Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Artur Rojek NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA Warszawa, 19 stycznia 2016 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Artur Rojek NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA Warszawa, 19 stycznia 2016 r."— Zapis prezentacji:

1 Artur Rojek NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA Warszawa, 19 stycznia 2016 r.

2 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Osprzęt stosowany obecnie

3 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Osprzęt stosowany obecnie

4 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Osprzęt stosowany obecnie WADY AKTUALNYCH ROZWIĄZAŃ  Trudna regulacja zawieszenia sieci przy pracach montażowych.  Z biegiem czasu eksploatacji sieci wzrastają opory ruchu we wspornikach ukośników.  Pracochłonny montaż podwieszenia sieci z powodu dużej ilości elementów składowych (uchwytów, śrub, zacisków, izolatorów).  Znaczna masa elementów składowych - kłopotliwy montaż do konstrukcji wsporczych.  Wrażliwość izolatorów ceramicznych na gwałtowne zmiany temperatury oraz na uderzenia mechaniczne  Podatność podwieszenia sieci na deformacje wynikające z wzajemnego przesunięcia wzdłużnego liny względem przewodów jezdnych prowadząca do pogorszenia współpracy pantografu z taką siecią.  Niejednokrotnie niska jakość wykonanie elementów (odlewy, spoiny) zmniejszająca pewność pracy sieci wskutek niespodziewanych pęknięć, zerwań, luzowania połączeń śrubowych itp.

5 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Osprzęt stosowany obecnie Rozkład naprężeń

6 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Osprzęt stosowany obecnie Test 24 h Test 168 h Ukośnik rurowy Czujnik siły Śruba M12, M D = 50 Nm Korozja Relaksacja sił docisku Uchwyt ukośnika rurowego

7 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Wymagania stawiane nowemu systemowi Konstrukcje elementów połączeń nośnych nie mogą podlegać deformacji plastycznej pod wpływem obciążeń statycznych oraz dynamicznych Projektowany nowy system powinnien zapewniać bezawaryjną pracę sieci trakcyjnej przez okres min. 30 lat 1.Wysokie własności sprężyste – sztywność 2.Wysoka odporność korozyjna 3.Wysoka odporność reologiczna 4.Niska masa - niższe obciążenie grawitacyjne konstrukcji wsporczych 5.Łatwy montaż i regulacja 6.Łatwy i tani transport 7.Mniejsza ilość elementów 8.Prosty układ nośny 9.Wysoka estetyka 10.Niezawodna eksploatacja

8 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. System nowej generacji podwieszenia sieci trakcyjnej Materiał

9 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Geometria głównego profilu nośnego Końcowa geometria profilu nośnego

10 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Geometria głównego profilu nośnego Zgłoszenie patentowe P Układ podwieszeń kabli trakcji elektrycznej, zwłaszcza kolejowych, tramwajowych i/lub linii metra

11 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania rozkładu naprężeń

12 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania rozkładu naprężeń F1F1 F2F2 F3F3 F 1 =500 kg, F 2 =100 kg, F 3 =100 kg

13 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania eksploatacyjne

14 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania eksploatacyjne

15 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania eksploatacyjne

16 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Badania eksploatacyjne Prędkość jazdy: 120 km/h – 2 pantografy Prędkość jazdy: 160 km/h – 1 pantograf

17 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Podsumowanie Właściwość Konstrukcje dotychczas stosowane Nowy system podwieszeń MateriałStal cynkowana ogniowo Stop aluminium/stal nierdzewna Masa wszystkich elementów90 kg41 kg Liczba elementów do łączenia18~13 Liczba narzędzi niezbędnych do montażu 52 Czas montażu zawieszenia (bez prac przygotowawczych) 100% 30-50% czasu dotychczasowego

18 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-1

19 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-1

20 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-1

21 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-1

22 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-1 Kompensacja wydłużenia: do 900 mm Siła naciągu: 10 – 23 kN

23 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-2

24 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-2

25 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-2

26 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-2

27 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Urządzenie naprężające TUN-2 Kompensacja wydłużenia: do 1200 mm Siła naciągu: 10 – 32 kN

28 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Podsumowanie Producent osprzętu: Projekt INNOTECH II nr: INNOTECH-K2/IN2/28/182120/NCBR/13 dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zrealizowany przez firmę Mabo, Wydział Metali Nieżelaznych AGH i Instytut Kolejnictwa

29 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Rozwiązanie francuskie firmy Galland

30 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Rozwiązanie francuskie firmy Galland

31 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające

32 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Cylinder Akumulator Trzon tłoka Azot Olej Powietrze atmosferyczne Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające

33 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Kompensacja wydłużenia: AREO480 do 480 mm AREO1000 do 1000 mm Siła naciągu: do 40 kN Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające

34 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Rozwiązanie francuskie firmy Galland Gazowe urządzenie naprężające

35 Nowa generacja osprzętu sieci trakcyjnej ze stopów aluminium Seminarium Instytutu Kolejnictwa, 19 stycznia 2016 r. Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Artur Rojek NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA Warszawa, 19 stycznia 2016 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google