Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2 3 Aleksander Miler Sales Consultant Business Intelligence.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2 3 Aleksander Miler Sales Consultant Business Intelligence."— Zapis prezentacji:

1

2 2

3 3 Aleksander Miler Sales Consultant Business Intelligence

4 4 Sposób na pozyskanie i weryfikację informacji biznesowej Katowice, 11 maja 2006

5 5 Agenda Firma ORACLE Business Intelligence jako sposób na pozyskanie informacji biznesowej? System Oracle Business Intelligence Pozycjonowanie narzędzi Oracle Business Intelligence Referencje Podsumowanie

6 6Katowice, 11 maja 2006 ORACLE NA ŚWIECIE HISTORIA 1977 – początek (Larry Ellison, Robert Miner, Edward Oates i Bruce Scott jako Software Development Laboratories) 1982 zmienia nazwę na Oracle 1986 wchodzi na giełdę ORACLE DZISIAJ 16 miliardów USD rocznego obrotu pracowników, konsultantów 250,000 obsługiwanych klientów 4,500 partnerów klientów używających aplikacji Oracle Obecność w ponad 145 krajach

7 7Katowice, 11 maja 2006 ORACLE POLSKA HISTORIA Rok założenia: 1992 Ponad 150 pracowników 66% firm TOP 100 Rzeczypospolitej używa Oracle 11% udział w polskim rynku oprogramowania 46% udział w polskim rynku baz danych DZIAŁALNOŚĆ ORACLE POLSKA TECHNOLOGIE, ROZWIĄZANIA I APLIKACJE wiodący dostawca technologii, aplikacji oraz rozwiązań wspomagających zarządzanie KONSULTING ponad 50 konsultantów, specjalizacja, doświadczenie biznesowe doświadczenie w zarządzaniu projektami (m.in. PRINCE2, PMI) ASYSTA TECHNICZNA 24/7, ISO, bezpośrednia łączność z Korporacją SZKOLENIA ponad 30 wykładowców, wykłady i materiały w języku polskim, iLearning

8 Systemy Business Intelligence jako sposób na pozyskanie i weryfikację informacji biznesowej

9 Czym jest Business Intelligence?

10 10Katowice, 11 maja 2006 Definicja Business Intelligence to zespół technologii do pozyskiwania, gromadzenia, udostępniania i analizowania informacji o przedsiębiorstwie"

11 11Katowice, 11 maja 2006 Cel Celem Business Intelligence jest wspomaganie skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem oraz planowania biznesu poprzez dostarczanie właściwych informacji"

12 12Katowice, 11 maja 2006 Obszary Analizy Sprzedaż i Marketing Zaopatrzenie Produkcja Finanse Kadry Klienci Konkurencja Inne specyficzne analizy

13 13Katowice, 11 maja 2006 Obszary Analizy Sprzedaż i Marketing Zaopatrzenie Produkcja Finanse Kadry Klienci Konkurencja Inne specyficzne analizy Sprzedaż i Marketing Czy, w celu osiągnięcia zamierzonych celów miesięcznych, plan jest wykonywany poprawnie dla każdego produktu w ujęciu regionalnym? Jakie regiony nie spełniają założonych planów? Zaopatrzenie Jaki jest obecny stan zapasów i jak wyglądają prognozy zapotrzebowania? Czy produkcja pewnych produktów jest zagrożona niskim poziomem surowców w magazynach? Produkcja Jak kształtuje się jakość produktów oraz liczba defektów wg czasu? Jak wygląda ta charakterystyka dobowo? Czy zależy do zespołu produkcyjnego? Finanse Jak wyglądają koszty z podziałem na centra kosztowe w ujęciu miesięcznym? Jak wygląda wykonanie budżetu? Kadry Jak wygląda rotacja pracowników? Czy w najbliższych trzech miesiącach można się spodziewać zwiększonej liczby urlopów macierzyńskich? W jakich działach?

14 14Katowice, 11 maja 2006 Piramida Business Intelligence Hurtownia Danych Systemy raportująco-pytające OLAP Data Mining Częstość używania i dostępność Złożoność i potencjał biznesowy [Źródło: Quarles van Ufford, 2002]. Piramida Business Intelligence

15 15Katowice, 11 maja 2006 Business Intelligence (Aplikacje analityczne) Hurtownia Danych Systemy raportująco-pytające OLAP Data Mining Częstość używania i dostępność Złożoność i potencjał biznesowy [Źródło: Quarles van Ufford, 2002]. Piramida Business Intelligence

16 16Katowice, 11 maja 2006 Podział aplikacji Business Intelligence systemy raportująco-pytające raporty masowe tworzone przez programistów (np. faktury, billingi, itp.) OLAP (On-line Analitycal Processing) analizy Ad-Hoc (w czasie rzeczywistym) wielowymiarowość obliczenia agregacji, trendów, prognoz Eksploracja danych (Data Mining) automatyczne poszukiwanie wzorców w danych wyszukiwanie istniejących zależności i powiązań Częstość używania i dostępność Złożoność i potencjał biznesowy

17 17Katowice, 11 maja 2006 Hurtownia Danych Systemy raportująco-pytające OLAP Data Mining Częstość używania i dostępność Złożoność i potencjał biznesowy [Źródło: Quarles van Ufford, 2002]. Piramida Business Intelligence

18 18Katowice, 11 maja 2006 Czym jest Hurtownia danych? "... centralne repozytorium wszystkich istotnych danych, które są gromadzone przez poszczególne systemy biznesowe przedsiębiorstwa..." H. Inmon, Twórca koncepcji Hurtowni Danych

19 19Katowice, 11 maja 2006 Czym jest Hurtownia Danych (2)? Marketing Dane dot. sprzedaży KadrySystem F-K Pliki lokalne Dokumenty Sprzedaż zagraniczna Bazy Lokalne Hurtownia Danych DANE

20 20Katowice, 11 maja 2006 Cechy hurtowni danych Integracja danych z różnych źródeł lokalne bazy danych, aplikacje, systemy ERP, itp. Ujednolicenie formatów np. różne waluty, inny format daty, itp. Zwiększenie wydajności Zapewnienie odpowiedniej jakości danych Jednolita polityka bezpieczeństwa i uprawnień

21 21Katowice, 11 maja 2006 Narzędzia procesu ładowania danych (ETL) Oczyszczanie danych Agregacja Ujednolicanie formatów Zapewnienie jakości ETL (Extraction, Transformation & Loading) - czyli Wydobywanie, transformacja, ładowanie

22 22Katowice, 11 maja 2006 Hurtownia danych i systemy Business Intelligence - podsumowanie Narzędzia zasilania danymi (ETL) Hurtownia danych Model danych OLAP DataMining OLAP Raporty i zapytania Data Mining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu Eksploracja Danych Analizy On-Line

23 Oracle Business Intelligence

24 24Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

25 25Katowice, 11 maja 2006 Baza danych Oracle jako Hurtownia Danych Możliwość budowy wielkich baz danych Największe hurtownie na świecie > 100TB Portal Największe hurtownie w Polsce > 30TB Operator tel. komórkowej ERA Gsm Optymalizacje silnika bazy danych pod kątem obliczeń analitycznych (m.in. agregacji oraz obliczeń statystycznych) Silnik OLAP – wsparcie dla zaawansowanego przetwarzania analitycznego (m.in. prognozowania) Silnik Data Mining wspomagający eksploracje danych Cechy bazy danych Oracle Oracle 10G

26 26Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

27 27Katowice, 11 maja 2006 Co to jest Oracle Warehouse Builder? Oracle Warehouse Builder jest narzędziem realizującym kompletny proces ETL przy budowie hurtowni danych ze szczególnym wspomaganiem etapów projektowania, rozwoju, i zarządzania hurtowni danych oraz współpracy z aplikacjami typu Business Intelligence. Oracle Warehouse Builder jak narządzie ETL Narzędzie procesu ETL (Extraction – Transformation – Loading)

28 28Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

29 29Katowice, 11 maja 2006 Narzędzie pytająco - raportujące Oracle Reports Oracle XML Publisher

30 30Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

31 31Katowice, 11 maja 2006 Oracle Discoverer – Interfejs Użytkownika Pasek menu Pasek narzędzi Tytuł Arkusz roboczy Obszar wykresu Obszar tekstu

32 32Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

33 33Katowice, 11 maja 2006 Oracle Data Miner 10g Release 2 (narzędzie do eksploracji danych) Interfejs graficzny (GUI) służący do tworzenia, generowania oraz uruchaminia modeli, które służą do eksploarcji danych(Oracle Data Mining) Wiele kreatorów Możliwość wykorzystania modeli we własnych aplikacjach Integracja funkcjonalności data mining z narzędziami Oracle Business Intelligence

34 34Katowice, 11 maja 2006 Dostępne algorytmy Klasyfikacja Reguły asocjacji Segmentacja Funkcja Data Mining Algorytm Zastosowanie Adaptive Bayes Network Naïve Bayes Analiza decyzyjna Analiza klientów MDL KMeans OCluster Segementacja produktów Eksploracja tekstu Analiza geneteczna Apriori Analiza koszyka zamówień Link analysis Support Vector Machine Wykrywanie anomalii Support Vector Machine Klasyfikacja danych ciągłych Regresja Ekstrakcja cech NMF Analiza tekstu Redukcja przestrzeni cech Decision Tree Modelowanie biznesowe

35 35Katowice, 11 maja 2006 Rozwiązanie Oracle Business Intelligence Oracle Warehouse Builder Hurtownia danych Baza Oracle 10G Model danych OLAP DataMining Systemy ERP Aplikacje Bazy lokalne Dane z Internetu OracleAS Discoverer OracleAS Discoverer Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in OracleAS Portal Oracle Reports / XML Publisher Oracle Reports / XML Publisher Oracle DataMiner

36 36Katowice, 11 maja 2006 Oracle Spreadsheet Add-in

37 37Katowice, 11 maja 2006 Integracja i publikacja informacji w OracleAS Portal

38 38Katowice, 11 maja 2006 Cechy Oracle Portal Możliwość zmian zawartości przez użytkownika Publikacja analiz Business Intelligence przez użytkownika końcowego Modułowość Określanie praw dostępu na poziomie pojedynczego elementu Możliwość dostosowywania zawartości ze względu na rodzaj zalogowanego użytkownika dla dyrektora generalnego zawartość na poziomie kraju dla kierownika regionalnego zawartość na poziomie regionu dla działu marketingu dostęp ograniczony tylko do danych marketingowych, dla działu kadr do statystyk personalnych

39 Pozycjonowanie produktów Oracle Business Intelligence

40 40Katowice, 11 maja 2006 Pozycjonowanie wg IDC

41 41Katowice, 11 maja 2006 Oracle jako najbardziej popularna platforma Hurtowni Danych dla dużych przedsiębiorstw Źródło: 2005 ITtoolbox Data Warehouse Survey Przedsiębiorstwa powyżej użytkowników

42 Referencje

43 43Katowice, 11 maja 2006 POSCO Pohang Iron & Steel Company (POSCO) jest jednym z największych na świecie producentów stali o produkcji wynoszącej ok. 30 mln. ton i sprzedaży ok. 19 miliardów dolarów. Firma zatrudnia ok osób. Dzięki Hurtowni Danych opartej o rozwiązania Oracle pozyskanie informacji dotyczącej miesięcznej, kwartalnej oraz rocznej sprzedaży, zysków i oszczędności zajmuje obecnie jednemu pracownikowi 10 minut. Dla porównania podobne zadanie wcześniej zajmowało ponad 6 dni pracy 10-cio osobowego zespołu... – In-Bong Lee, Director of Process Innovation, POSCO

44 44Katowice, 11 maja 2006 Telekomunikacja Usługi Finansowe FMCG i TransportProdukcja Oracle Business Intelligence Hurtownie Danych – Referencje Sprzedaż det.

45 45Katowice, 11 maja 2006 Media / EnergetykaProd. PrzemysłowaUbezpieczeniaBiotechnologia Inne TelekomunikacjaPrzem. Samochod.Finanse / Banki FMCGHigh Tech Oracle Business Intelligence Aplikacje Analityczne

46 46Katowice, 11 maja 2006 Podsumowanie Oracle Business Intelligence: Działanie w czasie rzeczywistym (Ad-Hoc) Informacja na żądanie Integracja danych z różnych źródeł Współdzielenie informacji pomiędzy wielu użytkowników Jednolita polityka bezpieczeństwa i dostępu do danych Informacja przedstawiana w ujęciu biznesowym Tworzenie własnych wskaźników oraz prowadzenie analiz Wyszukiwanie ukrytych zależności Przyjazny interfejs Ukrycie aspektów technologicznych Dostęp przez przeglądarkę WWW Dostęp do danych na wielu poziomach szczegółowości

47 47Katowice, 11 maja 2006 Podsumowanie - co oferuje Oracle OracleAS Discoverer Plus / Viewer / Desktop OracleAS Discoverer Plus / Viewer / Desktop Oracle Reports Oracle Warehouse Builder SystemyERP Danehistoryczne Dane operacyjne Środowisko hurtowni danych Oracle BI Beans Oracle BI Beans Oracle JDeveloper OracleAS Portal OracleAS Portal OracleAS Discoverer Plus/Viewer for OLAP OracleAS Discoverer Plus/Viewer for OLAP Oracle BI Spreadsheet Add-in Oracle BI Spreadsheet Add-in

48 48Katowice, 11 maja 2006 Dziękuje za uwagę

49


Pobierz ppt "2 3 Aleksander Miler Sales Consultant Business Intelligence."

Podobne prezentacje


Reklamy Google