Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ. MYŚLENIE KREATYWNE TO BADANIE AKTERNATYW, POSZUKIWANIE I WERYFIKOWANIE KOLEJNYCH HIPOTEZ AŻ DO ODNALEZIENIA ROZWIĄZANIA PRZY WYKORZYSTANIU.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ. MYŚLENIE KREATYWNE TO BADANIE AKTERNATYW, POSZUKIWANIE I WERYFIKOWANIE KOLEJNYCH HIPOTEZ AŻ DO ODNALEZIENIA ROZWIĄZANIA PRZY WYKORZYSTANIU."— Zapis prezentacji:

1 KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ

2 MYŚLENIE KREATYWNE TO BADANIE AKTERNATYW, POSZUKIWANIE I WERYFIKOWANIE KOLEJNYCH HIPOTEZ AŻ DO ODNALEZIENIA ROZWIĄZANIA PRZY WYKORZYSTANIU RÓŻNYCH DANYCH I INSPIRACJI

3 MYŚLENIE KREATYWNE POBUDZANIE NOWYCH MYŚLI PRZEFORMOWANIE STAREJ WIEDZY ANALIZA ZAŁOŻEŃ FAKTY IDEE UMIEJĘTNOŚCI UJAWNIANIE, MIESZANIE SELEKCJONOWANIE I WYMIANA

4 CECHY OSOBY KREATYWNEJ CIEKAWOŚĆ BUJNA WYOBRAŹNIA ZORIENTOWANIE NA PRZYSZŁOŚĆ POSZUKIWANIE NOWYCH MOŻLIWOŚCI DZIAŁANIA BRAK OBAW PRZED POPEŁNIENIEM BŁEDU CZY PORAŻKĄ SKŁONNOŚĆ DO PODEJMOWANIA INICJATYWY SKŁONNOŚĆ DO PODEJMOWANIA RYZYKA

5 CECHY OSOBY KREATYWNEJ UMIEJETNOŚC DOKONYWANIA WIZUALIZACJI UMIEJĘTNOŚCWYJŚCIA POZA PIERWSZE ROZWIĄZANIE KWESTIONOWANIE TEGO CO INNI UWAŻAJĄ ZA NIE ZMIENONE UMIEJĘTNOŚC PRZYSTOSOWANIA SIĘ DO RÓZNYCH WARUNKÓWI ZMIENNYCH OKOLICZNOŚCI UMIEJĘTNOŚĆ ŁĄCZENIA RÓŻNYCH INFORMACJI MYŚLENIE W KATEGORIACH PRZYCZYNOWOŚCI, DOSTRZEGANIA REGUŁ I OGÓLNYCH SCHEMATÓW

6 CECHY MYŚLENIA KREATYWNEGO

7 BUDOWANIE WŁASNEJ KREATYWNOŚCI TO:

8 BARIERY MYŚLENIA KREATYWNEGO

9 OGRANICZENIA PERCEPCYJNE OGRANICZENIA KULTUROWE OGRANICZENIA EMOCJONALNE OGRANICZENIA NTELEKTUALNE BARIERY JEDNOSTKOWE

10 PUŁAPKI MYŚLENIA KREATYWNEGO PUŁAPKA LOGICZNEGO MYŚLENIA MILCZĄCE ZAŁOŻENIA DĄZENIE DO ŁADU, PROSTOTY, SYMETRII ZNANYCH KSZTAŁTÓW OBAWA PRZED OCENĄ KIEROWANIE SIĘ STEREOTYPAMI ŚLEPE ZAUFANIE DO DANYCH NIEUMIEJĘTNOŚĆ WYJŚCIA POZA DANE ZAŁOŻENIE ŻE COŚ JEST NIEMOŻLIWE TENDENCJA DO KOMPLIKOWANIA – TO BY BYŁO ZA PROSTE PRZYZWYCZAJENIE DO SCHEMATU

11 PROCES KREATYWNEGO ROZWIAZYWANIA PROBLEMÓW SKŁADA SIĘ Z: IDENTYFIKACJI PROBLEMU KREOWANIA POMYSŁÓW OCENY POMYSŁÓW I KONCEPCJI

12 IDENTYFIKACJA PROBLEMU METODY ANALIZA SWOT METODA SZEŚCIU PYTAŃ

13 KREOWANIE POMYSŁÓW – NA TYM ETAPIE OBOWIAZUJE: NIE OCENIANIE I KRYTYKOWANIE ZGŁASZANYCH POMYSŁÓW PEŁNA SWOBODA CZYLI SZALEŃSTWA I WOLNOŚC SŁOWA LICZY SIĘ ILOŚĆ KOMBINOWANIE CZYLI WPROWADZANIE POMYSŁÓW USPRAWNIAJĄCYCH WŁASNY POMYSŁ, ŁĄCZENIE POMYSŁÓW, USPRAWNIANIE POMYSŁÓW INNYCH OSÓB

14 BURZA MÓZGÓW OPIERA SIĘ NA ZASADACH WYMIENIONYCH WCZEŚNIEJ – MA KILKA WARIANTÓW WARIANT NAJBARDZIEJ SZALONYCH POMYSŁOW BURZA MÓZGÓW STOP AND GO BURZA MÓZGÓW O USTALONEJ KOLEJNOŚCI SESJA GRUPOWA

15 PRZY OCENIE POMYSŁOW I KONCEPCJI- PO ETAPIE WYMYŚLANIA POMYSŁOW STOSUJE SIĘ METODY: METODA ODWROTNEJ BURZY MÓZGÓW – REALIZUJE SIĘ PROJEKT KTÓRY MAJĄ NAJMNIEJ SŁABYCH PUNKTÓW TECHNIKA ZAMKU – GŁOSOWANIE; WYBIERA SIĘ DWA POMYSŁY KTÓRE OTRZYMAŁY NAJWIEKSZA ILOŚĆ PUNKTÓW I ŁĄCZY SIĘ W JEDNĄ KONCEPCJĘ


Pobierz ppt "KREATYWNOŚĆ TWÓRCZOŚĆ. MYŚLENIE KREATYWNE TO BADANIE AKTERNATYW, POSZUKIWANIE I WERYFIKOWANIE KOLEJNYCH HIPOTEZ AŻ DO ODNALEZIENIA ROZWIĄZANIA PRZY WYKORZYSTANIU."

Podobne prezentacje


Reklamy Google