Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieczysława Krauza Został zmieniony 10 lat temu
2
Kompetencje ITS docelowo wiodący akcjonariusz Centrum Nowoczesnych Technologii S.A. powołany zespół specjalistów z zakresu ITS doświadczenie w zakresie kontraktów publicznych consulting w ramach projektów ITS: ostatnie doświadczenia to praca nad systemami opłat na autostradach A2 i A4, bezpośrednia współpraca z GDDKiA przy systemie ViaToll consulting w ramach projektów ITS związanych z wykorzystaniem danym z GPS, z opłatami drogowymi i ich egzekucją i innymi w Wielkiej Brytanii, Japonii, Australii, Francji, Południowej Afryce, Kanadzie, Irlandi i w USA fundusz Venture Capital: wielkość funduszu 40 mln zł; finansowanie: KFK, ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, partnerzy Nomad Fund
3
Stworzenie lokalnego centrum kompetencji w spółce CNT tys. PLN 1Q 201 32012 Przychody ze sprzedaży12 527123 688 EBIT4404 811 Wynik netto4672 388 transfer kompetencji ITS do Centrum Nowoczesnych Technologii S.A. CNT: spółka notowana na GPW w Warszawie z dużym doświadczeniem w realizacji kontraktów publicznych (były Energopol Południe S.A.)
4
Centrum Nowoczesnych Technologii – działalność ITS współpraca z podmiotami publicznymi we wdrażaniu rozwiązań ITS wykonanie przedmiotu zamówienia: usługi dostawy, instalacji, remontów i obsługi technicznej urządzeń wchodzących w skład systemy koordynacja lokalnych prac integracyjnych systemu obsługa techniczna: naprawa, wymiana urządzeń rejestrujących oraz obudów integrator systemów ITS Zadania Centrum Nowoczesnych Technologii
5
Integrator rozwiązań ITS opracowała i wdraża rozwiązania technologiczne oparte na Optycznej Identyfikacji Pojazdów producent komponentów infrastruktury drogowej tj: sterowanie ruchem, detekcja i identyfikacja pojazdów, wagi (ważenie pojazdów w ruchu), systemy parkingowe, informacja pogodowa, systemy płatności światowy lider w implementacji Systemów ITS, w Polsce był odpowiedzialna m.in. za zaprojektowanie i zarządzanie działającym od półtora roku elektronicznym systemem poboru opłat viaTOLL
6
Przykładowe wdrożenia systemów ITS przez partnerów Provent Polska
7
Technologia ważenia pojazdów w ruchu przy dużej prędkości (Weight in Motion)
8
Kosztowne inwestycje w infrastrukturę są zagrożone wzrostem natężenia ruchu ciężkiego transportu, przeciążone i nieprawidlowo załadowane samochody powodują największe szkody Nadmiernie przeładowane pojazdy w krótkim czasie niszczą nawierzchnię autostrad, dróg głównych, lokalnych i miejskich Narzędzie do efektywnego egzekwowania prawa i pomocny instrument kontroli pojazdów Najnowocześniejsze technologie pozwalają na ciągłe dokonywanie pomiarów masy i natychmiastowe identyfikowanie przeciążonych pojazdów Dlaczego systemy WIM są w centrum zainteresowania?
9
CrossWIM certyfikat
10
Wysoka dokładność ważenia Możliwość instalacji na wielopasmowych drogach Pomiar masy (ważenie) w szerokim zakresie prędkości Ważenie obciążenia poszczególnych kół, osi i masy całkowitej Określenie długości pojazdu, liczby osi i ich prędkość System kamerowy do rozpoznawania tablic rejestracyjnych Automatyczna kategoryzacja pojazdów Ocena poprawności przejazdu, identyfikacja manewrów Podstawowe informacje
11
Piezoelektryczne czujniki firmy Kistler Pętle indukcyjne Jednostka obliczeniowa Moduły komunikacyjne System kamerowy do rozpoznawania numerów rejestracyjnych Firmware do przetwarzania danych z detektorów Oprogramowanie do ważenia, zapisu, transferu i prezentacji danych Web interfejs do wizualizacji przetworzonych danych Ewidencja wykroczeń Hardware Software Komponenty systemu WIM
12
Instalacja
13
W ysoka dokładność, niezawodność i długotrwała stabilność M ała ingerencja w nawierzchnię drogi M inimalny wpływ zmian temperatury O dpowiedni dla każdego rodzaju nawierzchni (np. asfalt, beton) N ie wymaga konserwacji Cechy Czujniki Lineas
14
Czujniki i pętle zmierzą obciążenia na poszczególne koła a następnie system obliczy obciążenie poszczególnych osi i masę całkowitą, określi kategorię pojazdu i jego prędkość. Jednostka obliczeniowa przetworzy i oceni namierzone dane. W przypadku przekroczenia dopuszczalnej masy lub limitu prędkości, dane pojazdu oraz zdjęcie zostają zapisane w bazie danych a następnie zostaje wygenerowany raport wykroczenia. Wszystkie dane są przechowywane w bazie danych i są natychmiast dostępne do wyświetlenia w przeglądarce internetowej. Wszystkie funkcje systemu są zdalnie monitorowane i kontrolowane z centrum sterowania z możliwością zdalnego dostępu serwisowego. Oprogramowanie do ewidencji wykroczeń umożliwia egzekwowanie kar za wykroczenia związane z przeciążeniem pojazdów. Opis działania systemu
15
Masa całkowita, obciążenie na oś i poszczególne kola Data i czas Kierunek (w kierunku jazdy lub w przeciwnym kierunku) Kategoria i typ pojazdu (ponad 200 wewnętrznych kategorii Cross, możliwość indywidualnego definiowania kategorii) Przedział czasowy pomiędzy pojazdami Prędkość pojazdu Liczba osi Rozstaw osi Numer rejestracyjny Poprawność przejazdu Pojazdy Przeciążone pojazdy Limity wagowe Spis wydarzeń Magnetyczny podpis z pętli Słowniki Klasyfikacja Zapis poprawności Konfiguracja systemu Konfiguracja urządzenia Numery z LPR systemu Zdjęcia z LPR systemu Dane wyjścioweZawartość bazy danych Dane wyjściowe i podstawowa zawartość bazy danych
16
Kategorie pojazdów - przykład
17
Wymóg prawa (czeska ustawa): dokładność pomiaru masy całkowitej ±5%, obciążenie osi ±11% Zakres pomiaru: 5 km/h – 250 km/h Wskaźnik poprawności przejazdu: kontrola parametrów pomiaru (detekcja manewrów pojazdu) Możliwość rozszerzenia podstawowej konfiguracji systemu o dodatkowe czujniki pomiarowe. Szybkość procesu pomiaru: do 1s Baza danych: Pojemność standardowej instalacji: ~20.000.000 pojazdów Dokładność pomiaru i podstawowe parametry systemu
18
Podgląd – 6 pojazdów
19
Podgląd – przeciążony pojazd
20
LPR system – 1 pojazd – przeciążony pojazd
21
Lista – tylko przeciążone
22
Statystyki
23
UTMC (Urban Traffic Management and Control System) Zarządzanie i Kontrola Miejskiego Ruchu De facto standard Zebranie i dystrybucja dobrych praktyk pomiędzy zarządców dróg i autostrad w Wielkiej Brytanii od 1997r. Przedtem systemy ITS w Wielkiej Brytanii były szyte na miarę i władze/zarządcy dróg byli uzależnieni od oryginalnych dostawców systemów ITS w zakresie eksploatacji, ulepszeń i zamian. Nowi dostawcy wchodzą na rynek – redukcja kosztów
24
UTMC jako specyfikacja UTMC jest otwartą platformą która pozwala na kontakt pomiędzy różnymi systemami ITS Zaprojektowany przez użytkowników i dostawców Możliwość dodania dodatkowych funkcjonalności kiedy znajdzie się na to finansowanie lub będę wymagane prawnie Np. od monitorowania jakości powietrza do zarządzania parkingiem Eksport danych do innych systemów
25
Weymouth (małe miasto nad wybrzeżem, 50 tys. mieszkańców) Przykład elastyczności UTMC Małe, spokojne portowe miasteczko z systemem UTMC – po co ma się rozrastać o nowe systemy i usługi ITSowe– czy ruch drogowy tego wymaga?
26
Dorset – miejsca regat jachowych w 2012r To nie transport był głównym tematem – to medale wygrane w regatach tym były
27
UTMC pomogło Zofii Klepackiej ?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.