Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MVNO MNI Na chwilę przed komercyjnym startem czwartego w kolejności na rynku Wirtualnego Operatora Mobilnego Co wyróżni ofertę MVNO MNI? Warszawa, październik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MVNO MNI Na chwilę przed komercyjnym startem czwartego w kolejności na rynku Wirtualnego Operatora Mobilnego Co wyróżni ofertę MVNO MNI? Warszawa, październik."— Zapis prezentacji:

1 MVNO MNI Na chwilę przed komercyjnym startem czwartego w kolejności na rynku Wirtualnego Operatora Mobilnego Co wyróżni ofertę MVNO MNI? Warszawa, październik 2007

2 Wirtualna Mobilna Sieć Telekomunikacyjna MVNO MNI …już działa Nasza strategia budowy MVNO – klucz do sukcesu Partnerzy i Brandy rynkowe usług mobilnych MVNO MNI Czego mogą oczekiwać abonenci po ofertach MNI Mobile Mobilne multimedia – strategia wielu Operatorów …czego oczekują odbiorcy MVNO MNI co dalej i kiedy? MVNO MNI - Co nas wyróżni?

3 MVNO MNI start komercyjny MVNO MNI – czwarta na rynku wirtualna sieć mobilna gotowa do przyjęcia pierwszych wymagających abonentów MVNO MNI - oferta rynkowa pod wieloma brandami, własnymi i nie tylko MVNO w modelu Pre-Paid z możliwością budowy ofert Post-Paid 786 xxx xxx YOU & MNI doładowania konta pre-paid powszechnie dostępne Pełen zakres usług (voice, SMS/MMS/WAP, 3G, roaming międzynarodowy, MNP) Indywidualne menu STK Możliwość indywidualnego wyróżnienia oferty każdego z brandów Dostęp do szerokiej oferty usług dodanych

4 MVNO MNI nasz wyróżnik: jeden operator wiele indywidualnych brandów Nowatorskie podejście MNI do biznesu MVNO Precyzyjnie zdefiniowanie grup docelowych i indywidualizacja oferty – klucz do sukcesu Model multibrand na jednej wspólnej platformie Różne modele ofert, różne modele marketingowe, różne strategie produktowe Droga do sukcesu MVNO to POSZUKIWANIE MODELU ZAPEWNIAJACEGO SUKCES FINANSOWY MNI ORAZ BRANDU (PARTNERA) Model zapewniający optymalizację kosztów poprzez rozłożenie ich na wielu abonentów wielu współpracujacych z MNI brandów Koszty MVNO MNI – tylko koszty dostarczenia usług dla poszczególnych brandów (koszty już poniesione)

5 MVNO MNI … nasi pierwsi partnerzy w części modeli MVNO dostarczanie określonego kontentu abonentowi może być czynnikiem celu powołania Operatora Wirtualnego – np. UNIVERSAL mobile Różne strategie, różne oferty cenowe, Pre paid obok post paid, różne wymagania abonentów, różne oczekiwania i wymagania abonentów Telestar grupa MNI - telewizja iTV, portale społecznościowe, kontent multimedialny Oczekiwanie - brandy multimedialne muzyka gry i aplikacje JAVA video mobilne i mobilna telewizja Telebonus – operator tanich połączeń międzynarodowych Oczekiwanie - zaawansowane brandy telekomunikacyjne Długie Rozmowy – rynek międzyoperatorski oraz oferta dla biznesu Oczekiwanie - zaawansowane brandy telekomunikacyjne

6 MVNO MNI … nasi pierwsi partnerzy Długie Rozmowy S.A. - trzeci co do wielkości na polskim rynku operator hurtowej wymiany ruchu telekomunikacyjnego Przychody roczne 84 mln zł, wynik EBIDTA 5 mln zł Cel strategiczny spółki DR S.A lider operatorów alternatywnych na rynku usług telekomunikacyjnych dla klientów biznesowych z segment MSP Właścicielem firmy DRSA jest fundusz inwestycyjny Nordkapp

7 MVNO MNI – brandy multimedialne w Polsce rocznie notuje się około 100 mln pobrań kontentu multimedialnego, ze stałą tendencją wzrostową od roku 2006 zaawansowane multimedia mobilne zaczęły dominować nad prostymi serwisami mobilnymi, takimi jak dzwonki polifoniczne czy też proste tapety światowy kontent multimedialny to: ścieżki dźwiękowe, gry mobilne, video, hazard mobilny mlnmobilna telewizja - szacowana ilość użytkowników 24 mld $muzyka mobilna 2,9 mld $ 9,6 mld $ gry JAVA 1,35 mld $ 16,6 mld $ największy prognozowany wzrost w obszarze kontentu mobilnego 35,3 mld $ wartość światowego rynku kontentu multimedialnego (bez muzyki) 16,3 mld $wartość światowego rynku kontentu multimedialnego

8 Multimedia mobilne- strategia wielu krajowych Operatorów! wartość rynku - ok. 26 mln zł/mies. w ujęciu ilościowymw ujęciu wartościowym

9 dlaczego kontent zwabi abonenta do MVNO? łatwość identyfikacji abonenta i łatwość pokazania mu bezpośredniej korzyści z oferty - wiemy jaką ofertę i do kogo skierować atrakcyjny kontent multimedialny, również o walorach użytkowych moda na brand 12% polskich użytkowników korzysta z najbardziej zaawansowanych aplikacji mobilnych brak silnego przywiązania (głównie emocjonalnego) do dotychczasowego operatora grupa do której kierowany jest przekaz oferty korzysta z usług multimedialnych w wymiarze większym niż z usług telekomunikacyjnych (telefon komórkowy jest bardziej konsolą do gier i odtwarzaczem plików muzycznych niż narzędziem do komunikacji mobilnej) interesujący MVNO abonent korzystający z oferty multimedialnej przeznacza przeciętnie zł miesięcznie na usługi multimedialne; z ofertą MVNO kontentowego zaoszczędzi min. 30% tej kwoty tylko w wariancie MVNO abonent ma szansę mieć dostęp do niszowego kontentu multimedialnego

10 MVNO multimedialne szansa na sukces przedsięwzięcia obszar usług multimedialnych jest mniej konfliktowy i mniej konkurencyjny niż usług telekomunikacyjnych na linii MVNO - MNO usługi multimedialne sprzedawane w modelu wysokomarżowym zapewniają odpowiednio wyższy niż przeciętne ARPU, zdolne pokryć niedoskonałość oferty zakupu od MNO tradycyjnego airtimeu usługi multimedialne wymagają aktywnej polityki repertuarowej realizowanej w sposób elastyczny, ale i bardzo szybki, co jest domeną podmiotów mniejszych zapotrzebowanie na coraz bardziej zaawansowane usługi multimedialne, któremu nie są w stanie sprostać dotychczasowi operatorzy preferować będzie budowę i sukces modeli MVNO - multimedialnych prowadzone od co najmniej trzech lat analizy projektów MVNO na świecie pokazują wyraźnie przewagę modeli uwzględniających duży udział usług dodanych

11 MVNO multimedialne studium modeli przygotowanych do startu.. produkt multimedialny 1 w miesiącu produkt zakupiło 25 tys. użytkowników przy średnim ARPU* 4,5 zł 28% użytkowników zapewnia 48% przychodów ARPU* 9,0 zł 8% użytkowników zapewnia 20% przychodów ARPU* 15,6 zł 1% użytkowników zapewnia 5% przychodów ARPU* 32,0 zł produkt multimedialny 2 w miesiącu produkt zakupiło 29 tys. użytkowników przy średnim ARPU* 2,9 zł 9% użytkowników zapewnia 20% przychodów ARPU* 20,0 zł 5% użytkowników zapewnia 30% przychodów ARPU* 63,0 zł 20% użytkowników deklaruje gotowość do skorzystania z oferty multimedialnej MVNO (potencjalni abonenci) * ARPU tylko i wyłącznie z usług multimedialnych

12 MVNO MNI co dalej i kiedy ? Listopad (do połowy miesiąca) – start platformy technologicznej Listopad – start pierwszych brandów Telestar – brandy kontentowe oparte o model usług dodanych i multimedialnych Grudzień/Styczeń – start brandu konwergentnego adresowanego do abonentów telefonii stacjonarnej MNI Telecom (Pilicka Telefonia, Szeptel, dataCom) Styczeń – start kolejnych dwóch brandów własnych grupy MNI, oraz start dwóch brandów partnerskich Rok 2008 start kolejnych 6-8 brandów mobilnych

13 Dołączamy do nich

14 Dziękujemy za uwagę MNI mobile ul. Żurawia 8, Warszawa Tel , faks Warszawa, 30 października 2007


Pobierz ppt "MVNO MNI Na chwilę przed komercyjnym startem czwartego w kolejności na rynku Wirtualnego Operatora Mobilnego Co wyróżni ofertę MVNO MNI? Warszawa, październik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google