Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska"— Zapis prezentacji:

1 ZASADY PROWADZENIA  ZESZYTU SAMOKONTROLI DLA UCZNIÓW MAJĄCYCH PROBLEMY Z POPRAWNYM PISANIEM
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska psycholog w Gimnazjum nr 10 w Gliwicach GLIWICE 2013

2 ZASADY PRACY W ZESZYCIE  Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca starszych uczniów
Załóż "Zeszyt do ćwiczeń ortograficznych." Na końcu zeszytu wypisz reguły ortograficzne Napisz dyktando. Z dyktanda wypisz wyrazy, w których zrobiłeś/ zrobiłaś błędy. Uzasadnij ich poprawną pisownię, znajdź odpowiednią regułę ortograficzną. Przez tydzień codziennie ćwicz te wyrazy - ułóż z nimi zdania, - utwórz rodzinę wyrazów pokrewnych - przepisz dany wyraz pięć razy. Pracuj systematycznie, zapisując datę przy wykonywanych ćwiczeniach. Po tygodniu ćwiczeń napisz to dyktando jeszcze raz. Sprawdź zapis i nanieś poprawki. Wypisz wyrazy, w których zrobiłeś/ zrobiłaś błędy. Powtórz czynności od punktu 4 do 9. Ćwicz tak długo, aż nauczysz się poprawnie zapisywać wyrazy z pamięci. Gdy już nauczysz się pisać dane dyktando bezbłędnie sięgnij po inny tekst. Umów się ze swoim nauczycielem języka polskiego i systematycznie pokazuj mu zeszyt. Oprac. mgr Dorota Ściślewska - psycholog, Gimnazjum nr 10 Gliwice

3 Imię i nazwisko ucznia Klasa Rok szkolny
Zeszyt do ćwiczeń ortograficznych Imię i nazwisko ucznia Klasa Rok szkolny

4 Jak ćwiczyć? 1. Napisz dyktando. Przykład: Przed bitwą wódz zebrał sztab na naradę wojenną. Wokół stołu zgromadził się zespół wyższych dowódców. Wódz poprosił o spokój, poprawił swój strój i przemówił do zgromadzonych osób; - Zbyt długo trwa nasz postój. Pod wieczór musimy zdobyć nieprzyjacielski gród i przełamać opór krzyżaków. Wieczorem wódz powiódł kilka zbrojnych oddziałów przez wąwóz. Po krótkiej walce pokonał wrogów. Znów powrócił spokój do naszych domów.

5 2. Wypisz wyrazy, w których zrobiłeś(aś) błędy i uzasadnij pisownię.
Przykład: wyraz - reguła wódz - ó : o - wodzowie wyższych - ż : s - wysoki strój - ó : o - stroje przemówił - ó : a - przemawiać Krzyżaków - "rz" - po spółgłosce "k„, "ż" – pisownia ustalona - krótkiej - ó : a - skracać wrogów - końcówka - ów

6 3. Codziennie, przez tydzień ćwicz poprawną pisownię tych wyrazów:
ułóż z nimi zdania Przykład: Na bal założę strój wieczorowy. utwórz rodzinę wyrazów Przykład: Przemówił - przemowa, przemawiać, mowa, mówiony, zamawiać, itp. zapisz dany wyraz pięć razy Przykład: krótkiej, krótkiej, krótkiej, krótkiej, krótkiej,

7 4. Po tygodniu napisz to dyktando jeszcze raz
4. Po tygodniu napisz to dyktando jeszcze raz. Jeśli znów pojawią się w nim błędy powtórz powyższe ćwiczenia. Jeśli napiszesz dyktando poprawnie to gratuluję i zachęcam do sięgnięcia po inny tekst. 5. Pamiętaj, żeby pokazywać systematycznie zeszyt nauczycielowi języka polskiego!!!


Pobierz ppt "Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google