Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Osprzęt stosowany obecnie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Osprzęt stosowany obecnie"— Zapis prezentacji:

0 NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM
SEMINARIUM INSTYTUTU KOLEJNICTWA NOWA GENERACJA OSPRZĘTU SIECI TRAKCYJNEJ ZE STOPÓW ALUMINIUM Artur Rojek Warszawa, 19 stycznia 2016 r.

1 Osprzęt stosowany obecnie
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

2 Osprzęt stosowany obecnie
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

3 Osprzęt stosowany obecnie
WADY AKTUALNYCH ROZWIĄZAŃ Trudna regulacja zawieszenia sieci przy pracach montażowych. Z biegiem czasu eksploatacji sieci wzrastają opory ruchu we wspornikach ukośników. Pracochłonny montaż podwieszenia sieci z powodu dużej ilości elementów składowych (uchwytów, śrub, zacisków, izolatorów). Znaczna masa elementów składowych - kłopotliwy montaż do konstrukcji wsporczych. Wrażliwość izolatorów ceramicznych na gwałtowne zmiany temperatury oraz na uderzenia mechaniczne Podatność podwieszenia sieci na deformacje wynikające z wzajemnego przesunięcia wzdłużnego liny względem przewodów jezdnych prowadząca do pogorszenia współpracy pantografu z taką siecią. Niejednokrotnie niska jakość wykonanie elementów (odlewy, spoiny) zmniejszająca pewność pracy sieci wskutek niespodziewanych pęknięć, zerwań, luzowania połączeń śrubowych itp. Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

4 Osprzęt stosowany obecnie
Rozkład naprężeń Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

5 Osprzęt stosowany obecnie
Korozja Relaksacja sił docisku Test 24 h Śruba M12, MD = 50 Nm Czujnik siły Ukośnik rurowy Uchwyt ukośnika rurowego Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Test 168 h

6 Wymagania stawiane nowemu systemowi
Konstrukcje elementów połączeń nośnych nie mogą podlegać deformacji plastycznej pod wpływem obciążeń statycznych oraz dynamicznych Wysokie własności sprężyste – sztywność Wysoka odporność korozyjna Wysoka odporność reologiczna Niska masa - niższe obciążenie grawitacyjne konstrukcji wsporczych Łatwy montaż i regulacja Łatwy i tani transport Mniejsza ilość elementów Prosty układ nośny Wysoka estetyka Niezawodna eksploatacja Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Projektowany nowy system powinnien zapewniać bezawaryjną pracę sieci trakcyjnej przez okres min. 30 lat

7 System nowej generacji podwieszenia sieci trakcyjnej
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Materiał

8 Geometria głównego profilu nośnego
Końcowa geometria profilu nośnego Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

9 Geometria głównego profilu nośnego
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Zgłoszenie patentowe P Układ podwieszeń kabli trakcji elektrycznej, zwłaszcza kolejowych, tramwajowych i/lub linii metra

10 Badania rozkładu naprężeń
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

11 Badania rozkładu naprężeń
F2 F1 F3 F1=500 kg, F2=100 kg, F3=100 kg Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

12 Badania eksploatacyjne
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

13 Badania eksploatacyjne
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

14 Badania eksploatacyjne
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

15 Badania eksploatacyjne
Prędkość jazdy: 160 km/h – 1 pantograf Prędkość jazdy: 120 km/h – 2 pantografy Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

16 Konstrukcje dotychczas stosowane Nowy system podwieszeń
Podsumowanie Właściwość Konstrukcje dotychczas stosowane Nowy system podwieszeń Materiał Stal cynkowana ogniowo Stop aluminium/stal nierdzewna Masa wszystkich elementów 90 kg 41 kg Liczba elementów do łączenia 18 ~13 Liczba narzędzi niezbędnych do montażu 5 2 Czas montażu zawieszenia (bez prac przygotowawczych) 100% 30-50% czasu dotychczasowego  Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

17 Urządzenie naprężające TUN-1
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

18 Urządzenie naprężające TUN-1
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

19 Urządzenie naprężające TUN-1
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

20 Urządzenie naprężające TUN-1
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

21 Urządzenie naprężające TUN-1
Kompensacja wydłużenia: do 900 mm Siła naciągu: 10 – 23 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

22 Urządzenie naprężające TUN-2
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

23 Urządzenie naprężające TUN-2
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

24 Urządzenie naprężające TUN-2
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

25 Urządzenie naprężające TUN-2
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

26 Urządzenie naprężające TUN-2
Kompensacja wydłużenia: do 1200 mm Siła naciągu: 10 – 32 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

27 Podsumowanie Producent osprzętu:
Projekt INNOTECH II nr: INNOTECH-K2/IN2/28/182120/NCBR/13 dofinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zrealizowany przez firmę Mabo, Wydział Metali Nieżelaznych AGH i Instytut Kolejnictwa Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

28 Rozwiązanie francuskie firmy Galland
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

29 Rozwiązanie francuskie firmy Galland
Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

30 Rozwiązanie francuskie firmy Galland
Gazowe urządzenie naprężające Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

31 Rozwiązanie francuskie firmy Galland Powietrze atmosferyczne
Gazowe urządzenie naprężające Trzon tłoka Cylinder Powietrze atmosferyczne Olej Akumulator Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii. Azot

32 Rozwiązanie francuskie firmy Galland
Gazowe urządzenie naprężające Kompensacja wydłużenia: AREO480 do 480 mm AREO1000 do 1000 mm Siła naciągu: do 40 kN Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

33 Rozwiązanie francuskie firmy Galland
Gazowe urządzenie naprężające Zakres podsystemu się nie zmienił. Jedyną różnicą jest system pomiaru energii – dotychczas licznik na pojeździe, który przeszedł do TSI loc&pas, a w jego miejsce system zbierania danych o zużyciu energii.

34 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Osprzęt stosowany obecnie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google