Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Krotoszynie ID grupy: 97_66_P_G1 Opiekun: Ewa Brykczyńska Kompetencja:Przedsiębiorczość Temat projektowy: E-commerce – koncepcja biznesu Semestr/rok szkolny:Semestr V; rok szkolny 2011/2012

3

4 Plan prezentacji Handel elektroniczny (e-commerce) Cele i cechy handlu elektronicznego Różnice pomiędzy handlem tradycyjnym i elektronicznym Modele biznesu internetowego Systemy handlu elektronicznego Reklama w Internecie Nasz pomysł na e-biznes

5 Handel elektroniczny (e-commerce) Handel elektroniczny związany jest z działalnością gospodarczą opartą na przetwarzaniu i transmisji danych w postaci tekstu, dźwięku, obrazu. Obejmuje procesy zakupów, sprzedaży, obsługi klienta, dystrybucji produktów i usług, współpracy między przedsiębiorstwami, jak również cyfrowych płatności realizowanych w oparciu o publiczne lub prywatne sieci komputerowe. (Kohler, Best, 2001r.)

6 Pojęcia związane z e - commerce Towar dobro materialne np. długopis dobro niematerialne np. program komputerowy Kontrahent na rynku elektronicznym w zależności od wyboru sposobu zawierania transakcji oraz dokonania płatności znany anonimowy

7 Pojęcia związane z e - commerce Dokument elektroniczny - poświadczenie operacji gospodarczej w rozumieniu formalnoprawnym, Pieniądz elektroniczny (cybergotówka) w tym karty płatnicze, występuje w postaci elektronicznych płatności, operacja elektroniczna – gromadzenie informacji, negocjacje, realizacja operacji.

8 Cele handlu elektronicznego pozyskanie nowych klientów, reklamowanie i oferowanie klientom nowych produktów i usług, usprawnienie obsługi klientów budowanie lojalności klientów, wzrost jakości kapitału ludzkiego, wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesach handlowych, osiągniecie przez przedsiębiorstwa przewagi konkurencyjnej i przywództwa

9 Cechy handlu elektronicznego wszechobecność dzięki dostępowi do Internetu z każdego miejsca na świecie, zasięg globalny – uczestnikami mogą być obywatele całego świata, bogactwo informacji ( tekst, audio, wideo), ułatwiona obsługa zamówień, uniwersalne standardy, szybki dostęp do informacji.

10 Różnice pomiędzy handlem tradycyjnym i elektronicznym

11

12 Podział handlu elektronicznego ze względu na sposób prowadzonej działalności

13 Podział handlu elektronicznego wg rodzaju towarów i usług

14 Modele biznesu internetowego Model brokera - np. serwisy ogłoszeniowe, Model reklamowy – np. onet.pl, Model pośrednika informacyjnego – np. porównywarki cen, Model kupca tzw. elektroniczny handlowiec, Model producenta – dotarcie bez pośredników do klientów, Model wirtualnej wspólnoty – np. fecebook Model abonencki – płatne bazy informacji,

15 Kategorie działalności biznesowej

16 Korzyści handlu elektronicznego dla klienta większa możliwość wyboru, spośród wielu dostawców i większej ilości produktów, zapewnienie produktów i usług po mniejszej cenie, umożliwienie dokonywania zakupów w wielu miejscach naraz przeprowadzenie szybkich porównań, szybsza dostawa produktów i usług, dokonywanie zakupów 24 godziny na dobę, przez cały rok, z niemal każdej lokalizacji, uzyskiwanie istotnych i szczegółowych informacji w krótkim czasie, dostęp do zróżnicowanych produktów, od komputerów po samochody, po konkurencyjnych cenach, możliwość partycypacji w wirtualnych aukcjach, interakcja pomiędzy klientami polegającą na wymianie komunikatów i doświadczeń.

17 Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C portale i serwisy internetowe – dostęp do informacji o produktach, reklam, sprzedaż on–line i na aukcjach np. onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl, Hoga.pl, Ahoj.pl, Sprzedaż detaliczna – sklepy on-line, pasaże handlowe, zakup za pośrednictwem a, Dostawcy zawartości – dystrybucja muzyki, zdjęć, oprogramowania, książek, Brokerzy transakcji – usługi finansowe, biura podróży, pośrednictwo pracy, Dostawcy społeczności – tworzenie wspólnych grup zainteresowań, wymiany doświadczeń, Dostawcy usług – oferta usług, konsultacje.

18 Sklepy internetowe Sklep internetowy – to witryna, za pomocą której internauta może dokonać zakupu towaru lub usługi Horyzontalne sprzedaż szerokiej gamy asortymentów z danej branży Wertykalne sprzedaż wąskiej grupy produktów

19 Proces sprzedaży w e-sklepie

20 Najczęściej kupowane produkty Opracowanie na podst. Elektronicznej Gospodarki w Polsce – Raport 2006r.

21 Sklepy on-line

22 Ranking sklepów internetowych 2011

23 E- commerce w liczbach 18 milionów - tylu internautów jest w Polsce, 20 lat - Internet w Polsce świętował w 2011 roku okrągłe urodziny, 7,5 miliarda złotych - tyle pieniędzy zostawiliśmy w 2011 roku w e- sklepach, 3 procent - to udział e – commerce w rynku handlu w Polsce, 10,8 tysiąca - to liczba e-sklepów, które funkcjonują na polskim rynku, 290 milionów złotych - tyle łącznie zaoszczędzili użytkownicy Groupona kupując tańsze kupony. Prawie 2 tysiące - tyle pozwów spłynęło w lipcu 2011r. do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeciwko e-sklepom,

24 Zagrożenia handlu on-line Z punktu widzenia klientów: zapewnienie bezpieczeństwa płatności przez sieć, niepewność, co do rzetelności sprzedawcy, brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru, odczuwalny brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie. Z punktu widzenia handlowców: zbyt wysoki koszt dostarczenia towaru do klienta, brak efektywnego i rozbudowanego systemu spedycyjnego i dostawczego, brak efektywnej obsługi płatności kartami kredytowymi, obniżenie osiąganych marż, wynikające ze spłaszczenia cen a często z "wojny cenowej" między podmiotami, głównie reklamującymi się w porównywarkach cenowych.

25 Aukcje elektroniczne Aukcje elektroniczne to serwisy internetowe oferujące narzędzia do przeprowadzania licytacji kupowanych dóbr i usług przez zarejestrowanych użytkowników

26 Najpopularniejsze serwisy aukcyjne w Polsce Allegro, ok. 7 mln użytkowników eBay, ok. 750 tys. użytkowników Aukcje 24, Świstak, Kiermasz,

27 Rodzaje aukcji internetowych

28 Serwisy ogłoszeniowe Serwisy ogłoszeniowe to witryny, w których użytkownicy umieszczają ogłoszenia np. o pracy lub dotyczące kupna bądź sprzedaży. Serwisy mogą dotyczyć kategorii biznesu B2C i C2C. Wyróżniamy serwisy ogólnodostępne - dla wszystkich internautów lub ograniczone - dla wybranej, zarejestrowanej grupy użytkowników.

29 Najpopularniejsze serwisy ogłoszeniowe Gratka.pl ofertownia.pl, Centrumofert.pl, Trader.pl, Serwisy zawierające branżowe katalogi firm – np. Panorama firm, Systemy wymiany informacji handlowych np. TradePoint

30 Porównywarki cen Porównywarki cen to serwisy, których celem jest porównanie cen poszczególnych towarów i usług, którymi zainteresowany jest klient

31 Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce Ceneo.pl,www.ceneo.plwww.ceneo.pl Nokaut.pl,www.nokaut.plwww.nokaut.pl Skapiec.pl,www.skapiec.plwww.skapiec.pl Bazar.interia.pl,www.bazzar.interia.plwww.bazzar.interia.pl 9sekund.pl,www.9sekund.plwww.9sekund.pl Profit.pl,www.profit.com.plwww.profit.com.pl Totu.pl,www.TOTU.PLwww.TOTU.PL Kupujemy.pl,www.kupujemy.plwww.kupujemy.pl

32 Reklama w Internecie Baner główny to moduł - ruchomy bądź statyczny, umiejscowiony w górnej części witryny Pop-Up wyświetlany jest w nowym oknie przeglądarki, otwiera się sam" - użytkownik nie ma wpływu na jego pojawianie się "

33 Reklama w Internecie Pop-Under usytuowany jest pod głównym oknem danej przeglądarki i nie zmienia położenia, nawet gdy strona zostanie zamknięta Expand Baner to rodzaj banera, który po najechaniu na niego zmienia rozmiar zwiększa się i zmniejsza

34 Reklama w Internecie Skyscraper dość wąski, ale za to ma dużą wysokość. Rozmiar: 120x600 pikseli, 160x600 pikseli Brandmark znaczek x" pojawia się w niewidocznych miejscach

35 Reklama w Internecie Rectangle (banner śródtekstowy) Kliknięcie w baner powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu Top Layer Krótka animacja posiada znaczek x" służący do zamykania animacji, po zakończeniu emisji musi się zamknąć

36 Reklama w Internecie Button zamieszczany zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego Tapeta (watermark) wyświetlana na całej stronie serwisu w tle treści

37 POMYSŁ NA BIZNES NASZEJ GRUPY Handel elektroniczny czyli e-biznes to przede wszystkim pomysł. Strzałem w dziesiątkę jest znalezienie nieobsadzonej niszy. Handel elektroniczny to prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem możliwości, jakich dostarczają technologie internetowe.

38 FOTOAS Kliknij aby przejść do naszego sklepu Internetowego

39 FOTOAS Nasz sklep internetowy został stworzony na podstawie systemu CMS QUICK. Jest to gotowe rozwiązanie, znacznie skracające czas do postawienia i otwarcia sklepu w sieci. Wymaga własnej konfiguracji oraz modyfikacji skryptu.

40 Realizacja działań Wybór rodzaju naszej działalności Decyzja była trudna bo pomysłów było sporo, jednak ostatecznie padło na firmę zajmującą się tworzeniem napisów na koszulkach, kubkach itp.

41 Zakładamy firmę - FOTOAS Forma organizacyjno – prawna firmy: przedsiębiorstwo prowadzone przez osobę fizyczną – szefa naszej firmy – Przemka Forma opodatkowania: zasady ogólne – czyli podatkowa księga przychodów i rozchodów

42 Zakładamy firmę - FOTOAS Wypełniamy niezbędne dokumenty

43 Biznesplan- drzwi do naszego sukcesu BIZNESPLAN Wskazuje drogę do pozyskania potencjalnego finansowania inwestycji Określa cele Wskazuje metody działań Ocenia opłacalność przedsięwzięcia

44 Misja naszej firmy Uważamy, że każdy człowiek jest oryginalny na swój sposób. Chcemy pomóc wyrażać swoje myśli i uczucia. WYRAŹ SIEBIE !

45 Nasza oferta Koszulki Kubki Kalendarze Zegarki Podkładki pod myszki I wiele innych

46 Rynek i klienci Klienci naszej firmy: Wszyscy ludzie niezależnie od wieku, którzy chcą być oryginalni, pragną wyrazić siebie.

47 Dlaczego produkty firmy FOTOAS Nasze koszulki są dobrej jakości, dzięki czemu klienci są zadowoleni. Szybka dostawa i krótki czas realizacji, 100% bawełny, dostępne wszystkie rozmiary i wzory!

48 Kontrahenci kluczowi dostawcy i odbiorcy? Kontrahenci kluczowi dostawcy i odbiorcy? Negocjujemy ceny z lokalnymi hurtowniami odzieżowymi, planujemy wyjazdy na targi i giełdy

49 Analiza SWOT naszej firmy SZANSE młodzi ludzie chcą być oryginalni chcą się wyróżniać, lubią lansować swoje pomysły moda na koszulki z napisami chęć bycia zauważalnym pomysł na oryginalny prezent dla znajomych ZAGROŻENIA wprowadzenie nakazu noszenia mundurków szkolnych brak pieniędzy u klientów towar sprowadzany z Chin

50 Analiza SWOT naszej firmy MOCNE STRONY młodzi, pracowici ludzie, chętni do współpracy szybki czas realizacji zamówień szybka dostawa niskie ceny SŁABE STRONY zbyt fajna koszulka może być powodem do kradzieży możliwość pojawienia się konkurencji mała możliwość pozyskania kredytów

51 Finanse Źródłem finansowania naszej działalności są pieniądze które, uzbieraliśmy pracując w wakacje) Jak nam nie wystarczy to pożyczymy od naszych kochanych rodziców ;; ))

52 Bibliografia Społeczeństwo informacyjne, praca zbiorowa pod red. J.Papińsko – Kacperek; wyd. PWN; Strategie i modele gospodarki elektronicznej Celina M. Olszak, Ewa Ziemba, wyd. PWN; Elektroniczna Gospodarka w Polsce – Raport 2006r www.interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/polski-internet

53 Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google