Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO „Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO „Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie”"— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO
„Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie” Konferencja Ministerstwa Gospodarki, r. Warszawa, Pl. Trzech Krzyży 3/5, Sylwester Baczkowski Brand Manager

2 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO
ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

3 Rozwiązanie przyjazne dla środowiska,
ZALETY POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG Efektywna alternatywa dla konwencjonalnych paliw (dywersyfikacja zaopatrzenia w energię) EKOLOGIA KOSZTY PALIWA z ekonomicznego punktu widzenia HAŁAS z technicznego punktu widzenia SWOBODA PRZEMIESZCZANIA SIĘ NIEZAWODNOŚĆ ZACHĘTY BEZPIECZEŃSTWO Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które można wprowadzić od razu

4 ZALETY Z TECHNICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA
1 2 3 4 5 6 Wysoko mikrofonu: 1,5 m Odległość mikrofonu = 7 m ZASIĘG PRZY PRĘDKOŚCI EKSPLOATACYJNEJ Diesel Euro V (ref 100) Hybrid Euro V CNG IVECO HAŁAS [poziom/odbiór] TCO dB(A) Średnio 71 dB(A) 66 dB(A) 64 66 68 70 72 74 ON CNG 1 2 3 4 5 6 FUNKCJONALNOŚĆ EMISJA Zalety Iveco: Korzystniejszy stosunek zasięgu do masy: możliwość dystrybucji na średnich i dalekich trasach W niektórych krajach LNG jest tańszy od CNG Możliwość stosowania biogazu CO2 Cząstki stałe NOx MODEL (DIESEL/CNG): IVECO 240E25 6x2

5 zrównoważonego rozwoju w ekonomi
ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA Nie ma zrównoważonego rozwoju w ekologii bez zrównoważonego rozwoju w ekonomi 5 5

6 ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA
TCO – CAŁKOWIT EKOSZTY POSIADANAI I UŻYTKOWANIA Cena zakupu Amortyzacja (powiązana z wartością rezydualną) Odsetki Koszty stałe Wynagrodzenie kierowcy Ubezpieczenie Podatki Koszty zmienne Przeglądy i naprawy Koszty awarii Paliwo Ogumienie Opłaty drogowe Typowa struktura TCO dla pojazdów ciężarowych Zależne od producenta Częściowo zależne Cena zakupu Koszty stałe Koszty zmienne Łączny TCO * Źródło: Własne badania na rynku hiszpańskim z 2011 r. — bez kosztów awarii (przewozy dalekobieżne, 135 000 km rocznie)

7 (W PORÓWNANIU Z DIESLEM)
PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Włochy) PROCENTOWY WPŁYW STOSOWANIA GAZU ZIEMNEGO NA TCO ON Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik CNG Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika -13% OGÓLNE OSZCZĘDNOŚCI (W PORÓWNANIU Z DIESLEM) Delta% wobec CKP Modele testowe: Iveco — AT440S33 t/p CNG i AT440S36 t/p DIESEL Kraj: Cena paliwa we Włoszech: ON 1,5 €/l; CNG 0,85 €/kg; Misja: Dostawy regionalne; Czas testu: 5 lat; Dystans: 80 000 km Dane na 21/11/2012

8 PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Bułgaria)
PROCENTOWY WPŁYW CNG NA CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ON CNG Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika -16% OGÓLNE OSZCZĘDNOŚCI (W PORÓWNANIU Z DIESLEM) Delta% wobec TCO Modele testowe: Iveco — AS260S27 T/P CNG i AS260S33 T/P DIESEL Kraj: Cena paliwa w Bułgarii: ON 1,45 €/l; CNG 0,93 €/kg; Misja: Odbiór odpadów; Czas testu: 7 lat; 2000 h/rok

9 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO
ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

10 LOGIA — HISTORIA ODPOWIEDŹ IVECO Historia paliw alternatywnych w IVECO
1986 1992 1993 1998 2000 Pierwszy elektryczny Daily Pierwszy hybrydowy Daily Pierwsze Daily EuroI z EDC EUROTECH GNV 19 i 26t, emisja < EEV Pierwsze Daily CNG LOGIA — HISTORIA 2005 2008 2009 2010 2012 Pierwsze Stralis & Eurocargo zgodne z Euro V Stralis CNG ECODaily EuroCargo CNG Stralis LNG

11 ODPOWIEDŹ IVECO PEŁNA OFERTA POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG 3,5 do 6,5 t
od 3,5 t DMC do 40 t DMCZ 3,5 do 6,5 t 12 do 16 t 19 do 40 t

12 ODPOWIEDŹ IVECO Główne ograniczenia rynku CNG
słabo rozwinięta infrastruktura tankowania metanu

13 ODPOWIEDŹ IVECO Przydomowe punkty tankowania

14 ODPOWIEDŹ IVECO PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG
Instalacja Standard FMQ 2.5 Wydajność: 3,5 m3/h Napełnienie: 13,1h (190l), 20,9h (302l) Cena netto w € : 3.800,- Instalacja Standard FMQ 2.5 ( x2) Wydajność : 7m3/h Napełnienie : 6,5h (190l), 10,5h (302l) Instalacja Standard FMQ 10 (BIG-Q) Wydajność : 14 m3/h Napełnienie: 3,2h (190l), 5,2h (302l)

15 Zwrot kosztów po 30 miesiącach Zwrot kosztów po 20 miesiącach
ODPOWIEDŹ IVECO PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG 35S15V/P H2 3300 35S14GV H2 3300 35S14GV H FMQ2.5 Cena dla klienta € Cena dla klienta € Cena dla klienta € 57.016 -4.647€ Zwrot kosztów po 30 miesiącach 8.509€ Zwrot kosztów po 20 miesiącach 52.368 48.506 15.512 15.512 28.428 22.400 26.400 29.600 6.188 6.594 7.256 Zużycie paliwa Porównanie całkowitych kosztów posiadania i użytkowania (60 miesięcy – km/rok ). Pojazd Projekt pilotażowy z rynku włoskiego. Odsetki

16 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO
ZALETY ODPOWIEDŹ RYNEK

17 RAZEM ~ 12 000 szt. RYNEK - UE ~ 2000 szt. DAILY ~ 5000 szt.
OBECNOŚĆ IVECO ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM NA RYNKU UE DAILY ~ 5000 szt. KLASA ŚREDNIA/CIĘŻKA ~ 2000 szt. AUTOBUSY~ 5000 szt. LICZEBNOŚĆ RYNKU IVECO (2005–2011) RAZEM ~ 12 000 szt.

18 RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: FCC 1120 szt. 20–25%
FIRMA FCC SA BRANŻA Usługi środowiskowe, infrastruktura OBROTY 11,7 mld € (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA UE, EGIPT, AMERYKA POŁUDNIOWA; głównie HISZPANIA CNG/LNG Iveco 1120 szt. (20–25% floty HD) PODWOZIE 8x2x6 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 32 t, układ kierowniczy o podwyższonej wydajności 1120 szt. 20–25% (pojazdy ciężkie) PODWOZIE, 6x2x4 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 26 t Zróżnicowany park pojazdów — wersje 2-, 3- i 4-osiowe Dostosowane rozwiązania i przyszłościowa koncepcja hybryd CNG/elektrycznych Pełna obsługa serwisowa Iveco

19 RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: Coca-Cola
FIRMA Coca-Cola BRANŻA Napoje OBROTY 8,2 mld $ (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA ŚWIAT, w tym głównie Wielka Brytania PARK POJAZDÓW 200 szt. w Wlk. Bryt. (lekkie, średnie, ciężkie) CNG/LNG Iveco 14 (ciężkie) PODWOZIE z zasilaniem gazem ziemnym: 270 KM, 26 t Tylko Iveco Stralis CNG Pełna obsługa serwisowa przez dealera Iveco Zwolnienie z podatku od zagęszczenia ruchu

20 RYNEK - UE PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: SYDEME
FIRMA SYDEME BRANŻA Usługi środowiskowe OBROTY 1,5 mld € (2011) ZASIĘG DZIAŁANIA FRANCJA (Departament Moselle) PARK POJAZDÓW 38 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) CNG/LNG Iveco 34 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) Stralis Natural Power 19, 26 i 40 t Sydeme Tour ze Stralis CNG Tractor: Mobilny kontener do dystrybucji bezpłatnych worków na śmieci w małych miastach Wyłączny partner Iveco o silnej pozycji; 15-letnie doświadczenie w eksploatacji pojazdów zasilanych CNG Utworzenie nowego punktu serwisowego Iveco w Forbach

21 RYNEK - POLSKA Sprzedaż pojazdów zasilanych gazem ziemnym w Polsce w latach – 1. kwartał 2013 *- Wersje CNG/LPG mogą być kodowane w CEP jako "benzyna" dlatego dane są niepełne.

22 PODSUMOWANIE Rozwiązanie przyjazne dla środowiska,
które MOŻNA wprowadzić od zaraz Zalety z technicznego punktu widzenia Zalety z ekonomicznego punktu widzenia Pełna oferta produktowa Zrównanie szans rozwojowych, które TRZEBA wprowadzić od zaraz 1. Procedury rejestracyjne; kontrole i certyfikacje zbiorników. 2 . Infrastruktura i sam proces tankowania. 3 . Rozwiązania podatkowe i zachęty pro-ekologiczne. 22 22

23 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO „Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google