Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 Dane informacyjene Nazwa szkoły Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Przyjaźni ID grupy 96/12_MP-G2 Kompetencja Grupa matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy Budowa cząsteczkowa materii Rok szkolny 2009/2010

3

4

5 Wypróbowujemy nowy sprzęt

6

7

8 P=a 2 Ob=4a P=a. b Ob=2a+2b P=a. h /2 Ob=a+b+c P= (a+b). h /2 Ob=a+b+c+d

9 ROMB *Figura plaska *Ma wszystkie boki równe. *Przekątne przecinają się pod kątem prostym. P=e. f / 2 TRAPEZ *Jedna para boków równoległych *Czworokąt, w którym żadna para boków nie jest równoległa. P=(a+b). h /2

10 P=πr 2 V=Pp. H=πr 2 H Dodatkowe informacje; *Średnica=2. promień *Koło= okrąg + wnętrze *Dł.okręgu =Ob. Koła *Kreska ułamkowa zastępuje nawias

11

12 *Figury o dwóch takich samych podstawach. *Dzielimy je na Proste (jego kąty maja 90 stopni ) i pochyłe. V=Pp. H PROSTY POCHYŁY

13 Zamiana 1l na m 3 1l=1dm 3 1l=1dm 3 (10cm )=1000cm 3

14 Dzielenie przez zero jest nie możliwe ! 5 : 0 = *wynik nie istnieje *

15

16

17 Probówka: 51 ml <- denaturat Probówka: 52 ml <- woda Po zmieszaniu dwóch substancji powinno być 103 ml. Jednak ich objętość zmalała i wyniosła 80 ml.

18 Kasza: 50 ml + Mąka: 50 ml Powinno wynosić 100 ml, a wyniosła 80 ml.

19

20 Wnioski -Ciecze mieszające się podobnie jak mąka i kasza zbudowane są z ziarenek,które nazywamy cząsteczkami. Cząsteczki o mniejszych rozmiarach zajęły miejsca pomiędzy cząsteczki o większych rozmiarach. Cząsteczki różnych substancji mają różne wielkości.

21 DYFUZJA - Samorzutne wnikanie cząsteczek jednaj substancji miedzy cząsteczki drugiej. Występowanie jej świadczy o cząsteczkowej budowie materii i nieustannym ruchu cząsteczek. HIPOTEZA - Zdanie, które stwierdza spodziewaną relację między jakimiś zjawiskami, propozycja twierdzenia naukowego, które zakłada możliwą lub oczekiwaną w danym kontekście sytuacyjnym naturę związku.

22 Cząsteczka, inaczej molekuła - obojętne elektrycznie indywiduum chemiczne, złożone z więcej niż jednego atomu, które są ze sobą trwale połączone wiązaniami chemicznymi. Materia - w potocznym rozumieniu ogół obiektywnie istniejących przedmiotów fizycznych poznawalnych zmysłami. W fizyce termin "materia" stosowany jest w kilku różnych, opisanych w artykule znaczeniach.

23 Od czego zależy dyfuzja ?! 1.Od stanów skupienia substancji. 2.Od rodzajów substancji. 3.Od temperatury.

24 Przykłady dyfuzji ; *Mieszanie kolorowej farbki w wodzie. *Zapach perfum roznoszący się w pomieszczeniu. *Zalanie wrzątkiem torebki herbaty. *Mieszanie manganianu potasu w wodzie.

25 Ruchy Browna Ruchy Browna to chaotyczne ruchy cząstek w płynie (cieczy lub gazie), wywołane zderzeniami zawiesiny z cząsteczkami płynu. cząsteczki tłuszczu na mleku pyłek kwiatowy na wodzie mgła rozpylone w powietrzu perfumy krople tuszu na wodzie

26 Jakie rodzaje termometrów wyróżniamy ? *Elektryczny. *Rtęciowy. *Alkoholowy Rodzaje skal termometrów. * Celsjusza * Kelwina * Rankine'a * Réaumura * Rømera * Fahrenheita

27 Zamiana stopni Celsjusza (t) na stopnie Kelvina (T) T=t+273 °

28 Demokryt z Abdery ( r. p.n.e) Jego teoria opierała sie na wierze że nic nie może zmieniać się w zupełnie coś innego. Robert Brown Wszystkie drobne ciała zawieszone w wodzie wykonują podobne chaotyczne ruchy. Nie był on pierwszym, który zauważył to zjawisko, ale pierwszy podkreślił jego powszechne występowanie i wykluczył życie jako przyczynę. Dzięki niemu zagadnienie to zostało przeniesione z biologii do fizyki. Nosi ono obecnie nazwę ruchów Browna.

29 Właściwość fizyczna - cecha substancji, z wyłączeniem właściwości chemicznych, czyli ujawniających się w reakcjach chemicznych. Właściwość chemiczna - cecha substancji, którą można zaobserwować podczas reakcji chemicznej. Przykłady właściwości chemicznych to toksyczność, palność czy reaktywność. Właściwość chemiczna stanowi kontrast dla właściwości fizycznej

30

31

32

33 Szkiełka mikroskopu

34

35

36

37 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google