Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MVP Ian Scarffe Entrepreneur / Investor / Mentor / Business Ambassador / Founder What is a MVP and what's the big deal.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MVP Ian Scarffe Entrepreneur / Investor / Mentor / Business Ambassador / Founder What is a MVP and what's the big deal."— Zapis prezentacji:

1 MVP Ian Scarffe Entrepreneur / Investor / Mentor / Business Ambassador / Founder What is a MVP and what's the big deal ?

2 Dlaczego robimy to, co robimy? Do tego punktu doprowadziła nas nasza edukacja Podchodzimy do biznesu/technologii z pasją Chcemy być sławni Chcemy mnóstwo zarobić Mamy pomysł, który zmieni świat Chcemy dać wspólnocie coś użytecznego Jesteśmy innowatorami Jesteśmy przedsiębiorcami Nie wiadomo czemu, ale brzmi to trendy Nie chcemy Ledwo zarobić na czynsz...

3 Tradycyjna Metoda Biznesu Idea Moja dziewczyna chce, żeby to wyszło Moi przyjaciele mówią, że to się uda Ja myślę, że to się uda Photo: Pride and Glory Interactive Design / Kod ROZBUDUJ to a następnie módl się…

4 I…nikt się nie pojawia... Cuil i jego założyciele wypracowali unikalny sposób na tanie indeksowanie zawartości internetowej na olbrzymią skalę. Mieli zmiażdżyć Google! Albo usługa\produkt nie spełnia oczekiwań klienta. Ale stworzenie olbrzymiego indexu to tylko połowa bitwy. Dobra wyszukiwarka ma przynieść najlepsze rezultaty wyszukiwania. Firma zebrała 33 milliony dolarów a później osiągnęła wartość 200 millionów dolarów, ale zapomnieli, że ich głównym celem jest uzyskanie dokładnych rezlutatów wyszukiwań !! Cuil umarł i został pochowany…

5 Przedstawiam Minimum Viable Product Każdy może użyć tradycyjnej metody biznesu, ale jako przedsiębiorcy o globalnej wizji, musimy zrozumieć metodę Minimum Viable Product (MVP –Produktu o minimalnej koniecznej funkcjonalności). Source: Minimum Viable Product or MVP is a strategy used for fast and quantitative market testing of a product or product feature, popularized by Eric Ries for web applications. MVP daje minimalną ilość cech, które dają wczesnym użytkownikom maksimum zysku i szybką wiarygodną informację zwrotną. Zalety: Nie tworzysz produktów, których nikt nie chce ani nikt nie kupi. Maksymalnie wykorzystujesz inwestycje – czas i pieniądze Redukujesz niepotrzebne koszty Uzyskujesz szybką informację zwrotną

6 Minimum Viable Product Tylko kilku klientów będzie miało taką samą wizję produktu. Tylko kilku wczesnych użytkowników będzie miało taką samą wizję jak Wy! Na tych użytkownikach skupi się MVP. Oni też mają wizję. Pomogą uzupełnić luki i wcześnie wskażą problemy.

7 Minimum Viable Product MVP powinno być dostrojone MVP powinno być dostrojone tak szybko, jak to możliwe, lub przemodelowane 3, 4 razy albo więcej. Wcześni użytkownicy pomogą Ci ocenić czy Twoja idea jest totalnie szalona czy nie. Twoja wizja będzie wymagać 110% zaangażowania i Twojej chęci zmiany.

8 Minimum Viable Product Ogólna idea cyklu to buduj, mierz, gromadź dane, wyciągaj wnioski, ucz się i redukuj czas trwania cyklu. The Social Network (Facebook Movie) Eduardo Saverin: Więc kiedy Facebook będzie skończony? Mark Zuckerberg: Nie będzie skończony.O to właśnie chodzi. Tak jak moda nigdy się nie kończy. Eduardo Saverin: Co? Mark Zuckerberg: Moda, moda nigdy się nie kończy. Więc kiedy będzie skończony?

9 Minimum Viable Product Idea Buduj Mierz Gromadź dane Ucz się Zredukuj czas trwania cyklu

10 Minimum Viable Product Studium przypadku: Opracowaliśmy system/ algorytm dla stron www Web 2.0,który maksymalizuje wagę strony, zwłaszcza dla wyszukiwarki Google. To umożliwia stronom osiągnięcie wyższej rangi i większą trafność słów kluczowych z wyszukiwarki Google. Web 2.0 Website Zdecydowaliśmy się przetestować, czy teoria będzie działać i zbudowaliśmy stronę testową www. To był nasz MVP i został stworzony tylko po to, aby dowieść, czy koncept będzie działał i aby zapewnić wyniki w wyszukiwarce Google. Był to olbrzymi sukces poza wszelkimi oczekiwaniami. Teraz produkt jest dostępny w 10 krajach i 8 językach:. Stany Zjednoczone, Kanada, Australia, Indie, Chiny, Dania,Szwecja, Norwegia,Ukraina.

11 Testowanie Produktu Testowanie produktu poprzez wyniki ankiet / badanie rynku Testowanie konceptu prostymi stronami Prototyp na papierze Pokaż to klientom osobiście i zobacz ich reakcję Zadaj to pytanie końcowemu użytkownikowi Zbuduj strony www niskim kosztem i przetestuj rynek Zbuduj Minimum Viable Applications Mała baza klientów daje wyższej jakości feedback Split testing – Użycie różnych wersji

12 Może staniesz przed informacjami zwrotnymi, których nie chciałeś otrzymać! Myślisz, że wiesz, czego chce klient! Klient może mieć różne oczekiwania,ale czy naprawdę wie czego chce? Jesteś zbyt zajęty szeroką perspektywą, żeby rozwijać MVP. Henry Ford powiedział: Gdybym zapytał moich klientów, czego chcą, powiedzieliby że chcą szybszego konia. Nie martw się: Informacja zwrotna od klienta Cykl nauki – to, czego uczymy się od MVP jest najważniejsze

13 Punkt widzenia Inwestora Większość inwestorów skupia się na 3 kluczowych czynnikach. 1.Minimum Viable Product 2.Rynek 3.Zespół Maksymalizacja szans na odniesienie sukcesu (wcześnie) Określenie liczbowo idei Obniżenie ryzyka finansowego Dostrzeżenie liczb Celem wczesnego etapu inwestycji jest udowodnienie możliwości rozwinięcia skali produktu i potencjalnego marginesu zysku. Source: Business Angels

14 What is the

15 Chodzi o to … Aby nie tworzyć DUŻYCH SKOMPLIKOWANYCH PRODUKTÓW Inwestorzy związani z Binkplus Incubator w Krakowie szukają sprawdzonych MVP i mocnej drużyny, w którą mogliby zainwestować. MVP nie jest końcowym produktem, to proces nauki, klucz do dostarczenia Wam i inwestorom inteligentnych procesów wspierających podejmowanie decyzji.

16 Are you the next…

17 Photo: Facebook Inc. Menlo Park, California, U.S.

18 Dziękuję


Pobierz ppt "MVP Ian Scarffe Entrepreneur / Investor / Mentor / Business Ambassador / Founder What is a MVP and what's the big deal."

Podobne prezentacje


Reklamy Google