Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE."— Zapis prezentacji:

1

2 W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE

3 Poszliśmy do ogrodu obudzić wiosnę. Wesołym okrzykom i śpiewom nie było końca. Dlatego ciekawie wyjrzały ze szparek biedronki I dżdżownice. Przywitaliśmy się z nimi wraz z naszymi wiosennymi gośćmi. W cieple jasno świecącego słońca uroczyście otworzyliśmy Obserwatorium Kosa Ciekawskiego, dzięki któremu będziemy podglądać przyrodę w naszym szkolnym ogrodzie. Klasy pierwsze otrzymały pieczę nad warzywniakiem, drugoklasiści nad skrzynią zmysłów, w której będą hodować zioła, a trzecioklasiści nad sadem. Przybyli do nas goście pracownicy Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej panowie Zbigniew Zagrodzki i Bartosz Bujnik. Tego dnia podzielili się z dziećmi swoimi pasjami ornitologiczną i entomologiczną. To pod ich czujnym okiem założyliśmy ostoję ptaków, zawieszając na drzewach budki lęgowe oraz hodowlę larw owadów. Dziękujemy obu panom za zaangażowanie, fachowość i bycie razem z nami. klik

4 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY Na koniec naszego ekologicznego dnia wiosny wyszliśmy na zwariowany wiosenny spacer. Wyposażeni w hałaśliwe instrumenty, gwizdki, wymachując kolorowymi transparentami z eko-hasłami, w wiosennych strojach i nastrojach oznajmiliśmy elblążanom przyjście wiosny. Dorośli mieszkańcy Elbląga otrzymywali od nas ulotki mówiące, gdzie można w naszym mieście oddawać elektrośmieci. Okazuje się, że dla wielu mieszkańców naszego miasta jest to nielada problem. Dlatego spotykaliśmy się z uśmiechem i otrzymywaliśmy słowa podziękowania. Przekrzykując się i wygłaszając eko-hasła doszliśmy do punktu recyklingowego, gdzie tradycji stało się zadość i poczciwa marzanna wylądowała… nie w rzece tylko w pojemnikach do segregowania dalej wróć

5 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY FILMOTEKA

6 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY KLIK

7 dalej DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU W WIOSENNYM NASTROJU WKROCZYLIŚMY WRAZ Z GOŚĆMI DO OGRODU

8 dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU Tę łopatę przekazuję, ogrodnikiem Cię mianuję. Będziesz siać, sadzić, podlewać, pielić grządki, a o każdej porze roku robić porządki. Roślinki Ci za to podziękują, smaczne plony podarują smaczne plony podarują.

9 dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DRUGOKLASIŚCI BĘDĄ W OGRODZIE HODOWAĆ ZIOŁA W PACHNĄCEJ SKRZYNI ZMYSŁÓW

10 dalej wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DRUGOKLASIŚCI Z ZAPAŁEM WYPEŁNIALI SKRZYNIĘ ZIEMIĄ

11 wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU TRZECIOKLASIŚCI Z UŚMIECHEM PRZEJĘLI SZKOLNY SAD

12 Pytacie się: Co to takiego??? Pytacie się: Co to takiego??? Są to wyznaczone miejsca w naszym ogrodzie, gdzie będziemy mogli zajrzeć przez boczną szybę w głąb kompostownika, aby wiedzieć, kto w nim mieszka i co się w nim dzieje. Dzięki lupie podziemnej, będziemy obserwować życie np. dżdżownic, skorków i innych zwierząt żyjących w glebie, a przy pomocy peryskopu próchna – podglądniemy życie w próchniejącym drzewie i pokażemy jego drugie życie. Dzięki dotacji grantowej programu "P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się"każde z trzech miejsc zostało oznakowane i będzie wyposażone w tablice edukacyjne. Dzięki dotacji grantowej programu "P&G. Żyj, poznawaj, rozwijaj się" każde z trzech miejsc zostało oznakowane i będzie wyposażone w tablice edukacyjne. Nauka będzie z pewnością bardzo ciekawa!!!! DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

13 Kiedy przychodzi wiosna myślami coraz częściej biegniemy do ogrodu, parku lasu. Spostrzegamy w cieplejszych promieniach słońca, że tęsknimy za zielenią, za śpiewem ptaków. Całą zimę systematyczne dokarmialiśmy ptaki. Pamiętaliśmy o skrzydlatych przyjaciołach w ferie czy święta. Niektóre z naszych stołówkowiczów przyzwyczaiły się do naszego ogrodu. Może któryś z nich skorzysta z zaproszenia i zamieszka w Zielonym Zakątku. WARSZTATY ORNITOLOGICZNE DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

14 Kliknij na zdjęcie, aby obejrzeć film. wróć DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY

15 Najpierw ustawiliśmy siatki, aby złapały się tam ptaki, które można by zaobrączkować. Później poszliśmy nad morze, na wydmy. Tam oglądaliśmy ptaki przez wielką lornetę. Każdy z uczestników wycieczki zobaczył kilka pływających kaczek lodówek oraz mewy i rybitwy. Pan bardzo ciekawie opowiadał. Po obserwacji poszliśmy obrączkować ptaki, na które rozstawiliśmy wcześniej sieci. W siatkach zaplątało się 6 ptaków m.in. kos, ptak z najostrzejszym dziobem na świecie i kilka sikorek. Niektóre ptaki były już zaobrączkowane. Pan ornitolog zaczął od najmniejszych ptaszków. Pokazał, w jaki sposób zakłada się obrączkę i opowiadał, czemu to służy. Na koniec wziął tego największego i najniebezpieczniejszego, który może nawet oddziobać palca. Taką ma siłę. Pan bardzo uważał, bo chwila nieuwagi mogła skończyć się katastroficznie. W końcu udało się. Wszystkie ptaszki zostały wypuszczone i dzięki obrączkom można teraz obserwować ich życie. Do szkoły wróciliśmy około Spotkaliśmy się jeszcze na wykładzie w sali. Tam kontynuowane były zajęcia z ornitologii. To były jedne z najciekawszych wiosennych zajęć. Oprócz wiedzy i umiejętności mamy również przepiękne zdjęcia i ciekawe filmy. Magdalena Grudzińska klasa VIa Na początku zajęć byliśmy w szkole i pan uczył nas, jak rozpoznawać ptaki i ich głosy. Następnie ruszyliśmy w teren i zrobiliśmy ze specjalnych tyczek i siatki pułapkę na ptaki. Odeszliśmy w inne miejsce, aby obserwować ptaki, ale niestety, nie było ich widać. Wykładowca rozejrzał się i zauważył dwa. Próbował przyjrzeć im się bliżej przez lornetkę, ale nie zdążył. Po 40 minutach wróciliśmy pod szkołę, aby zobaczyć, ile ptaków wpadło w pułapkę. Nie mogliśmy się doczekać, kiedy będziemy mogli pogłaskać i zaobrączkować. Pan powiedział, że nie możemy ich wyciągać z sieci, bo do tego trzeba wprawy, żeby im nie zrobić krzywdy. Sam po kolei wyciągał je i chował do małych woreczków, które następnie oddawał dzieciom. Później poszliśmy na ławeczki i nauczyciel pokazywał nam, jak obrączkować ptaki. Tak poinstruowani kolejno wyciągaliśmy je z woreczków i zakładaliśmy im obrączki. Po zaobrączkowaniu każdego ptaka wykładowca wpisywał do specjalnego zeszytu dane dotyczące ptaka, tzn. ile ma lat, czy jest dobrze odżywiony czy też nie. Następnie zostaliśmy pouczeni, jak należy wypuszczać ptaki na wolność, aby nie zrobić im krzywdy. I tak jak podczas obrączkowania kolejno oddawaliśmy ptaszkom wolność. Zajęcia z ornitologii bardzo mi się podobały. Do tej pory nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak ciekawą dziedziną nauki jest ornitologia. Tomasz Wołyniec klasa VI d Zapraszamy na film DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY WRÓĆ

16 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

17 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY ORNITOLOGICZNE ENTOMOLOGICZNE

18 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY WRÓĆ dalej Spotkanie rozpoczęliśmy od wykładu. Pan Bartosz Bujnik Bardzo ciekawie opowiadał nam o chrząszczach i żukach, o muchach i komarach. Odkrywał nieznany nam świat o muchach i komarach. Odkrywał nieznany nam świat.

19 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Pojawiające się owady na slajdach, podczas wykładu, wywoływały różne emocje u dzieci. Rozlegało się dokoła albo fu jaki wstrętny, albo łał jaki piękny!!!

20 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Podobnie było wcześniej 18 marca 2010 podczas obejrzenia pokonkursowej wystawy pt. Model Żuka Napłynęło 130 modeli robaków. Musiały być wykonane z plastiku! Prawda, że pięknie to dzieci zrobiły??

21 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Co ty masz w ręku? Rosówkę. Pan na wykładzie mówił, że to największa z dżdżownic, żyje w glebie pastwisk, zagród, trawników, przydrożnych nieużytków. Gdzie ty ją znalazlaś? Tam jest pełno otworków w ziemi. Są otoczone małymi grudkami rozdrobnionej gliny, a z niektórych wystają nie do końca wciągnięte liście. Po tym wiedziałam, że tam jest dżdżownica. Wyciągnęłam jedną z plątaniny korzeni traw, tam gdzie świeci słońce!!! Karina wcześniej krzywiąca się na widok robali, po cennym wykładzie, podczas którego duży nacisk pan Bartek położył na podkreślenie znaczenia tych stworzeń z uśmiechem, bez wstrętu i delikatnie przyniosła rosówkę.

22 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć AAAAAA jakie fu!!!!!!!

23 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

24 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Przygotowujemy domek dla larw owadów. Te pocięte przez nas listki wrzucimy do wielkiego akwarium i pomieszamy je z ziemią. Larwy będą myslaly, że są w lesie a my będziemy mogli obserwować ich rozwój.

25 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć Z tej larwy wyrośnie ćma

26 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć Wróć - NA POCZĄTEK Domek gotowy. Dobranoc małe larwy!!! Mamy nadzieję, że wiecie iż przyszła wiosna.

27 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

28 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

29 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

30 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć

31 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

32 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

33 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

34 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

35 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY dalej wróć

36 DO STRONY GŁÓWNEJ DO OGRODU DO SZKOŁY wróć ZIMO!!! IDŹ JUŻ SOBIE!!! ZIMO!!! IDŹ JUŻ SOBIE!!! NIECH ŻYJE WIOSNA!!!!

37


Pobierz ppt "W MIESCIE W MEDIACH NA WARSZTATACH W OGRODZIE W SZKOLE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google