Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

20 Novembre, 2010 2013-04-15 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "20 Novembre, 2010 2013-04-15 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw."— Zapis prezentacji:

1 20 Novembre, Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw Metanowych w Transporcie Konferencja Ministerstwa Gospodarki, r. Warszawa, Pl. Trzech Krzyży 3/5, Sylwester Baczkowski Brand Manager

2 IPL / Sylwester Baczkowski W YKORZYSTANIE P ALIW M ETANOWYCH W T RANSPORCIE NA P RZYKŁADZIE S AMOCHODÓW IVECO RYNEK ODPOWIEDŹ ZALETY 2

3 IPL / Sylwester Baczkowski Efektywna alternatywa dla konwencjonalnych paliw (dywersyfikacja zaopatrzenia w energię) Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które można wprowadzić od razu NIEZAWODNOŚĆ BEZPIECZEŃSTWO EKOLOGIA KOSZTY PALIWA HAŁAS SWOBODA PRZEMIESZCZANIA SIĘ ZACHĘTY z ekonomicznego punktu widzenia z technicznego punktu widzenia ZALETY POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG 3

4 IPL / Sylwester Baczkowski ZALETY Z TECHNICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA 4 dB(A) Średnio 71 dB(A) Średnio 66 dB(A) ON CNG Wysoko mikrofonu: 1,5 m Odległość mikrofonu = 7 m MODEL (DIESEL/CNG): IVECO 240E25 6x2 Zalety Iveco: Korzystniejszy stosunek zasięgu do masy: możliwość dystrybucji na średnich i dalekich trasach W niektórych krajach LNG jest tańszy od CNG Możliwość stosowania biogazu EMISJA HAŁAS [poziom/odbiór] FUNKCJONALNOŚĆ TCO ZASIĘG PRZY PRĘDKOŚCI EKSPLOATACYJNEJ Diesel Euro V (ref 100) Hybrid Euro V CNG IVECO CO2 Cząstki stałe NOx

5 IPL / Sylwester Baczkowski Nie ma zrównoważonego rozwoju w ekologii bez zrównoważonego rozwoju w ekonomi Nie ma zrównoważonego rozwoju w ekologii bez zrównoważonego rozwoju w ekonomi 5 ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA

6 IPL / Sylwester Baczkowski * Źródło: Własne badania na rynku hiszpańskim z 2011 r. bez kosztów awarii (przewozy dalekobieżne, km rocznie) Cena zakupu Amortyzacja (powiązana z wartością rezydualną) Odsetki Koszty stałe Wynagrodzenie kierowcy Ubezpieczenie Podatki Koszty zmienne Przeglądy i naprawy Koszty awarii Paliwo Ogumienie Opłaty drogowe Zależne od producenta Częściowo zależne TCO – CAŁKOWIT EKOSZTY POSIADANAI I UŻYTKOWANIA Cena zakupu Koszty stałe Koszty zmienne Łączny TCO Typowa struktura TCO dla pojazdów ciężarowych ZALETY Z EKONOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIEA

7 IPL / Sylwester Baczkowski Dane na 21/11/ Modele testowe: Iveco AT440S33 t/p CNG i AT440S36 t/p DIESEL Kraj: Cena paliwa we Włoszech: ON 1,5 /l; CNG 0,85 /kg; Misja: Dostawy regionalne; Czas testu: 5 lat; Dystans: km Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika PROCENTOWY WPŁYW STOSOWANIA GAZU ZIEMNEGO NA TCO ON CNG Delta% wobec CKP PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Włochy)

8 IPL / Sylwester Baczkowski PORÓWNANIE TCO DLA CNG i ON (Bułgaria) Modele testowe: Iveco AS260S27 T/P CNG i AS260S33 T/P DIESEL Kraj: Cena paliwa w Bułgarii: ON 1,45 /l; CNG 0,93 /kg; Misja: Odbiór odpadów; Czas testu: 7 lat; 2000 h/rok Koszt pojazdu netto Utrzymanie i naprawy Iveco Zużycie paliwa Zużycie mocznika PROCENTOWY WPŁYW CNG NA CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA ON CNG Wpływ stosowania gazu ziemnego na TCO: koszty netto utrzymanie i naprawy zużycie paliwa zużycie mocznik Delta% wobec TCO

9 IPL / Sylwester Baczkowski W YKORZYSTANIE P ALIW M ETANOWYCH W T RANSPORCIE NA P RZYKŁADZIE S AMOCHODÓW IVECO RYNEK ODPOWIEDŹ ZALETY 9

10 IPL / Sylwester Baczkowski 10 Pierwsze Stralis & Eurocargo zgodne z Euro VPierwsze Stralis & Eurocargo zgodne z Euro V ECODailyECODaily Pierwszy elektryczny DailyPierwszy elektryczny Daily Pierwszy hybrydowy DailyPierwszy hybrydowy Daily Pierwsze Daily EuroI z EDCPierwsze Daily EuroI z EDC EUROTECH GNV 19 i 26t, emisja < EEVEUROTECH GNV 19 i 26t, emisja < EEV H ISTORIA PALIW ALTERNATYWNYCH W IVECO ODPOWIEDŹ IVECO

11 IPL / Sylwester Baczkowski 3,5 do 6,5 t 12 do 16 t 19 do 40 t PEŁNA OFERTA POJAZDÓW NAPĘDZANYCH CNG/LNG od 3,5 t DMC do 40 t DMCZ 11 ODPOWIEDŹ IVECO

12 IPL / Sylwester Baczkowski G ŁÓWNE OGRANICZENIA RYNKU CNG SŁABO ROZWINIĘTA INFRASTRUKTURA TANKOWANIA METANU ODPOWIEDŹ IVECO

13 IPL / Sylwester Baczkowski ODPOWIEDŹ IVECO P RZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA

14 IPL / Sylwester Baczkowski Instalacja Standard FMQ 2.5 Wydajność: 3,5 m3/h Napełnienie: 13,1h (190l), 20,9h (302l) Cena netto w : 3.800,- Instalacja Standard FMQ 2.5 ( x2) Wydajność : 7m3/h Napełnienie : 6,5h (190l), 10,5h (302l) Instalacja Standard FMQ 10 (BIG-Q) Wydajność : 14 m3/h Napełnienie: 3,2h (190l), 5,2h (302l) PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG ODPOWIEDŹ IVECO

15 IPL / Sylwester Baczkowski Cena dla klienta S15V/P H S14GV H S14GV H FMQ2.5 Cena dla klienta Cena dla klienta Zużycie paliwa Pojazd Odsetki Porównanie całkowitych kosztów posiadania i użytkowania (60 miesięcy – km/rok ) Zwrot kosztów po 20 miesiącach Zwrot kosztów po 30 miesiącach Projekt pilotażowy z rynku włoskiego. ODPOWIEDŹ IVECO PRZYDOMOWE PUNKTY TANKOWANIA CNG

16 IPL / Sylwester Baczkowski W YKORZYSTANIE P ALIW M ETANOWYCH W T RANSPORCIE NA P RZYKŁADZIE S AMOCHODÓW IVECO RYNEK ODPOWIEDŹ ZALETY 16

17 IPL / Sylwester Baczkowski 17 OBECNOŚĆ IVECO ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM NA RYNKU UE LICZEBNOŚĆ RYNKU IVECO (2005–2011) RYNEK - UE

18 IPL / Sylwester Baczkowski 18 PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: FCC PODWOZIE, 6x2x4 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 26 t PODWOZIE 8x2x6 GNC: 270 KM, pełne pneumatyczne zawieszenie, przekładnia automatyczna, 32 t, układ kierowniczy o podwyższonej wydajności FCC SA FIRMA Usługi środowiskowe, infrastruktura BRANŻA 11,7 mld (2011) OBROTY UE, EGIPT, AMERYKA POŁUDNIOWA; głównie HISZPANIA ZASIĘG DZIAŁANIA 1120 szt. (20–25% floty HD) CNG/LNG Iveco Zróżnicowany park pojazdów wersje 2-, 3- i 4-osiowe Dostosowane rozwiązania i przyszłościowa koncepcja hybryd CNG/elektrycznych Pełna obsługa serwisowa Iveco Zróżnicowany park pojazdów wersje 2-, 3- i 4-osiowe Dostosowane rozwiązania i przyszłościowa koncepcja hybryd CNG/elektrycznych Pełna obsługa serwisowa Iveco RYNEK - UE

19 IPL / Sylwester Baczkowski 19 PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: Coca-Cola Coca-Cola FIRMA Napoje BRANŻA 8,2 mld $ (2011) OBROTY ŚWIAT, w tym głównie Wielka Brytania ZASIĘG DZIAŁANIA 200 szt. w Wlk. Bryt. (lekkie, średnie, ciężkie) PARK POJAZDÓW 14 (ciężkie) CNG/LNG Iveco Tylko Iveco Stralis CNG Pełna obsługa serwisowa przez dealera Iveco Zwolnienie z podatku od zagęszczenia ruchu Tylko Iveco Stralis CNG Pełna obsługa serwisowa przez dealera Iveco Zwolnienie z podatku od zagęszczenia ruchu PODWOZIE z zasilaniem gazem ziemnym: 270 KM, 26 t RYNEK - UE

20 IPL / Sylwester Baczkowski 20 PRZYKŁADY UDANEGO ZASTOSOWANIA: SYDEME Stralis Natural Power 19, 26 i 40 t SYDEME FIRMA Usługi środowiskowe BRANŻA 1,5 mld (2011) OBROTY FRANCJA (Departament Moselle) ZASIĘG DZIAŁANIA 38 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) PARK POJAZDÓW 34 szt. (lekkie, średnie, ciężkie) CNG/LNG Iveco Wyłączny partner Iveco o silnej pozycji; 15-letnie doświadczenie w eksploatacji pojazdów zasilanych CNG Utworzenie nowego punktu serwisowego Iveco w Forbach Wyłączny partner Iveco o silnej pozycji; 15-letnie doświadczenie w eksploatacji pojazdów zasilanych CNG Utworzenie nowego punktu serwisowego Iveco w Forbach Sydeme Tour ze Stralis CNG Tractor: Mobilny kontener do dystrybucji bezpłatnych worków na śmieci w małych miastach RYNEK - UE

21 IPL / Sylwester Baczkowski 21 S PRZEDAŻ POJAZDÓW ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM W P OLSCE W LATACH 2010 – 1. KWARTAŁ 2013 RYNEK - POLSKA *- Wersje CNG/LPG mogą być kodowane w CEP jako "benzyna" dlatego dane są niepełne.

22 IPL / Sylwester Baczkowski PODSUMOWANIE 1.Zalety z technicznego punktu widzenia 2.Zalety z ekonomicznego punktu widzenia 3.Pełna oferta produktowa 1.Zalety z technicznego punktu widzenia 2.Zalety z ekonomicznego punktu widzenia 3.Pełna oferta produktowa 22 Rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które MOŻNA wprowadzić od zaraz Zrównanie szans rozwojowych, które TRZEBA wprowadzić od zaraz 1. Procedury rejestracyjne; kontrole i certyfikacje zbiorników. 2. Infrastruktura i sam proces tankowania. 3. Rozwiązania podatkowe i zachęty pro-ekologiczne. 1. Procedury rejestracyjne; kontrole i certyfikacje zbiorników. 2. Infrastruktura i sam proces tankowania. 3. Rozwiązania podatkowe i zachęty pro-ekologiczne.

23 IPL / Sylwester Baczkowski DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "20 Novembre, 2010 2013-04-15 Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie na Przykładzie Samochodów IVECO Krajowy Program Strategii Wykorzystania Paliw."

Podobne prezentacje


Reklamy Google