Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

KSI ĄŻ KA KUCHARSKA. POLSKIE POTRAWY Polski chrust Wartości odżywcze w 100 gramach: 511 kal. Białko 8,8 g Tłuszcze 31,6 g. Węglowodany 49,5.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "KSI ĄŻ KA KUCHARSKA. POLSKIE POTRAWY Polski chrust Wartości odżywcze w 100 gramach: 511 kal. Białko 8,8 g Tłuszcze 31,6 g. Węglowodany 49,5."— Zapis prezentacji:

1 KSI ĄŻ KA KUCHARSKA

2 POLSKIE POTRAWY

3 Polski chrust Wartości odżywcze w 100 gramach: 511 kal. Białko 8,8 g Tłuszcze 31,6 g. Węglowodany 49,5

4 Sposób wykonania: Wszystkie składniki wymieszać. Cieniutko rozwałkować na 1mm, pokroić w kilku- centymetrowe paseczki o szerokości 1-2 centymetrów. Paseczki ponacinać wzdłuż przez środek aby powstała dziurka. Smażyć na dużej ilości tłuszczu na złoty kolor przez około pięć minut. Gotowe faworki obsypać cukrem pudrem. Składniki: 12 żółtek 1 jajko Łyżeczka soli Jedna łyżeczka ekstraktu z wanilii 1 łyżka whisky ( opcjonalnie) 2 ½ szklanki mąki Olej do smażenia Cukier puder do posypania

5 Jagodowa tarta Wartości odżywcze w 100 gramach: · 323 kal. · Białko 8, 27g · Tłuszcze 11,6 · Węglowodany 44,2

6 Składniki: 130 g. masła w temperaturze pokojowej ½ łyżeczki soli Trzy łyżeczki mleka w temperaturze pokojowej 175 g. mąki ½ łyżeczki cukru 1 zółtko Nadzienie: Ok.400 g. jagód 60 g. cukru pudru Sposób wykonania: Formę na tartę o średnicy cm posmarować grubo masłem. Mąkę przesiać do miski dodać pokrojone w kosteczkę zimne masło, sól oraz cukier. Rozcierać palcami lub miksować mikserem aż powstaną drobne okruchy ciasta, dodać jajko i zmiksować lub ręką zacząć łączyć składniki w kulę. Gładką kulę z ciasta rozpłaszczyć na placek, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na około godzinę. Ciasto rozwinąć z folii, odłożyć 1/3 i włożyć tę część z powrotem do lodówki, większą część rozwałkować na podsypanej mąką stolnicy i oprószonym mąką wałkiem na placek o średnicy większej niż forma. Rozwałkowanym ciastem wyłożyć spód i boki formy. Ciasto możemy też rozwałkować na papierze do pieczenia (oprószonym mąką). Ciasto razem z papierem przenosimy do formy, odwracamy papierem do góry i wykładamy dno oraz boki tarty, odklejamy papier. Brakujące miejsca można wylepić palcami. Spód podziurkować widelcem. Formę wstawić do lodówki na czas nagrzania piekarnika do 180 stopni i przygotowania wypełnienia. Na wierzch wysypać jagody wymieszane z czterema łyżkami cukru. Wyjąć resztę ciasta z lodówki, rozwałkować je i pokroić na osiem pasków. Ułożyć je przeplatając ze sobą, końce przykleić do brzegów. Ciasto posmarować roztrzepanym jajkiem, posypać cukrem i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec przez 30 minut na złoty kolor.

7 Knedle truskawkowo-serowe Wartość odżywcza w 100 gramach: 146 kal Białko 2,5 g Tłuszcze 1,4 g Węglowodany 30, 3g

8 Przygotowanie: Ser zmielić razem z wystudzonymi ziemniakami, dodać mąkę jajka, mąkę ziemniaczaną i zagnieść ciasto.(jak ciasto będzie dosyć luźne, można dosypać jeszcze 1/2 szklanki mąki, ale nie więcej to.zależy od wilgotności sera) Rwać po kawałku ciasta, rozgniatać wkładać po jednej truskawce, formować knedle (wielkość wd. uznania) Zagotować wodę, lekko osolić, wrzucić knedle i gotować na małym ogniu około 5 min od wypłynięcia. Wyjmować łyżką cedzakową, polać musem truskawkowym. Do truskawek dodać cukier i wszystko razem zmiksować aż będzie gęste.

9 Krupnik po trydencku Wartości odżywcze w 100 g: 92 kal. Białko 9,2 g Tłuszcze 4,3g Węglowodany 9,8g

10 Przygotowanie: Dzień wcześniej należy namoczyć w zimnej wodzie fasolę. Gdy zmięknie – odcedzamy i wrzucamy do garnka z dwoma litrami wody, w której będziemy ją gotować pod przykryciem na niewielkim ogniu. Następnie kroimy w kostkę obranego ziemniaka i marchewkę. Tak przygotowane warzywa należy ugotować w drugim garnku z kością z szynki i kaszą. Po ugotowaniu całość mieszamy z fasolą. Bardzo ważne jest, aby żaden ze składników nie uległ rozgotowaniu. Jeżeli krupnik okaże się za bardzo gęsty można dodać trochę gorącej wody. Zupę podajemy gorącą na głębokim talerzu, obok stawiamy miseczkę ze startym parmezanem, aby każdy mógł samodzielnie posypać nim krupnik wedle uznania. Składniki: 100 g perłowej kaszy, 100 g suchej fasoli, pół kości z szynki, 1 ziemniak, 1 marchewka, 20 g tartego parmezanu i sól.

11 Kotlet de Volaille Wartości odżywcze w 100 gramach: 239 kal. Białko 24,6 g Tłuszcze 15,7g Węglowodany 0 g

12 Sposób wykonania W miseczce wymieszać masło z czosnkiem, natką, szczypiorkiem, skórką z cytryny i sokiem. Doprawić solą i pieprzem, podzielić na 4 części i uformować wałeczki. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki. Piersi kurczaka włożyć pomiędzy przeźroczystą folię i roztłuc tłuczkiem na kotlety. Na każdej piersi ułożyć wałeczek z masłem i zwinąć roladki, dokładnie podwijając końce. Spiąć za pomocą wykałaczek. Umieścić mąkę, jajko i bułkę tartą w oddzielnych talerzach. Roladki dokładnie obtoczyć w mące, później w jajku a na koniec w bułce tartej. Przykryć i wstawić do lodówki na godzinę. Rozgrzać głęboki olej do temperatury 190 stopni i smażyć roladki, najlepiej w małych porcjach aby temperatura oleju nie obniżyła się za bardzo. Ja smażyłam każdą pierś oddzielnie, aby była z zewnątrz chrupiąca, w środku soczysta i nie przesiąknięta tłuszczem. Piersi smażyć przez minut lub do uzyskania złotej panierki. Wyjąć na ręcznik papierowy. Zaraz podawać. Składniki: 4 piersi z kurczaka, po około 120 g każda, bez kości i skóry olej do głębokiego smażenia wykałaczki Masło ziołowe: 60 g masła 2 małe ząbki czosnku, drobno posiekane 1/2 łyżki posiekanej natki pietruszki 1/2 łyżki bardzo drobno posiekanego szczypiorku 1/4 cytryny, drobno starta skórka i wyciśnięty sok sól i pieprz Panierka: mąka, około 30 g bułka tarta, około 90 g 1 roztrzepane jajko

13 WŁOSKIE POTRAWY

14 Cannoli Siciliana Wartości odżywcze w 100 gramach: 415 kal. Białko 8,1 g Tłuszcze 23,8g Węglowodany 42 g

15 Składniki ciasta: 300 g mąki 30 g masła 1 jajo + 1 białko do zlepiania rurek 40 g cukru pudru ok. 60 ml wina Marsala albo wina białego (ja dałam spirytus i limoncello, jak do faworków) 2 łyżki kakao olej do smażenia Składniki kremu: g ricotty 120 g cukru pudru z wanilią 40 g gorzkiej czekolady startej na tarce lub drobno pokrojonej 40 g kandyzowanej skórki pomarańczowej 1- 2 łyżki limoncello albo rumu Przygotowanie ciasta: W misce albo w mikserze wymieszać mąkę, cukier, jajo i kakao, dodać alkohol i miękkie masło. Wyrobić dość miękkie, elastyczne ciasto (jak na faworki) i odstawić je na 1/2 godziny do lodówki. Następnie schłodzone ciasto podzielić na trzy części i bardzo cienko rozwałkować każdą z części. Wykrawać dużą szklanką placuszki, sklejać je (po posmarowaniu brzegów białkiem ) na rurce - tak, by zachodziły na siebie - i smażyć po kilka na średnio rozgrzanym oleju. Potem odsączyć rurki z tłuszczu na papierowym ręczniku, poczekać aż nieco wystygną i usunąć foremki. Przygotowanie kremu: Wszystkie składniki wymieszać dokładnie, doprawić do smaku. Posypać cukrem pudrem i podawać.

16 Kremowa zupa z selera Wartości odżywcze w 100 gramach: 71,15 kal. Białko 2,44 g Tłuszcze 2g Węglowodany 42 g

17 Składniki: 700 ml bulionu drobiowego lub warzywnego 3 małe szalotki 2 fenkuły kawałek selera (korzeń) ok. 180 g skórka otarta z 1 małej pomarańczy sól, świeżo zmielony czarny pieprz - do smaku 2 łyżki oleju rzepakowego, 1 łyżka masła - do smażenia gęsta śmietana - do podania kilka grzanek z kawałkami suszonych pomidorków - do podania Sposób przyrządzenia: Szalotkę drobno posiekać, seler obrać, fenkuł oczyścić, a resztki jego natki odłożyć na bok (będą przydatne do udekorowania). Seler i fenkuł zetrzeć na grubej tarce lub w malakserze (jak na surówkę). W rondli rozgrzać tłuszcz, dodać szalotkę i zeszklić ją na średnim ogniu. Dodać pozostałe warzywa, przykryć i dusić na małym ogniu ok. 10 minut. W razie potrzeby podlać odrobinę wodą. Następnie dodać bulion, skórkę pomarańczową, doprawić solą i pieprzem. Gotować kolejne minut, aż warzywa będą miękkie. Zmiksować zupę na gładko w blenderze lub malakserze. Dodać odrobinę bulionu lub wody jeśli konieczne. Po zmiksowaniu doprawić ewentualnie, podawać z kleksem śmietany i posypać natką kopru włoskiego oraz odrobiną świeżo zmielonego pieprzu.

18 Pomidory nadziewane risotto Wartości odżywcze w 100 gramach: 48,39 kal. Białko 1,53 g Tłuszcze 2,62 g Węglowodany 4,2 g

19 Składniki: 8 pomidorów średniej wielkości 2 woreczki ryżu 1/2 papryki czerwonej 1/2 papryki żółtej 4 plastry ananasa z puszki 4 połówki brzoskwiń z puszki 1 pojedynczy filet z kurczaka kilka liści selera 1 łyżeczka curry pieprz sól 1/2 łyżeczki tymianku 1/2 łyżeczki estragonu 1/2 łyżeczki cząbru 1 szczypta chili Sposób przyrządzenia: Pomidory umyć i odciąć spód (wybrać jak najmniej czubiaste). Wydrążyć miąższ tak aby nie uszkodzić skórki. Ryż ugotować w osolonej wodzie. Odcedzić i ostudzić przełożyć do miski. Filet pokroić na drobne kawałki i przesmażyć na oliwie ok. 7 min. Przełożyć do Papry pokroić na kosteczkę i przesmażyć. Również przełożyć do ryżu. Ananasy, brzoskwinie i natkę selera pokroić na drobno i wymieszać z ryżem i pozostałymi składnikami. Wsypać zioła, sól i pieprz i delikatnie wymieszać. Każdego pomidorka nadziewać farszem do pełna i układać w tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Formę wstawić do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika i zapiekać ok. 40 min. Przed końcem pieczenia wyjąć i nałożyć na każdego pomidorka plaster sera. Zapiekać maks. 5 min. Podawać na liściu sałaty, albo ozdobnej natki pietruszki. Można jeść polane ketchupem, albo solo.

20 Mini Party Pizzas Wartości odżywcze w 100g 193,1 kal. Białko 10,42 g Tłuszcze 14,77 g Węglowodany 39,9 g

21 Składniki: 3 szklanki mąki pszennej 1 łyżeczka soli przyprawy do smaku (oregano, bazylia i słodka papryka) 1 szklanka ciepłej wody 50g świeżych drożdży 3 oliwy z oliwek szczypta cukru sos pomidorowy mozzarella - 2 kulki świeża bazylia Sposób przyrządzenia: Na początek rozdrabniamy drożdże, dodajemy 3 łyżeczki wody, szczyptę soli, połowę łyżeczki cukru pudru i mieszamy to wszystko dokładnie. Następnie dodajemy 3 łyżki mąki i wyrabiamy małe ciasto. Tak wyrobiony kawałek ciasta odstawiamy na pół godziny w ciepłe miejsce. Resztę mąki wsypujemy do dużej miski i dodajemy przyprawy (oregano, tymianek, pieprz, bazylię). Robimy w mące wgłębienie w które wlewamy oliwę oraz 1/4 szklanki wody. Całość mieszamy dokładnie. Teraz dodajemy do tego przygotowane wcześniej ciasto (które już odstało pół godziny w ciepłym miejscu). Zagniatamy to wszystko na jednorodna masę. Otrzymane ciasto dzielimy na 2 części i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto wałkujemy na grubość 3 mm i nakłuwamy widelcem. Ciasto na pizzę jest gotowe. Dodajemy dodatki i pieczemy przez 20 minut w 180 stopniach.

22 Włoska zupa z kiełbasą Tortellini Wartości odżywcze w 100g 193,1 kal. Białko 10,42 g Tłuszcze 14,77 g Węglowodany 39,9 g

23 Sposób przygotowania Pokrojone żeberka włożyć do dużego garnka i zalać zimną wodą, aby przykrywała kiełbasę. Gotować do miękkości, w razie potrzeby zebrać szumowiny. Wyciągnąć kiełbasę z wody i pozostawić do lekkiego ostygnięcia. Jeszcze ciepłe oddzielić od kości i pokroić na małe kawałki. Dolać do wywaru z żeberek szklanki wody i zagotować. Wrzuć kostkę rosołową, mięso z żeberek, posiekaną cebulę i marchewkę, pokrojonego selera, przeciśnięty przez praskę czosnek, pokrojone w kostkę ziemniaki i pomidory i trochę pieprzu. Gotuj aż wrzucone warzywa zmiękną (ok. 45 minut). Do zupy wrzucić tortellini. Skadniki: 1 kg żeberek kątów 2 cebule 2 średnie marchewki 3-5 gałązek selera naciowego 3 ząbki czosnku 4-5 średnich ziemniaków 3 pomidory 1 opakowanie makaronu tortellini sól, pieprz

24 SMACZNEGO


Pobierz ppt "KSI ĄŻ KA KUCHARSKA. POLSKIE POTRAWY Polski chrust Wartości odżywcze w 100 gramach: 511 kal. Białko 8,8 g Tłuszcze 31,6 g. Węglowodany 49,5."

Podobne prezentacje


Reklamy Google