Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy."— Zapis prezentacji:

1 Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy

2 Wypowiedź pisemna – kryteria oceniania KOMUNIKACJA przekazanie informacji, treść KRÓTKI TEKST UŻYTKOWY LIST WYPRACOWANIE Poziom podstawowy Poziom rozszerzony UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWEUMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE opis opowiadanie recenzja rozprawka

3 Wiesz, co Cię czeka. Kryteria oceniania podane są w informatorze. Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy

4 Krótki tekst użytkowy notatka, ogłoszenie, zaproszenie, pocztówka, ankieta sformułowanie własnej wypowiedzi komunikatywne przekazanie wszystkich informacji z polecenia poprawność językowa

5 Sformułowanie własnej wypowiedzi

6 Krótki tekst użytkowy Miałeś/aś odwiedzić kolegę w Londynie w przyszłym tygodniu. Napisz wiadomość, w której: odwołasz swoją wizytę z powodów zdrowotnych napiszesz, co zalecił Ci lekarz zapytasz kolegę, jakie ma plany na wakacje zaproponujesz wspólny wyjazd w góry, kiedy wyzdrowiejesz. przykładowa praca, 5 pkt Hi Paul I am really sorry but I cant visit you next week. I am sick and my doctor said that I should stay at home for two weeks. But I have an idea. What are you going to do on holiday? I think I will be healthy then, so we can go to the mountains together. What do you think about it?

7 Krótki tekst użytkowy przykładowa praca 2009 r., 0 pkt Dear John Sorry, but I have go to doctor. The doctor give up tablets. How to plan in holiday?

8 Dokładnie przeczytaj całe polecenie! Zastanów się, w jaki sposób zrealizujesz poszczególne części polecenia. Unikaj dosłownego tłumaczenia zwrotów – kalki językowe. Przekaż wymagane informacje, np.: Napisz, o której godzinie będziesz w domu. – Przyjadę / wrócę / będę w domu o 5 rano, a nie 5 rano. Podziękuj za prezent. – Dziękuję za prezent. / Jestem wdzięczny za upominek., a nie Prezent bardzo mi się podobał. Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu

9 Odwołasz swoją wizytę z powodów zdrowotnych. I cant go to you because I am ill. – 1 pkt Im not coming to London. I am sick. – 1 pkt I have flu. I cant come. Sorry. – 1 pkt __________________________________________________ I didnt come to London because I am sick. – 0 pkt I cant driving to you because is no good. – 0 pkt I have gripe. I didnt come. – 0 pkt

10 Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Napiszesz, co zalecił Ci lekarz. My doctor tell me I should stay in home. – 1 pkt My doctor says that ٧ will be better if I stay at home. – 1 pkt ______________________________________________ The doctor give up tablets. – 0 pkt The doctor told me I must on the week. – 0 pkt

11 Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Zapytasz kolegę, jakie ma plany na wakacje. What are your plans on the holidays? – 1 pkt Please tell me what you will doing in the holidays. – 1 pkt What are you doing in ٧ holidays? – 1 pkt _________________________________________________ When you do go in holiday? – 0 pkt In holiday you will go to family? – 0 pkt What do you do on holiday? – 0 pkt Are you have any planes of this vacation? – 0 pkt

12 Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Zaproponujesz wspólny wyjazd w góry, kiedy wyzdrowiejesz. How about a holiday? Lets go to the mountains. – 1 pkt Why dont we travel to ٧ mountain when I feel better? – 1 pkt ________________________________________________ I would like to drive in the mountains. – 0 pkt Would you like journalist in mountain? – 0 pkt

13 Możesz ćwiczyć, wykorzystując fragmenty różnych poleceń.

14 Poproś o zrobienie zakupów. Can you do the shopping, please? – 1 pkt Buy some food. – 1 pkt Go shopping, please. – 1 pkt Język angielski

15 Podaj informację, gdzie zostawiłeś/aś pieniądze. I put the money on the table. – 1 pkt The money is in the kitchen. – 1pkt I left my wallet in the hall. – 1 pkt I have some cash in the drawer. – 1 pkt Język angielski

16 Opisz program, jaki zaprezentujecie. Zuerst werden wir deutsche Lieder singen und danach werden wir essen. – 1 pkt Unser Programm betrifft die deutsche Kultur. – 1 pkt Wir werden an verschiedenen Wettbewerben teilnehmen. – 1 pkt Język niemiecki

17 Poinformuj o sprzedaży samochodu. Продам легковой автомобиль. – 1 pkt Кто хочет купить машину? – 1 pkt У меня к продаже автомашина. – 1 pkt Język rosyjski

18 Określ, jakiego rodzaju pomocy oczekujesz. Peux-tu faire les courses pour moi? – 1 pkt Achète-moi quelque chose à manger. – 1 pkt Appelle le médecin, sil te plaît. – 1 pkt Język francuski

19 Czy Twoje zdanie ma sens? I have many in the kitchen. Lets ٧ ٧ the mountains. I am seek. many – money know – now think – thingbear – beer sick – seekbye – buy bed – bet / badwont – want

20 Czy Twoje zdanie ma sens? Mit freundlichen Größen. Der Anzug liegt gut. Sie hat eine Mappe von Europa. Gröβe – Grüβe Beet – Bett Heer – Herr bieten – bitten

21 Czy Twoje zdanie ma sens? Я провёл лето с моей фамилией. На диване стоят стол и стулья. Мы купили ей цвета. цвета – цветы диван – ковёр – икра семья – фамилия семья – семя

22 Czy Twoje zdanie ma sens? Pendant les vacances, jai raconté mon amie Anne. Jadore faire des cours dans un hypermarché. rencontrer – raconter cours – courses cousine – cuisine nous allons – nous avons

23 Krótki tekst użytkowy – co podlega ocenie? Zdający nie otrzyma punktu za poprawność językową, gdy: procent błędów w pracy przekracza 25%, przyznano mniej niż 3 punkty za przekazanie informacji.

24 Dłuższy tekst użytkowy list prywatny, prosty list formalny sformułowanie własnej wypowiedzi komunikatywne przekazanie wszystkich informacji z polecenia zastosowanie odpowiedniej formy listu zachowanie podanego limitu wyrazów stosowanie zróżnicowanego słownictwa i struktur gramatycznych poprawne użycie środków leksykalno- gramatycznych

25 Dokładnie przeczytaj całe polecenie! Dostosuj środki językowe do treści, które należy przekazać. Środki językowe ograniczone do czasu teraźniejszego i bezokoliczników nie wystarczą, aby przekazać wszystkie informacje określone w poleceniu do zadania.

26 Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Wspomnij o pozytywnej reakcji Twoich przyjaciół oraz swoich obawach związanych z reakcją rodziców. My friend really enjoy my idea of gap year but I havent told my parents yet. I am really worried how they ٧ going to react. błędy językowe nie zakłócają komunikacji – 1 pkt

27 Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Wspomnij o pozytywnej reakcji Twoich przyjaciół oraz swoich obawach związanych z reakcją rodziców. My friends very happy or my decision. My parents dont now. Please, help me. błędy językowe zakłócają komunikację – 0 pkt

28 List – co podlega ocenie? Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej formy listu. Długość listu powinna wynosić od 120 do 150 wyrazów. Uwaga: jeśli praca będzie zawierać więcej niż 200 wyrazów, otrzymasz 0 punktów za jej formę.

29 List – co podlega ocenie? Zdający nie otrzyma żadnego punktu za bogactwo językowe i poprawność językową, gdy: list liczy mniej niż 60 wyrazów, uzyskał mniej niż 2 pkt za przekazanie informacji.

30 List całkowicie niezgodny z poleceniem – 0 pkt List zawierający tylko wstęp i zakończenie – 0 pkt Praca odtworzona z podręcznika lub innego źródła nie jest uznawana za wypowiedź samodzielnie sformułowaną przez zdającego. Fragmenty na zupełnie inny temat, wyuczone na pamięć lub przepisane przez zdającego z innych źródeł, oraz fragmenty pracy całkowicie niezgodne z treścią zadania, a jednocześnie zaburzające spójność i logikę tekstu są zakreślane i nie są brane pod uwagę przy liczeniu wyrazów i ocenie poprawności językowej oraz bogactwa językowego. Egzaminator ocenia to, co pozostało po wyłączeniu tych fragmentów.

31 Wykorzystanie odpowiednich materiałów, dokładne zapoznanie się z kryteriami oceniania wypowiedzi pisemnych, systematyczne pisanie własnych tekstów, wzbogacanie słownictwa oraz poszerzanie zasobu struktur gramatycznych. Klucz do sukcesu

32 Systematyczne rozwijanie umiejętności Regularne pisanie tekstów użytkowych i zwracanie uwagi na komunikatywny przekaz informacji podanych w poleceniach.


Pobierz ppt "Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy."

Podobne prezentacje


Reklamy Google