Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wprowadzenie do tworzenia gier

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wprowadzenie do tworzenia gier"— Zapis prezentacji:

1 Wprowadzenie do tworzenia gier
Gatunki Michał Drobot

2 Plan wykładu Czym są gatunki? Do czego się przydają?
Do czego nas zmuszają? Ewolucja Innowacja

3 Gatunki Gatunki pochodzą z literatury
Struktura narracji, bądź konwencji poezji, noweli, powieści sztuki lub innej formy przekazu wyznaczają pewną konwencję dotyczącą projektu, mechaniki, świata, prezentacji etc. Dotyczą sposobu wykorzystania Odpowiadają na oczekiwania odbiorcy

4 Gatunki Gatunki Wyznaczają głównie oczekiwania gracza
Grając w kolejną część Need For Speed nie będziemy chcieli spotkać się z armią mrocznych elfów Ułatwiają spełnienie oczekiwań gracza poprzez zaspokojenie pewnych wymagań ogółu graczy

5 Gatunki Gatunki Shootery FPS Gry akcji Wyścigi Sportowe Paltformówki
Action Adventure RPG RTS

6 Gatunki Jaki jest gatunek danej gry? Czego oczekują gracze?
W jaki sposób tego oczekują Co mogłoby zaskoczyć gracza Pozytywnie Negatywnie

7 Gatunki Gatunek wymusza spełnienie pewnych konwencji bez łamania standardów Ewolucja dokonuje się poprzez dostosowanie istniejących konwencji do nowych wymogów graczy Innowacje wprowadzamy przez zachowanie konwencji lecz umożliwienie nowych rozwiązań, być może dotąd dostępnych jedynie w innych gatunkach Nowe gatunki tworzymy poprzez umożliwienie graczowi interakcji w świecie gry dotąd niedostępnych dla niego

8 Gatunki Gry wyścigowe Need For Speed Czy te dodatki zmieniły gatunek?
Wyścig zamkniętą trasą Dodanie ruchu ulicznego Dodanie trybu ucieczki przed policją Dodanie możliwości customizacji samochodów Poprawienie modelu jazdy Otwartość świata Jazda po wirtualnym mieście a nie jedynie wyznaczonych trasach, jednak dalej z nastawieniem na konkretne wyścigi Dodanie fabuły Czy te dodatki zmieniły gatunek?

9 Gatunki NFS dalej pozostał grą wyścigową Dalej focus gry opiera się na
Wyścigu Pomimo licznych opcji dodatkowych Efektowne wypadki Pościgi Zakupy i customizacja Czy można wykorzystać pojedynczy dodatek do zmiany focusu ?

10 Gatunki Burnout Seria gier wyścigowych skupiająca się na…efektownych wypadkach Otwartość świata Wyścigi Możliwość pościgów Customizacja Element uszkodzeń dopracowany do takiej doskonałości że zmienia nastawienie gracza Grid Doskonały model jazdy Focus na samej przyjemności z jazdy i rywalizacji z przeciwnikiem Świetne AI

11 Gatunki Efekt? Mówimy samochody Mówimy wyścigi
Myślimy NFS – klasyka , mnogość możliwości Mówimy wyścigi Myślimy Grid – model jazdy, wyścig w czystej postaci Mówimy samochody i efektowność Myślimy Burnout – wypadki , uczucie prędkości

12 Gatunki Analogicznie myślimy o innych typach gier
Opisany proces pokazuje jedynie ewolucje gatunku, jego dostosowanie do potrzeb rynkowych W jaki sposób możemy jednak stworzyć nowy gatunek ? Wprowadzić innowacje?

13 Gatunki Innowacja Znalezienie nowego sposobu rozgrywki
Guitar Hero Rozbudowanie istniejącego do rozmiarów poprzednio niewyobrażalnych WoW Odnowienie starego pomysłu, którego obecna generacja klientów nie zna Nintendo Wii Cross Genre – połączenie istniejących gatunków w sposób na tyle złożony i skuteczny, że wymaga odrębnej kategorii

14 Gatunki Innowacja GTA Biegamy po ulicy Tryb eksploracji TPP Atakuje nas mafia Dochodzi do strzelaniny w trybie FPP/TPP Kradniemy pojazd Ucieczka samochodem/helikopterem/motocyklem Wracamy do kwatery własnej frakcji na odprawe Ciąg decyzyjno fabularny Nowe zadanie wymaga przebrania się Symulacja zakupów i customizacji postaci Mamy do dyspozycji symulacje żyjącego miasta poddaną pewnej konwencji i historii, toeretycznie możemy zrobić wszystko – gra typu SandBox - piaskownica

15 Gatunki Wybór gatunku wymusza na nas konkurencje z grami o określonym standardzie Prezentacji Swobody Rozgrywki Interfejsu Etc.

16 Gatunki Gry FPS Gry RTS Gry RPG Gry wyścigowe
Grafika, fizyka, technologia, znana mechanika Gry RTS Taktyka, AI, zbalansowanie Gry RPG Fabuła, mechanika, ostatnio grafika? Gry wyścigowe Grafika, mechanika

17 Gatunki Gdy konkurencja w kategorii pod pewnymi względami nas przerasta Stworzyć własny gatunek Zmienić focus jak najdalej od konkurencyjnego elementu Nie brać udziału w wyścigu technologii, iść w stronę innowacji Prine of Persia – art. Direction Crysis – techniczna doskonałość Grafika pośród przeciętnych odbiorców lepiej odbierana w PoP

18 hello@drobot.org michal.drobot@ega.org.pl
Pytania ?


Pobierz ppt "Wprowadzenie do tworzenia gier"

Podobne prezentacje


Reklamy Google