Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby,"— Zapis prezentacji:

1 Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby, że 4,465 m. Gdyby to samo pytanie zadać właścicielowi takiego samochodu, odpowiedziałby zapewne, że jego wóz ma około 4,5 m długości.

2 Ćwiczenie Zmierz długość wskazanego przez nauczyciela przedmiotu za pomocą linijki. Wynik podaj z dokładnością do 0,001 m (1 mm). Ćwiczenie powtórz 3 razy. Co zauważyłeś?

3 Reguły zaokrąglania liczb Gdy zaokrąglamy do dziesiątek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra jedności. Jeśli cyfra jedności jest równa 5 lub większa od 5 to zaokrąglamy w górę. Jeśli cyfra jedności jest mniejsza od 5, to zaokrąglamy w dół. Cyfra jedności jest większa od 5 Zaokrąglamy w górę Cyfra jedności jest mniejsza od 5 Zaokrąglamy w dół ! znak: równe w przybliżeniu !

4 Zaokrąglanie do setek: mniejsza od 5 Cyfra dziesiątek jest mniejsza od 5, więc zaokrąglamy w dół większa od 5 Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę większa od 5 Cyfra dziesiątek jest większa od 5, więc zaokrąglamy w górę (cyfrą setek jest 9, więc zaokrąglając powiększamy cyfrę tysięcy) Gdy zaokrąglamy do setek, o wyniku zaokrąglenia decyduje cyfra dziesiątek, gdy zaokrąglamy do tysięcy – decyduje cyfra setek, itd.

5 Zaokrąglanie do tysięcy: mniejsza od 5 Cyfra setek jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół równa 5 Cyfra setek jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę większa od 5 Cyfra setek jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę

6 Zaokrąglanie ułamków dziesiętnych Do jedności: Do części dziesiętnych: Cyfra części dziesiątych jest równa 5, Więc zaokrąglamy w górę Cyfra części dziesiątych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół Cyfra części setnych jest większa od 5, Więc zaokrąglamy w górę Cyfra części setnych jest mniejsza od 5, Więc zaokrąglamy w dół

7 Poniżej podano kilka interesujących danych liczbowych: Długość tunelu pod kanałem La Manche – m Średnia odległość Ziemi od Księżyca – km Prędkość światła – ,458 km/s Długość równika – km Powierzchnia Polski – km 2 Łatwiej byłoby zapamiętać te dane, gdyby liczby podane były w zaokrągleniu. Zaproponuj, jak zaokrąglić te liczby.

8 Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: Do setek: Do części dziesiętnych: Do jedności: Zadanie 1.

9 Dane są liczby: Podaj ich zaokrąglenia: Do części setnych: Do części dziesiętnych: Do jedności: Do setek: Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy. Zadanie ,54 374,04 989,60=989,6 1214,5 374,0= ,

10 Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: ? ? ? ? ? ?

11 Wpisz pod kropkami odpowiednie litery. 7 7,01 Zadanie 2. Na osi zaznaczono kropkami liczby, których zaokrąglenia do części setnych są następujące: Za każdą poprawnie umieszczoną literkę przyznaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy. c d a b e f

12 Zadanie 3. Tylko jedna z czterech liczb jest wynikiem podanego działania. Nie wykonując dokładnych rachunków, ustal, która to liczba i podkreśl ją. 73,63968,042696,317,322 a) 59,6158,196503,6660,2061 b) 251, ,08258, ,02 c) 2503,4250, ,034 d)

13 73,63968,042696,317,322 59,6158,196503,6660, , ,08258, , ,4250, ,034 Zadanie 3. Tylko jedna z czterech liczb jest wynikiem podanego działania. Nie wykonując dokładnych rachunków, ustal, która to liczba i podkreśl ją. a) b) c) d) Za każde prawidłowe podkreślenie dodaj sobie 1 punkt. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy.

14 Lao, Bill i Algirdas wyruszają w podróż ze swoich krajów i chcą po drodze wstąpić do Warszawy. Lao wyruszy z Pekinu do Warszawy, następnie poleci samolotem do Kairu. Bill przyleci z Londynu do Warszawy i uda się do Tokio Algirdas dotrze z Wilna do Warszawy, a potem do Waszyngtonu. Na mapce podano odległości z Warszawy do poszczególnych miast. Oszacuj, który z turystów pokona najdłuższą trasę. Zadanie 4.

15 LaoBillAlgirdas Lao, Bill i Algirdas wyruszają w podróż ze swoich krajów i chcą po drodze wstąpić do Warszawy. Lao wyruszy z Pekinu do Warszawy, następnie poleci samolotem do Kairu. Bill przyleci z Londynu do Warszawy i uda się do Tokio. Algirdas dotrze z Wilna do Warszawy, a potem do Waszyngtonu. Algirdas dotrze z Wilna do Warszawy, a potem do Waszyngtonu. Na mapce podano odległości z Warszawy do poszczególnych miast. Oszacuj, który z turystów pokona najdłuższą trasę. Zadanie 4 LaoBillAlgirdas = = =7570 Odp. Najdłuższą trasę pokonał Bill Za prawidłową odpowiedź przyznaj sobie 5 punktów. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie odpowiedzi.

16 CENY ZA 1 KG Jabłka3,80 zł Gruszki5,15 zł Pomarańcze4,75 zł Banany2,99 zł Arbuzy3,15 zł Truskawki3,99 zł a)Pani Zosia kupiła 2 kg jabłek i 1 kg gruszek. Zapłaciła 13,50 zł. Czy sprzedawczyni się pomyliła? b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? c) Ania ma 15 zł. Kupiła arbuza, który ważył 3,5 kg. Czy może jeszcze kupić 1 kg pomarańczy? d) Wacek kupił banany, które ważyły 2,3 kg. Zapłacił za nie banknotem dziesięciozłotowym. Czy otrzyma więcej niż 3 zł reszty? Skreśl nieprawidłową odpowiedź na karcie pracy. Zadanie 5 TAK/NIE

17 CENY ZA 1 KG Jabłka3,80 zł Gruszki5,15 zł Pomarańcze4,75 zł Banany2,99 zł Arbuzy3,15 zł Truskawki3,99 zł a)Pani Zosia kupiła 2 kg jabłek i 1 kg gruszek. Zapłaciła 13,50 zł. Czy sprzedawczyni się pomyliła? b) Czy 7 zł wystarczy, żeby kupić 2,5 kg truskawek? c) Ania ma 15 zł. Kupiła arbuza, który ważył 3,5 kg. Czy może jeszcze kupić 1 kg pomarańczy? d) Wacek kupił banany, które ważyły 2,3 kg. Zapłacił za nie banknotem dziesięciozłotowym. Czy otrzyma więcej niż 3 zł reszty? Zadanie 5 TAK/NIE Za każdą poprawną odpowiedź przyznaj sobie 2 punkty. Sumę punktów wpisz w wyznaczonym miejscu na karcie pracy

18 Podsumowanie Zsumuj uzyskane przez siebie punkty. Wynik wpisz w miejscu: OGÓLNA SUMA PUNKTÓW ZA WSZYSTKIE ZADANIA Maksymalnie możesz uzyskać = punktów OTO SKALA OCEN: 0-10pniedostateczny 11-17pdopuszczający 18-26pdostateczny 27-31pdobry 32-35pb. dobry Wystaw sobie pod spodem ocenę.


Pobierz ppt "Zaokrąglanie liczb Dlaczego posługujemy się zaokrągleniami liczb? Gdybyśmy zapytali konstruktora samochodu Ford Focus, jaką długość ma ten samochód, odpowiedziałby,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google