Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń."— Zapis prezentacji:

1 Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń Na podstawie artykułu: G. Kurowski, M. Lach, G. Mazurek : „Jak zbudować skuteczną strategię e-marketingową?”, "Brief", 04/2004 http://www.grzegorzmazurek.pl/publikacje/wybrane_publikacje/art3,jak- zbudowac-skuteczna-strategie-e-marketingowa.html

2 Analiza sytuacji e-marketingowej – kiedy musisz działać w sieci? Zestawienie cech internetu z ogólną strategią marki : - istnieje pięć funkcji marketingowych, których realizacja daje unikalne przewagi sieci nad innymi mediami. Internet jest medium: stworzonym do prowadzenia kampanii taktycznych, w którym utrzymywanie relacji jest najefektywniejsze, w którym konsument realizuje swoje pasje, w którym nie istnieje bariera czasu ani miejsca kontaktu z marką, w którym konsument sam poszukuje informacji. Ewentualne wady: brak dostępu klienta do sieci, brak kontaktu klienta z żywym człowiekiem, brak zaufania do wirtualnego przekazu informacji i płatności.

3 Analiza sytuacji e-marketingowej – kiedy musisz działać w sieci? Rodzaj sklepu Usługi (specjalizacja) Produkcja (specjalizacja) Sklep specjalistyczny Sklepik osiedlowy (wiejski) wielobranżowy Supermarket Sklep w sieci, franczyza Hurtownia, Pośrednictwo Akwizytor... Układ triady strategicznej: nabywcy – konkurenci – marka. Klienci Lokalni Przypadkowi Bogaci Mobilni Wrażliwi Zapracowani Samotni Ideowi... Produkt Codzienny Trwały Tani Mobilny Znany...

4 Cel strategii marketingowej Celem strategii marketingowej jest wywołanie pożądanych zmian w zachowaniach grupy docelowej nabywców w relacji do marki i konkurentów. W praktyce można to sprowadzić do czterech celów: ochrony obecnej grupy nabywców i ich zachowań, zwiększenia ich aktywności zakupowej, przejęcia klientów konkurencji oraz pozyskania dla rynku nowych nabywców.

5 Zakres działań niezbędnych do realizacji celu strategii. Najlepszy efekt daje zwykle podejście całościowe, oparte na jednoczesnym uwzględnieniu w strategii obszarów: produktu, ceny, promocji, dystrybucji. Układ triady strategicznej: nabywcy – konkurenci – marka.

6 Określenie stanu początkowego i końcowego Tutaj musimy odpowiedzieć sobie na pytania, na jakim etapie postaw i zachowań znajduje się nabywca w punkcie początkowym (gdy wszedł na stronę) i do jakiego stanu chcemy go doprowadzić. Równie ważne jest jednak wskazanie sposobu, w jaki nabywca ten „wejdzie” do naszej strategii i ją „opuści”. Czy na podstawie informacji z prasy będzie aktywnie szukał rozwiązania problemu, czy może zwróci uwagę na przekaz podobny do reklamy telewizyjnej, albo trafi do nas w jeszcze inny sposób? Czy jego „przygoda z naszą strategią” ma się zakończyć złożeniem wniosku o kartę kredytową czy może tylko zapamiętaniem faktu jej istnienia?

7 Planowanie ścieżki nabywcy czyli takie zaplanowanie kolejnych kontaktów nabywcy z marką, które „krok po kroku” doprowadzi go do pożądanego przez nas stanu. Planowanie to przeprowadzać powinniśmy jednocześnie w skali - makro (cała strategia), - mikro (kolejne miejsca odwiedzane w serwisie www). Dopiero teraz jest właściwy moment na decyzje dotyczące: reklamy on-line, serwisu www, działań e-mailingowych itd. Przeniesienie ich na etap wcześniejszy powoduje pojawianie się w polskim internecie wspaniałych reklam produktowych, prowadzących do serwisów korporacyjnych, mailingów naśladujących ogłoszenia prasowe i wielu innych działań, które są... ignorowane przez internautów.

8 Proste zasady Nigdy nie będziesz miał drugiej okazji zrobienia dobrego pierwszego wrażenia (dotyczy wszystkiego, przede wszystkim wyglądu i funkcjonalności witryny) Klient ma zawsze rację ( (szanuj upodobania i czas klienta... )

9 Giełdowe spółki branży metalowej Obecnie jest 20 notowanych spółek na GPW Alchemia SA Complex SA Drop SA Energoinstal SA FAM SA Ferrum SA Grupa Kęty SA Hutmen SA Impexmetal SA KGHM Polska MiedĽ SA Koelner SA Mennica Państwowa SA Odlewnie Polskie SA Orzeł Biały SA Stalprodukt SA Śrubex SA Toora Poland SA Zastal SA Zetkama SA ZUK Stąporków SA

10 Dystrybucja

11 Stalprodukt

12 Hutmen

13 Producenci

14 Ferrum

15 KGHM

16 Grupa Kęty

17 Odlewnie Polskie

18 Śrubex

19 Mennica Polska

20 E-marketing spółek branży metalowej na tle innych Wg „E-marketing w polskich spółkach giełdowych” G. Mazurek Raport badawczy Szczegółowy raport na temat wykorzystania marketingu internetowego przez blisko 200 firm notowanych na GPW w Warszawie. http://www.grzegorzmazurek.pl/download/Z2Z4L2dtYXp1c mVrL3BsL2RlZmF1bHRfbXVsdGlsaXN0YV9wbGlrb3cv MzQ/raport_gpw.pdf

21 Ocena witryn

22 Jakość w sektorach

23 Ocena funkcji informacyjnych

24 Ocena funkcji relacyjnych

25 Ocena funkcji transakcyjnej

26 Podsumowanie oceny funkcjonalności Podsumowanie oceny funkcjonalności witryn

27 Stosowane narzędzia reklamy

28 Narzędzia kreowania wizerunku

29 Narzędzia promocji uzupełniającej

30 Narzędzia badań marketingowych

31 Zalety marketingu

32 Wpływ e-marketingu na wyniki spółki

33 Podsumowanie raportu

34 Strona, która może zarabiać kierując do sklepów rowerowych i na kursy jazdy rowerem http://www.eti.agh.edu.pl/brd/

35 Dziękuję za uwagę

36 Proste


Pobierz ppt "Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń."

Podobne prezentacje


Reklamy Google