Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W jaki sposób faktura elektroniczna usprawni obieg dokumentów finansowych w systemie gospodarczym? dr Władysław Binkowski Krajowa Rada Gospodarki Elektronicznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W jaki sposób faktura elektroniczna usprawni obieg dokumentów finansowych w systemie gospodarczym? dr Władysław Binkowski Krajowa Rada Gospodarki Elektronicznej."— Zapis prezentacji:

1 W jaki sposób faktura elektroniczna usprawni obieg dokumentów finansowych w systemie gospodarczym? dr Władysław Binkowski Krajowa Rada Gospodarki Elektronicznej Związek Banków Polskich Warszawa

2 W jaki sposób faktura elektroniczna usprawni obieg dokumentów finansowych w systemie gospodarczym? Obieg dokumentów w obecnym systemie Gdzie są punkty nieciągłości Załóżmy, że można Rola banków Kto i co z tego ma? Podsumowanie

3 Obieg dokumentów w obecnym systemie DostawcaOdbiorca Bank Dostawcy Bank Odbiorcy e-Zamówienie Dostawa Faktura papierowa Kurier e-Płatność KIR e-Wyciąg Fax/ (faktura) Założenia: Firmy posiadają: ERP HomeBanking / poczta elektroniczna

4 Gdzie są punkty nieciągłości DostawcaOdbiorca Bank Dostawcy Bank Odbiorcy e-Zamówienie Dostawa Faktura papierowa Kurier e-Płatność KIR e-Wyciąg Fax/ (faktura) Wydruk Podpis Wysyłka Archiwizacja Odbiór Dekretacja Wprowadzenie danych Archiwizacja Odbiór Transport Doręczenie

5 Załóżmy, że można DostawcaOdbiorca Bank Dostawcy Bank Odbiorcy e-Zamówienie Dostawa e-Płatność KIR e-Wyciąg e-Faktura e-Archiwum Okres od chwili powstania zobowiązania Odbiorcy do powiadomienia Dostawcy o wpływie płatności ograniczony jest czasem na podjęcie decyzji przez Odbiorcę i odstępem czasu do najbliższej sesji KIR

6 Rola banków Home banking e-podpis Zaufanie dwóch stron Relacje z Klientami Systemy gotowe do użycia Jest Jest/ będzie Jest Są TAK Banki już dzisiaj są technologicznie przygotowane do świadczenia usług w obszarze faktury elektronicznej Pośrednictwo banków podwyższa zaufanie w obiegu dokumentów, zwiększa jego szybkość, obniża koszt modernizacji. Co jest potrzebne do realizacji projektu faktury elektronicznej:

7 Kto i co z tego ma? Dostawca: Oszczędza koszty wytwarzania i przesyłania faktur, Skraca czas potrzebny na doręczenie faktury. Oznacza unikalnie fakturę (robi to system ERP). Zmniejsza możliwość popełnienia pomyłki przy wypełnianiu dokumentu. Nie ponosi kosztów i ryzyka utraty archiwum Odbiorca: Ogranicza do formalnej kontroli i dekretowania, koszty przetwarzania faktury. W jednoznaczny sposób jest powiadamiany o nadesłaniu dokumentu. Może zaufać prawdziwości dokumentu (niezaprzeczalność autora i treści). Bezbłędnie wiąże płatności z fakturą. Nie ponosi kosztów i ryzyka utraty archiwum. Pośrednik (np. bank): Wykorzystuje już posiadaną infrastrukturę do rozwoju więzi pomiędzy bankiem, a Klientami. Spełnia swoją misję wobec Klientów. Zwiększa swoje dochody.

8 Podsumowanie W każdym procesie należy usunąć wąskie gardła, które go hamują i czynią nieefektywnym. Takim gardłem jest faktura papierowa. Banki dysponują technologią i organizacją zdolną do przyjęcia funkcji elektronicznego listonosza i depozytariusza faktur elektronicznych. Rośnie rola podpisu elektronicznego ze względu na jego uniwersalność. Zwiększa się wiarygodność obiegu dokumentów. Wszyscy uczestnicy oszczędzają: czas, pieniądze, lasy.

9 Dziękuję za uwagę! dr Władysław Binkowski Sekretarz Krajowej RADY Gospodarki Elektronicznej Związek Banków Polskich


Pobierz ppt "W jaki sposób faktura elektroniczna usprawni obieg dokumentów finansowych w systemie gospodarczym? dr Władysław Binkowski Krajowa Rada Gospodarki Elektronicznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google