Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja wyników finansowych za I kwartał 2010 18 maja 2010 Stabilny zysk gwarancją przyszłości.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja wyników finansowych za I kwartał 2010 18 maja 2010 Stabilny zysk gwarancją przyszłości."— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja wyników finansowych za I kwartał maja 2010 Stabilny zysk gwarancją przyszłości

2 Niniejsza prezentacja dotyczy I kwartału roku sprawozdawczego 2010, tj. okresu od 1 stycznia do 31 marca 2010 roku. Z dniem 1 stycznia 2010 r. Grupa zrównała rok sprawozdawczy z rokiem kalendarzowym. Za dane porównawcze przyjęto w uzgodnieniu z KNF dane za okres sierpień – październik W I kwartale roku sprawozdawczego 2010 skonsolidowany zysk netto Grupy ACTION S.A. wyniósł tys. zł, natomiast zysk netto ACTION S.A. wyniósł tys. zł Zmniejszenie straty netto spółek zależnych z tys. zł w porównywalnym III kwartale 2008/2009 do tys. zł w I kwartale 2010 Nagrody Jakość Roku i Złota Jakość Roku dla marki ActiveJet I KWARTAŁ 2010 W GRUPIE 2

3 3 [w tys. zł] I kwartał 2010 (styczeń – marzec) I kwartał 2008/2009 (sierpień - październik) Przychody ze sprzedaży Zysk brutto ze sprzedaży Marża brutto na sprzedaży8,2%10,3% Koszty sprzedaży i marketingu W relacji do przychodów5,7%5,2% Koszty ogólnego zarządu W relacji do przychodów1,1% Pozostałe przychody i zyski Pozostałe koszty i straty Wynik na działalności operacyjnej Koszty finansowe netto Wynik netto Rentowność wyniku netto1,7%- 3,0% WYBRANE DANE FINANSOWE Grupa Kapitałowa ACTION S.A. okres styczeń - marzec 2010

4 4 I KWARTAŁ W ACTION S.A. Porównywany ze zbliżonym okresem ubiegłego roku Przychody ze sprzedaży (tys. zł) -1,46 % * -27 % Zysk netto (tys. zł) Wartość zysku netto z I kw r. jest porównywana do zysku z III kw. 2008/2009 (luty – kwiecień), ponieważ dane z okresu styczeń – marzec 2009 nie są reprezentatywne. Wynika to z faktu, iż wynik stycznia 2009 zawiera ponadprzeciętne marże na sprzedaży towarów kupionych w 2008 po niższych kursach.

5 I KWARTAŁ 2010 NA RYNKU 5 II Kwartał 2009 III Kwartał 2009 IV Kwartał 2009 I Kwartał 2010 I Kwartał 2010/ I Kwartał 2009 mln PLN + / - % RTV ,3% Foto ,0% Duże AGD ,5% Małe AGD ,3% Sprzęt informatyczny IT ,2% Telekomunikacja ,2% Sprzęt biurowy i materiały eksploatacyjne ,5% Gfk TEMAX Polska ,7% Źródło: GfK Retail and Technology

6 Brak perspektyw w ocenie Spółki na ożywienie w sektorze IT i RTV/AGD (niska konsumpcja skutkująca wojną cenową) Utrzymanie dobrych relacji z obecnymi klientami Działania w kierunku pozyskania nowych kanałów zbytu i nowych grup klientów: –retail – segment food (Auchan, Carrefour, Real, Tesco) –retail – segment cash/carry (Sellgros, Makro) –retail – dyskonty (Biedronka, Kaufland, Lidl, Polo Market) –retail – segment DIY (zrób to sam) (Leroy Merlin, Castorama, OBI, Praktiker) –retail – segment hurtowni spożywczych –hurtownie elektryczne i oświetleniowe Zwiększanie ilości aktywnych klientów Działu Eksportu oraz poszerzanie oferowanej im palety produktów Zwiększenie udziału Grupy w rynku dystrybucji sprzętu RTV/AGD: –penetracja rynku w obszarze małych i średnich sklepów –rozpoczęcie pracy dedykowanego zespołu handlowego 6 DZIAŁANIA W OKRESIE STAGNACJI Okres styczeń - marzec 2010

7 Duży nacisk na zwiększenie efektywności Grupy, poszukiwanie wewnętrznych synergii kosztowych Optymalizacja kosztów operacyjnych Maksymalne ograniczenie nowych nakładów inwestycyjnych Wykorzystanie synergii płynącej ze współpracy ACTION S.A. jako silnego partnera logistycznego - z wieloma klientami e-commerce: –logistyka –odbiory osobiste na terenie całego kraju (Sferis oraz punkty partnerskie) 7 DZIAŁANIA W OKRESIE STAGNACJI Okres styczeń - marzec 2010

8 SIEĆ SALONÓW KOMPUTEROWYCH SFERIS Otwieranie punktów handlowych typu wyspa –9 punktów otwartych w I kwartale 2010 roku –docelowo 90 stanowisk na koniec 2010 roku Program odbiorów osobistych dla sklepów e-commerce –ponad paczek wydawanych w marcu 2010 Przeprowadzka centrali firmy SFERIS Sp. z o.o. do siedziby ACTION S.A. 8 SFERIS Okres styczeń - marzec 2010

9 E-COMMERCE Okres styczeń - marzec 2010 PROJEKT GRAM.PL Rekordowy kwartał pod względem sprzedaży – wzrost o 24,6 % w stosunku do poprzedniego kwartału Rekordowa ilość oglądalności Wprowadzenie do sprzedaży produktów firmy APPLE Zastosowanie sprzedaży bez obowiązku rejestracji – 10% udziału w całej sprzedaży I kwartału (z czego 70% dokonanych przez nowych klientów) 9 DELIKATESY INTERNETOWE A.pl Wzrost zamówień o ponad 105% marzec 2010 do marca 2009 Wzrost średniej wartości zamówienia o 24% do poziomu ponad 250 zł marzec 2010 do marca 2009 Przeprowadzka do nowego magazynu o powierzchni m 2, umożliwiającego spółce trzykrotny wzrost obsługiwanych zamówień, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów stałych

10 10 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Kontakt dla przedstawicieli mediów i rynku kapitałowego Anna Bielińska – Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Dominika Lenkowska – Agencja Martis CONSULTING


Pobierz ppt "Prezentacja wyników finansowych za I kwartał 2010 18 maja 2010 Stabilny zysk gwarancją przyszłości."

Podobne prezentacje


Reklamy Google