Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 Zespołu Szkół Budowlanych w Zielonej Górze oraz Liceum Ogólnokształcącego w Sławnie. ID grup: 97/73_MF_G1 oraz 97/2_MF_G2 Opiekun0wie: Bogna Świdzińska i Mariola Freyter Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Statystyczny uczeń naszej szkoły. Semestr II, rok szkolny 2010/2011

3 Aby odpowiedzieć na pytanie jaki jest przeciętny uczeń budowlanki przeprowadziliśmy ankietę Ja i moje otoczenie. Pytania i odpowiedzi zawarte są w następnych slajdach, a na początek zapraszamy na krótką powtórkę ze statystyki

4 Średnią arytmetyczną liczb: a 1, a 2, … a n nazywamy liczbę

5 Niektóre dane, lepiej od średniej arytmetycznej, charakteryzuje wartość środkowa- mediana. W celu jej wyznaczenia porządkujemy dane od wartości najmniejszej do największej, na przykład: 1,2,2,2,5,5,6 - medianą jest liczba 2 -3,0,0,2,7,9,11,13,17 – medianą jest liczba 7 Medianą nieparzystej liczby danych jest wartość środkowa. W przypadku parzystej liczby danych medianą jest średnia arytmetyczna dwóch sąsiednich wartości środkowych, na przykład: 1,2,3,8,9,14 – mediana jest równa (3+8):2= 5,5

6 Analizując dane liczbowe, rozpatruje się również dominantę – wartość, która występuje wśród danych najczęściej (dominanta była również nazwana wartością modalną lub modą). Na przykład dla liczb: 1,1,2,2,2,3,5,5,6 dominantą jest liczba 2.

7 Wariancją n danych liczbowych o średniej arytmetycznej jest liczba: Jako miarę rozproszenia danych wokół ich średniej przyjmuje się odchylenie standardowe. Odchylenie standardowe σ jest pierwiastkiem kwadratowym z wariancji:

8 Średnią ważoną liczb: z odpowiadającymi im wagami: będącymi liczbami dodatnimi, określamy wzorem:

9 1.Jak spędzasz wolny czas po szkole? Uczę się Nie mam wolnego czasu po szkole Śpię/ odpoczywam Uprawiam sport Pracuję Spędzam czas przy komputerze 2. Jakie masz hobby? Literatura Sport Teatr Gastronomia Muzyka Elektronika Motoryzacja Inne:………………………………..…………………………… 3. Ile czasu poświęcasz na swoje hobby? 1-3 godziny dziennie Codziennie Kilka dni w tygodniu Nie mam czasu na moje hobby Kilka razy w miesiącu Tylko w czasie wolnym 4. Jak spędzasz wakacje? Z rodziną Pracujesz Samotnie Z przyjaciółmi Odpoczywasz W sposób zorganizowany (obozy, wycieczki, kolonie)

10 5. Wymień 3 subkultury, które według Ciebie występują w naszej szkole Punk Przeciętni Hip- hop Barbie xd Skinhead Emo Skate Metal 6. Czy należysz do jakiejś subkultury? TAK NIE 7. Czy przynależność do którejś z subkultur wpływa negatywnie na postrzeganie tej osoby przez nauczycieli? TAK NIE 8. Jakiej muzyki słuchasz? Pop Techno Metal Reggae House Electro Klasyczna Hip- hop/ rap Inne:………. RockPun

11 Zespół Szkół Budowlanych w Zielonej Górze Liceum Ogólnokształcące w Sławnie

12 BudowlankaOgólniak

13 Ogólniak Budowlanka

14 Ok. 25% uczniów obu szkół przyznaje się do którejś. W Liceum w Sławnie niezauważalne są : Metal, Emo, czy Skinheadzi, które rzucają się w oczy w Budowlance w dużo większej Zielonej Górze. Podobnie w obu szkołach ocenione zostało występowanie następujących subkultur : Hip-Hop, Skate, Przeciętni, Barbie. 35% uczniów sądzi, że przynależność do subkultury wpływa na negatywne postrzeganie danej osoby przez nauczycieli.

15

16

17 Jakiej muzyki słuchamy? W Budowlance najczęściej słuchaną muzyką są Hip-Hop/Rap i Reggae. Najrzadziej – muzyka klasyczna. W Liceum niemalże równym powodzeniem cieszą się Pop, Reggae oraz Hip-Hop/Rap. Muzyka klasyczna ma więcej zwolenników niż w Budowlance.

18

19

20 Ze zorganizowanych wyjazdów korzysta tylko 5% uczniów Budowlanki i 20% uczniów Liceum. Odpoczynek deklaruje 22% uczniów Budowlanki i 55% uczniów Liceum. Z przyjaciółmi spędza czas 43% uczniów Budowlanki i 75% uczniów Liceum. Z rodziną odpowiednio : 12 i 63 procent osób. Przynajmniej część wakacji przeznacza na pracę 14% uczniów Budowlanki i 38% uczniów Liceum.

21

22

23 Co robimy ?Uczniowie BudowlankiUczniowie Liceum Uczymy się18%53% Śpimy/odpoczywamy40%63% Uprawiamy sport20%38% Pracujemy5% Spędzamy czas przy komputerze 30%68% Nie mamy wolnego czasu 18%5%

24 Muzyka to hobby 75% uczniów Budowlanki i 40% uczniów LO. Sport odpowiednio : 50 i 23 procent. Motoryzacją i elektroniką zajmuje się więcej uczniów z Budowlanki, zaś literatura częściej jest pasją licealistów. Ok. 35% uczniów w obu szkołach znajduje czas na swoje hobby codziennie, przy czym 25% osób poświęca temu od 1 do 3 godzin dziennie. Dowody na kolejnych slajdach.

25

26

27

28 I to by było na tyle…

29 Dziękujemy za obejrzenie prezentacji Zielona Góra – ponad stutysięczne miasto w województwie lubuskim. Sławno w Zachodniopomorskiem liczy 13 tysięcy mieszkańców. Różni nas środowisko, w którym się wychowujemy – wielkość miasta, rodzaj szkoły, możliwości spędzania wolnego czasu. Gdyby nie As Kompetencji, pewnie nigdy byśmy się o sobie nie dowiedzieli…

30 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google