Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Marcin Michalski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Marcin Michalski."— Zapis prezentacji:

1 Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Marcin Michalski

2 Agenda Omówienie form w kontekście performance marketingu Display Linki tekstowe Mailing Artykuły sponsorowane Social Ad (NK/FB) Fan Page Ad (reklama na fan page) + case study Wskaźniki efektywności + co testować? Produkt jest kluczowy Case study – buty Case study - koncerty

3 Co mówią klienci, wydawcy? Banery nie działają! Nie są dla mnie! Nie chcę ich! Linki tekstowe nie konwertują, zrezygnowaliśmy z nich Reklama Social Ad jest za droga, nie chcemy tego! Ta kampania nie konwertuje! Chcemy coś innego! po sprawdzeniu 2 form banerowych. Każda forma reklamy konwertuje! Wszystko jest kwestią podejścia oraz optymalizacji Każda forma reklamy konwertuje! Wszystko jest kwestią podejścia oraz optymalizacji

4 Display plusy i minusy + Niezbędna formy reklamowe prawie w każdej kampanii efektywnościowej + Możliwość stworzenia ogromnego zasięgu i częstotliwości w krótkim czasie + Najprostsza forma promocji – na wielu powierzchniach jedyna możliwa forma + Wsparcie brandingowe marki = wyższa konwersja innych działań + Statyczna = dużo większa skuteczność od animowanych - Spadająca konwersje (przy emisji bez targetowania) - Ślepota banerowa – niższe CTRy i dużo przypadkowych kliknięć jeżeli zbyt szeroko targetujemy - Mało opłacalna emisja banerów w modelach efektywnościowych (teoretycznie) + Niezbędna formy reklamowe prawie w każdej kampanii efektywnościowej + Możliwość stworzenia ogromnego zasięgu i częstotliwości w krótkim czasie + Najprostsza forma promocji – na wielu powierzchniach jedyna możliwa forma + Wsparcie brandingowe marki = wyższa konwersja innych działań + Statyczna = dużo większa skuteczność od animowanych - Spadająca konwersje (przy emisji bez targetowania) - Ślepota banerowa – niższe CTRy i dużo przypadkowych kliknięć jeżeli zbyt szeroko targetujemy - Mało opłacalna emisja banerów w modelach efektywnościowych (teoretycznie)

5 Zasady tworzenia efektywnych banerów Komunikacja na banerach definiuje grupę docelową Wpływa na jakość ruchu na stronie / LP Konieczność testowania wielu linii kreatywnych i testowania różnych elementów / zdjęć / tekstów online przez specjalne oprogramowanie 1 kreacja = 1 benefit. 4 benefity? 4 linie kreatywne do testów Silne Call 2 Action to podstawa (Sprawdź, Kup, Wygraj, Odbierz) Ceny, cyfry, procenty – generują lepszej jakości ruch ! Mamy sklep? ZAWSZE pokazujemy produkt i ceny! Kreacje wizerunkowe z kilkunastoma sek. animacji nie sprzedają!

6 Linki tekstowe Podstawowa i najprostsza forma w afiliacji ! Bez linków nie ma kampanii ! Możliwość bardzo szybkiego testowania i reagowania na efektywność ogromnej ilości benefitów / komunikatów. Wyróżnienie, pogrubienie, kolorowanie wpływa na wyższy CTR! Znajdź kilka miejsc na stronie na linki tekstowe, wybierz najskuteczniejsze! Nie zabiera powierzchni wydawcom – dużo łatwiej jest znaleźć wydawcę chętnego na emisję linków txt. JEDNE Z NAJWYŻSZYCH KONWERSJI – PRZY ODPOWIEDNIO DOBRANYM TEKŚCIE!

7 Mailing Afiliacyjny niezbędnik Baza ZAWSZE generuje dochód! Konieczność testowania różnych tematów / kreacji w zależności od TG Żadna forma nie da tak dużej ilości akcji w tak krótkim czasie! Często jedyna możliwość b. wąskiego targetowania Jedne z najwyższych współczynników konwersji ! Produkt B2B? Konwertuje także w bazach konsumenckich! Ostrożność w eksploatacji baz

8 Artykuły sponsorowane Niedoceniane źródło konwersji ! Niektórzy wydawcy chętnie rozliczają je na efekt – pod warunkiem, że mogą sami przygotować, bo znają swoich czytelników. Konwersja bardzo podobna do mailingu ! Jedyna możliwość skutecznego dotarcia do trudnych grup docelowych Art. Sponsorowany dla usera to NIE REKLAMA, a rekomendacja i tak je traktujmy. Idealne w przypadku produktów, które zanim zostaną kupione wymagają objaśnienia (np. wino bezalkoholowe)

9 Social Ad (NK/FB) Bardzo wysokie konwersje i możliwość optymalizacji stawki za akcję! Wiele zmiennych do testowania: Grupa docelowa (wiek, płeć, miasto, zainteresowaia) Tekst Grafika Możliwość b. wąskiego targetowania (FB) Forma dobra dla B2C i B2B (przy mocnym targetowaniu po branżowych fan page) Ogromny zasięg – zmiana przyzwyczajeń internautów na rzecz społeczności.

10 Fan Page Ad (Facebook) Wysoka lojalność użytkowników niektórych FP = większe zaufanie Spójność reklamy z kontekstem fan page – podstawa! Logo w postach niewskazane (w większości przypadków) Konwersje zbliżone do mailingu / adwordsów Post na FB, jeżeli ma atrakcyjną grafikę żyje b.długo dzięki marketingowi wirusowemu (jest szerowalny) – nasza reklama też. Dotarcie do specyficznych grup odbiorców w bardzo krótkim czasie. Nie dla każdego produktu/marki !

11 Fan Page Ad (Facebook) case study FanPage: Motoryzacja Ilość Fanów: 3 000 Mar: Lancia Cel: Zapisy na jazdę próbną Lancia Ypsilon Model rozliczeniowy: CPL Efekt: 68 zapisów na jazdy próbne zrealizowane przez potencjalnych Klientów. Każda z nich się odbyła. Konwersja – 33% (wyższa od mailingu)

12 Wskaźniki efektywności OTRCTReCPMLRCR Open Rate Współczynnik otwieralności Współczynnik klikalności – odsłony/kliknić Efektywny przychód z 1000 odsłon reklamy Lead Rate – konwersja z kliknięcia na leada Konwersja z leada na sprzedaż offline. E-mailing Display Social Ad TXT / Fan Page Ad

13 Co testować? E-mailing Tytuł maila Target Group Kreacje Bazy danych Display Formaty Linie kreatywne Benefity Miejsca na stronach WWW Link txt Treść linka Kontekst Długość Social Ads Grupę docelową K/M, ur, zaint. Obrazek Tekst Fan page Ad Fan page Obrazek Treść Pora wrzucenia

14 Produkt jest kluczowy! Case study

15 NajmodniejszeButy.pl 500 formatów kreacji ! Testy każdego z modeli były podstawą sukcesu! Pojawiły się logotypy marek typu Puma, Nike, Bronx, Melissa, Miss Sixty, Adidas etc razem z komunikacją Wygraj co miesiąc jedną z 50 par butów Puma Najwyższy CTR i konwersja: szpilki Najczęściej wybierana nagroda: botki Pomimo sezonowości to szpilki najlepszy ruchu przyciągały, natomiast nagroda wybierana była zgodna z sezonowością – botki.

16 Produkt jest kluczowy! CTR 0,95% ; CR= 29% ! CTR 0,2% ; CR= 8% ! CTR 1,1% ; CR= 24% ! CTR 0,35% ; CR= 4% !

17 Wygraj Koncert – case study CTR = 0,9% CR = 10% CTR = 0,6%, CR = 9% CTR = 0,4%, CR = 3% CTR = 0,45%, CR = 2%

18 Informacje zawarte w niniejszym dokumencie są poufne i skierowane wyłącznie do Firmy wymienionej na wstępie oraz stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Cube Group S.A., jeżeli inaczej nie zastrzeżono w dokumencie. Rozpowszechnianie, kopiowanie, ujawnianie lub przekazywanie osobom trzecim w jakiejkolwiek formie informacji zawartych w niniejszym dokumencie w całości lub w części jest zakazane bez uprzedniej pisemnej (pod rygorem nieważności) zgody Cube Group S.A. Ponadto wszelkie projekty, kreacje, idee i pomysły stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych Cube Group S.A., a ich komercyjne wykorzystywanie lub opracowywanie w całości lub w części jest zakazane bez uprzedniej pisemnej (pod rygorem nieważności) zgody Cube Group S.A. CUBE GROUP S.A. Ul. Cybernetyki 19 budynek A, klatka C, lokal 237 02-677 Warszawa telefon: (+48) 22 899 07 01 faks: (+48) 22 201 32 91 Dziękujemy


Pobierz ppt "Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Skuteczne formy reklamowe przegląd, sposoby optymalizacji Marcin Michalski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google