Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BANK 2.0 ? MÓJ BANK JESZCZE NIE ISTNIEJE 30.03.2012 Dr. Maciej Majewski www.pentacomp.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BANK 2.0 ? MÓJ BANK JESZCZE NIE ISTNIEJE 30.03.2012 Dr. Maciej Majewski www.pentacomp.pl."— Zapis prezentacji:

1

2 BANK 2.0 ? MÓJ BANK JESZCZE NIE ISTNIEJE Dr. Maciej Majewski

3 WSPÓŁCZEŚNIE INTELIGENTNI Od ponad 20 lat ludzie zwyciężają nad matrixem 2 Regulacje Zakazy Nakazy Organizacja Pieniądze Bank Prawo wolnego wyboru Łatwość Praca w domu i dom w pracy Potrzeby Chmura Zabawa! Baby boomersGen Y Cnoty i wartości

4 MY WSPÓŁCZEŚNIE INTELIGENTNI Nie chcemy być: regulowani, kontrolowani, wyręczani, namawiani 3

5 TECHNOLOGIA UMOŻLIWIA ŁATWOŚĆ Dominacja smart-fonów i tabletów Urządzenia mobilne + technologia NFC LTE = permanentna komunikacja współcześnie inteligentnych ze sobą, z pracą, z rodziną, … Łatwość dostępu do zasobów korporacyjnych Biometria 4

6 I JAK SIĘ Z TEGO KORZYSTA? Wbrew zdrowemu rozsądkowi i autorytetom – Thomas Davenport Thinking for Living Blokuje się dostęp do Internetu Zakazuje korzystania z Facebooka Skazuje na banicję prywatne gadgety Bezpieczeństwo wygina na kształt brzytwy Ockhama Na dodatek Najwyraźniej bezrobotni ex-Lehmannsowcy tak zainfekowali zasady Viral Marketing, że puryści już z obrzydzeniem omijają platformy społecznościowe Mark Zukerberg postanawia sprawdzić jak smakuje bogactwo co powoduje dalszą komercjalizację FB 5

7 ALE JASNA STRONA MOCY: Brett King używając pojęcia Collective Intelligence uzasadnia wykonalność usług finansowych poprzez mechanizmy Web 2.0 W Polsce jako jedni z pierwszych zareagowali Poznaniacy proponując: walutomat.plwalutomat.pl Dzięki inicjatywom takim jak kokos.pl internauci zaczęli sobie nawzajem pożyczać prnews.pl/analizy/130-mln-zl-pozyczyli-sobie-internauci-w-4-lata html prnews.pl/analizy/130-mln-zl-pozyczyli-sobie-internauci-w-4-lata html Łatwość i przejrzystość to hasło realizowane przez Personal Finance Management proponowane już klientom internetowym przez Citi, ING i Meritum Prawdziwym przełomem byłaby oferta produktów konkurencji Właściwe użycie Facebooka dla budowania wartości banku to inicjatywy Kocham rower/BGŻ i Justyna Kowalczyk/Polbank – każdy z ok. 250 tysięcy aktywnych fanów 6

8 ALE JASNA STRONA MOCY… … wkracza również do obszaru zarezerwowanego dla Banków Centralnych proponując bez-inflacyjną walutę internetową Przykładowy kantor https://mtgox.com oczywiście dostępny również z iOS oraz Androidhttps://mtgox.com Te przykłady pokazują jak banki tracą swoje tradycyjnie zajmowane pozycje w biznesie Są też przykłady drastyczne takie jak Bank Transfer Day ( ) będący nauczką, dla tych którzy uważają, że klienci to owce Kristen Christian udowodniła Bank of America, że tak nie jest 7

9 KONSUMERYZACJA TO NIE TYLKO ŁATWOŚĆ Warto również zastanowić się nad korzyściami przyjęcia strategii ucieczki do przodu 8 Możliwość ustanowienia własnego, bezpiecznego standardu zanim nie będzie za późno Wzrost wydajności dzięki pracy na tylko jednym typie urządzenia Dłuższy efektywny czas pracy najcenniejszych pracowników

10 MÓJ BANK JESZCZE NIE ISTNIEJE Jesteśmy najbardziej przywiązanym do wolności i aspirującym do luksusu narodem w Europie. Czy ktoś to w końcu wykorzysta? Czy ktoś nam to sprzeda? Kto zaoferuje nam łatwość? Za dowolną cenę! 9 Dzi ę kuj ę za uwag ę


Pobierz ppt "BANK 2.0 ? MÓJ BANK JESZCZE NIE ISTNIEJE 30.03.2012 Dr. Maciej Majewski www.pentacomp.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google