Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm? Damian Hajduk Q4 / 2008 Infrastruktura komunikacyjna Zarys zagadnień

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm? Damian Hajduk Q4 / 2008 Infrastruktura komunikacyjna Zarys zagadnień"— Zapis prezentacji:

1 LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm? Damian Hajduk Q4 / 2008 Infrastruktura komunikacyjna Zarys zagadnień

2 :03 2L3M -Infrastruktura komunikacyjna Lubuskie Trójmiasto – Infrastruktura Komunikacyjna RAMOWY PLAN PREZENTACJI 1.Lubuskie Trójmiasto [ L3M ] w Europie Środkowej – zarys uwarunkowań zewnętrznych: -> sieć drogowa -> sieć kolejowa -> Kolej Dużych Prędkości [ KDP ] 2020/30 szansą dla Polski zachodniej. Czy L3M ją wykorzysta? 2.S-3 jako oś drogowa północ-południe. -> Cięciwa jest dużo krótsza od łuku, czyli, czy powstanie S-3a? 3.Szybka Kolej L3M: - układ podstawowy wg planów do 2011 roku - proponowany rozwój w dalszych etapach 4.Informacje dodatkowe

3 :03 3L3M -Infrastruktura komunikacyjna L3M w Europie Środkowej - drogi II A12de II A2 III A4 III A4de III A15de CETC S3 CETC D10cz - S3 CETC R10cz - S3a Centralny S12 A38de A13de

4 :03 4L3M -Infrastruktura komunikacyjna

5 :03 5L3M -Infrastruktura komunikacyjna L3M w Europie Środkowej – koleje E 59 CE 59E 59 C-E 59 C-E 20 14/275 CE 59-1

6 :03 6L3M -Infrastruktura komunikacyjna L3M w Europie Środkowej–Koleje Dużych Prędkości 2020>

7 :03 7L3M -Infrastruktura komunikacyjna L3M w REGIONIE

8 :03 8L3M -Infrastruktura komunikacyjna S-3 w LUBUSKIM TRÓJMIEŚCIE S-3 Sulechów Nowa Sól 44,0 km S-22 Elbląg- Grzechotki 50,5 km

9 :03 9L3M -Infrastruktura komunikacyjna LUBUSKIE TRÓJMIASTO – drogi magistralne A 18 / A 4.de Żary-Żagań Zgorzelec Liberec-Praha A 13.de / A 38.de Gubin/Brody Cottbus-Leipzig Kassel S 5 Leszno Kalisz Łódź Lublin A 2 Gorzów Szczecin A 4 LGOM Wrocław Hr. Kralove Bratislava

10 :03 10L3M -Infrastruktura komunikacyjna LUBUSKIE TRÓJMIASTO – sieć kolejowa Babimost Zbą.-Gorzów Głogów Żary-Żagań BERLIN PARIS LONDON POZNAŃ ŁÓDŹ-WAWA MOSKWA LGOM WROCŁAW KRAKÓW Krosno O.-Gubin-(Brody) Wolsztyn Koż.-Żagań Rzepin-Frankfurt

11 :03 11L3M -Infrastruktura komunikacyjna

12 :03 12L3M -Infrastruktura komunikacyjna Propozycje szczegółowe – kolej L3M Jedna z koncepcji Szybkiej Kolei L3M [ Autor: P. Adam Fularz ] Obecnie jest w opracowaniu dokumentacja projektowa dla linii osi zasadniczej NOWA SÓL – ZIELONA GÓRA – SULECHÓW [z obw. Czerwieńska] Inwestor: Woj. Lubuskie/PKP PLK S.A. Planowana realizacja 1-szej linii: 2011

13 :03 13L3M -Infrastruktura komunikacyjna L3M – kolej – propozycje szczegółowe Szybka Komunikacja Szynowa L3M - z wykorzystaniem: Szybka Komunikacja Szynowa L3M - z wykorzystaniem: Linii średnicowej CE-59 / 273 Linii średnicowej CE-59 / 273 Linii nr 333 Czerwieńsk – Sulechów – Babimost z obejściem Czerwieńska Linii nr 333 Czerwieńsk – Sulechów – Babimost z obejściem Czerwieńska Łącznica do Portu Lotniczego Babimost (IEG) jako terminalu lotniczego i stacji KDP w rozwidleniu Poznań / Wrocław Berlin Łącznica do Portu Lotniczego Babimost (IEG) jako terminalu lotniczego i stacji KDP w rozwidleniu Poznań / Wrocław Berlin Torowiska kolei szprotawskiej PKP –> Wiśniowa -> Jędrzychów (?) Torowiska kolei szprotawskiej PKP –> Wiśniowa -> Jędrzychów (?) Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Nowa Sól Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Nowa Sól Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Z.Góra-Sulechów w Cigacicach Bocznicy do Portu Żeglugi Śródlądowej Z.Góra-Sulechów w Cigacicach Perspektywiczny rozwój w kier. dalszych ośrodków ( Żary-Żagań, Głogów,...) Perspektywiczny rozwój w kier. dalszych ośrodków ( Żary-Żagań, Głogów,...) Przystanek Las Zielonogórski dla obsługi rekreacji weekendowej i świątecznej Przystanek Las Zielonogórski dla obsługi rekreacji weekendowej i świątecznej Dalszy rozwój perspektywiczny [Zielona Góra]: Dalszy rozwój perspektywiczny [Zielona Góra]: Łącznica na Kisielińską Dzielnicę Mieszkaniową [ KDM ] Łącznica na Kisielińską Dzielnicę Mieszkaniową [ KDM ] Domknięcie do ringu na osi Pętla KDM – Os. Słowackiego - rozjazd w rej. skrzyżowania ul. Nowa / Lechitów / Browarna [?] Domknięcie do ringu na osi Pętla KDM – Os. Słowackiego - rozjazd w rej. skrzyżowania ul. Nowa / Lechitów / Browarna [?] Łącznica do Focus Parku po istniejącym torowisku Łącznica do Focus Parku po istniejącym torowisku Łącznice do Campusu B i Campusu A UZ – Linia Uniwersytecka Łącznice do Campusu B i Campusu A UZ – Linia Uniwersytecka Opcja: Kolej naziemna [ vide: plany aglomeracji górnośląskiej ] Opcja: Kolej naziemna [ vide: plany aglomeracji górnośląskiej ]

14 :03 14L3M -Infrastruktura komunikacyjna Propozycje szczegółowe - pozostałe Spójny system komunikacji rowerowej L3M Spójny system komunikacji rowerowej L3M zgodnie z zaleceniami raportu Inicjatywy Ścieżki Rowerowe w Zielonej Górze – oraz z dalszymi opracowaniami studyjnymi zgodnie z zaleceniami raportu Inicjatywy Ścieżki Rowerowe w Zielonej Górze – oraz z dalszymi opracowaniami studyjnymi Centrum Komunikacji Zbiorowej L3M – Zielona Góra: Centrum Komunikacji Zbiorowej L3M – Zielona Góra: PKP, SKS L3M, PKS, MZK, Przewoznicy prywatni, Terminal PKP Cargo, etc. PKP, SKS L3M, PKS, MZK, Przewoznicy prywatni, Terminal PKP Cargo, etc. Proponowana lokalizacja: ul. Dworcowa / Ułańska - niecka dworca PKS wraz z terenami dawnego Dworca Szprotawskiego - obecnie miniterminal Cargo - i przyległe tereny obsługi Proponowana lokalizacja: ul. Dworcowa / Ułańska - niecka dworca PKS wraz z terenami dawnego Dworca Szprotawskiego - obecnie miniterminal Cargo - i przyległe tereny obsługi Inne lokalizacje: np. teren Północnej Strefy Przemysłowo-Składowej - w rejonie rozjazdu linii CE 59 i linii 356 ZG-Żary z włączeniem istniejącej bazy MZK przy ul. Chemicznej Inne lokalizacje: np. teren Północnej Strefy Przemysłowo-Składowej - w rejonie rozjazdu linii CE 59 i linii 356 ZG-Żary z włączeniem istniejącej bazy MZK przy ul. Chemicznej Wariant: dwie lokalizacje -> rozdzielenie funkcji Cargo i Centrum komunikacji Osobowej Wariant: dwie lokalizacje -> rozdzielenie funkcji Cargo i Centrum komunikacji Osobowej Centrum Obsługi Logistycznej L3M Centrum Obsługi Logistycznej L3M Stary Kisielin – tereny między S-3 a linią PKP Stary Kisielin – tereny między S-3 a linią PKP i/lub Sulechów-Nowy Świat i/lub Sulechów-Nowy Świat

15 :03 15L3M -Infrastruktura komunikacyjna Plac Powstańców Wielkoposkich Projekt

16 :03 16L3M -Infrastruktura komunikacyjna Nowe połączenia w dobrej cenie: Promocja uwzględnia specyfikę lokalnych tras (...). O d 16 listopada (...) z nowej taryfy ucieszą się podróżujący m.in. na trasach: Kraków – Zakopane, (...) ZIELONA GÓRA – NOWA SÓL i Ostrów Wlkp. – Krotoszyn (...). Jednorazowy bilet promocyjny będzie ważny przez cały dzień w wagonach 2 klasy pociągów osobowych. Będzie można go kupić zarówno w kasie, jak i u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg (...)

17 Damian HajdukQ4 / 2008 Zintegrowana komunikacja szansą na rozwój Trójmiasta Dziękuję za uwagę Lubuskie Trójmiasto – Infrastruktura Komunikacyjna

18 :03 18L3M -Infrastruktura komunikacyjnaŻródła: B. Fitych: Oferta Inwestycyjna Lubuskiego Trójmiasta [ prezentacja ] B. Fitych: Oferta Inwestycyjna Lubuskiego Trójmiasta [ prezentacja ] Opracowania własne Opracowania własne Niniejsza prezentacja dostępna pod adresem >>>


Pobierz ppt "LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm? Damian Hajduk Q4 / 2008 Infrastruktura komunikacyjna Zarys zagadnień"

Podobne prezentacje


Reklamy Google