Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pre-produkcja Michał Drobot Proces realizacji gry.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pre-produkcja Michał Drobot Proces realizacji gry."— Zapis prezentacji:

1 Pre-produkcja Michał Drobot Proces realizacji gry

2 Plan wykładu Cele Pre-produkcjiCele Pre-produkcji Iteracyjna produkcjaIteracyjna produkcja

3 Cele Pre-produkcji Pre-produkcjaPre-produkcja Tworzenie właściwego GDD produkcjiTworzenie właściwego GDD produkcji Ułożenie planu produkcji z klientemUłożenie planu produkcji z klientem Wczesne znalezienie pułapek oraz możliwych rozwiązańWczesne znalezienie pułapek oraz możliwych rozwiązań Tworzenie specyfikacjiTworzenie specyfikacji TechnicznejTechnicznej NarzędziowejNarzędziowej FunkcjonalneFunkcjonalne …

4 Cele Pre-produkcji Design pre-productionDesign pre-production Istotna faza decydująca o projekcie gry jak i jej funkcjiIstotna faza decydująca o projekcie gry jak i jej funkcji Definiowanie gry – opis emocji jak i typu rozgrywkiDefiniowanie gry – opis emocji jak i typu rozgrywki CzasownikiCzasowniki PrzymiotnikiPrzymiotniki RzeczownikiRzeczowniki Definiowanie przeżyć graczaDefiniowanie przeżyć gracza Zidentyfikowanie elementów gry, które wpływają znacząco na rozgrywkę i mogą być szybko prototypowaneZidentyfikowanie elementów gry, które wpływają znacząco na rozgrywkę i mogą być szybko prototypowane Prototypowanie i ewaluacjaPrototypowanie i ewaluacja Powtarzać proces aż do uzyskania satysfakcjonującego rezultatuPowtarzać proces aż do uzyskania satysfakcjonującego rezultatu

5 Cele Pre-produkcji Design pre-productionDesign pre-production Ocenienie co gracz może robićOcenienie co gracz może robić Wczesne zbalansowanieWczesne zbalansowanie Nie za łatwo, nie za prostoNie za łatwo, nie za prosto Wprowadzenie zasad świataWprowadzenie zasad świata Zachowania względem zasad będą tweakowane późniejZachowania względem zasad będą tweakowane później Gra może być rozbudowywana po ustaleniu podstawowych interakcjiGra może być rozbudowywana po ustaleniu podstawowych interakcji

6 Cele Pre-produkcji Design pre-productionDesign pre-production Wydzielenie minimalnych jednostek, które można prototypowaćWydzielenie minimalnych jednostek, które można prototypować Element gameplayowyElement gameplayowy Gravity gun w Hl2Gravity gun w Hl2 LevelLevel Interakcja z przeciwnikiemInterakcja z przeciwnikiem … Prototypowaniem zajmuje się połączony zespół programistów i designerówPrototypowaniem zajmuje się połączony zespół programistów i designerów

7 Cele Pre-produkcji Art pre-productionArt pre-production Wstępne przygotowanie wizji artystycznej projektuWstępne przygotowanie wizji artystycznej projektu Opiera się głównie na concept artachOpiera się głównie na concept artach Opis wizualny świata, postaci, rozgrywki, atmosfery, leveli…Opis wizualny świata, postaci, rozgrywki, atmosfery, leveli… Produkcja szybkich i prostych modeli na potrzeby prototypuProdukcja szybkich i prostych modeli na potrzeby prototypu Animacje techniczne, poglądoweAnimacje techniczne, poglądowe Próba szukania nowych rozwiązań jak i możliwych problemówPróba szukania nowych rozwiązań jak i możliwych problemów Adaptacja do nowych wymagań rynkuAdaptacja do nowych wymagań rynku

8 Cele Pre-produkcji Technical Pre-productionTechnical Pre-production Przygotowanie planu budowy gryPrzygotowanie planu budowy gry Wyszczególnienie najważniejszych elementów silnika wraz z ich priorytetamiWyszczególnienie najważniejszych elementów silnika wraz z ich priorytetami Oszacowanie możliwości wdrożenia pomysłów z fazy prototypowaniaOszacowanie możliwości wdrożenia pomysłów z fazy prototypowania Początek tworzenia engineu przez Core- TeamPoczątek tworzenia engineu przez Core- Team

9 Proces iteracyjny PrototypowaniePrototypowanie Próba wyciągnięcia najważniejszych elementów ze złożonego zadania i sprawdzenia ich funkcjonalnościPróba wyciągnięcia najważniejszych elementów ze złożonego zadania i sprawdzenia ich funkcjonalności Oszczędzają czas i pieniądzeOszczędzają czas i pieniądze Wczesna ocena problemów i ich rozwiązańWczesna ocena problemów i ich rozwiązań Prototypy muszą być krytycznie ocenianie, nie mogą stanowić przeszkód w produkcjiPrototypy muszą być krytycznie ocenianie, nie mogą stanowić przeszkód w produkcji

10 Proces iteracyjny PrototypowaniePrototypowanie Podczas produkcji prototypu pracujemy przy minimalnym budżecie jakościowymPodczas produkcji prototypu pracujemy przy minimalnym budżecie jakościowym Proste algorytmyProste algorytmy Prosty kod (brak tworzenia bibliotek etc..)Prosty kod (brak tworzenia bibliotek etc..) Użycie metodologii iteracyjnychUżycie metodologii iteracyjnych Prosta iteracjaProsta iteracja SCRUMSCRUM Etc.Etc.

11 Proces iteracyjny Design iteracyjnyDesign iteracyjny Metoda, w której decyzje dotyczące designu są podejmowane w oparciu o doświadczenie wynikające z rozgrywki, podczas gdy gra jest w trakcie produkcjiMetoda, w której decyzje dotyczące designu są podejmowane w oparciu o doświadczenie wynikające z rozgrywki, podczas gdy gra jest w trakcie produkcji Iteracje pokazują błędy jak i sukcesy produkcji podczas jej trwaniaIteracje pokazują błędy jak i sukcesy produkcji podczas jej trwania Umożliwiają szybkie naprawianie błędówUmożliwiają szybkie naprawianie błędów

12 Proces iteracyjny IteracjaIteracja EwolucjaEwolucja Skupić się na tym co działaSkupić się na tym co działa Dopracować do perfekcjiDopracować do perfekcji OdrzuceniaOdrzucenia To co nie działa, bądź bierze za dużo czasu odrzucićTo co nie działa, bądź bierze za dużo czasu odrzucić Im wcześniej tym lepiejIm wcześniej tym lepiej

13 Proces iteracyjny IteracjaIteracja Stworzenie wczesnych wersji gryStworzenie wczesnych wersji gry Zdefiniowanie celu każdej iteracjiZdefiniowanie celu każdej iteracji TestTest Czy działaCzy działa Jak reagują na to graczeJak reagują na to gracze Czy cel jest osiąganyCzy cel jest osiągany Czy koszt nie jest za wysokiCzy koszt nie jest za wysoki Czy występują skutki uboczneCzy występują skutki uboczne Znajdź błąd, napraw, bądź odrzućZnajdź błąd, napraw, bądź odrzuć

14 Proces iteracyjny Idź do następnego slajduIdź do następnego slajdu

15 Proces iteracyjny Wróć do poprzedniego slajduWróć do poprzedniego slajdu

16 Proces iteracyjny IteracjaIteracja Stosujemy w fazie pre-produkcjiStosujemy w fazie pre-produkcji Iteracja jest skuteczna przy jasno określonych ramach czasowychIteracja jest skuteczna przy jasno określonych ramach czasowych Inaczej może dojść do łatwego zapętlenia i straty czasuInaczej może dojść do łatwego zapętlenia i straty czasu Często może powodować zgubienie celu poprzez koncentracje na szczegółachCzęsto może powodować zgubienie celu poprzez koncentracje na szczegółach

17 Proces iteracyjny Iteracja ma zastosowanie produkcyjneIteracja ma zastosowanie produkcyjne W małych teamachW małych teamach Prostych do zdefiniowaniach elementachProstych do zdefiniowaniach elementach Grach opierających się na pojedynczej idei (casual games)Grach opierających się na pojedynczej idei (casual games) Większe projekty wymagają globalnego poglądu na problem projektowyWiększe projekty wymagają globalnego poglądu na problem projektowy Stosujemy systematyzowane metody iteracyjneStosujemy systematyzowane metody iteracyjne SCRUMSCRUM AGILEAGILE

18 Pytania ?


Pobierz ppt "Pre-produkcja Michał Drobot Proces realizacji gry."

Podobne prezentacje


Reklamy Google