Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 MOF Microsoft Operations Framework Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 MOF Microsoft Operations Framework Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem."— Zapis prezentacji:

1 1 MOF Microsoft Operations Framework Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem wsparcia operacyjnego systemów informatycznych

2 2 MOF Microsoft bezwzględnie chce pomóc klientom lepiej operować systemami opartymi o ich i inne technologie… …w sposób oparty na doświadczeniach przemysłu …udokumentowanych w IT Infrastructure Library (ITIL)

3 3 MOF i ITIL IT Infrastructure Library (ITIL) Dobre metody pracy (best practices) w zarządzaniu i obsłudze informatyki Niezależne od technologii Zaprojektowane by je dopasowywać do potrzeb MOF nie zastępuje ITIL ale jest jego adaptacją zgodną z zaleceniami, dopasowaną dla organizacji używających technologii Microsoft IT Infrastructu re Library Wskazówki dla technologii Microsoft Microsoft Operations Framework (MOF)

4 4 MOF jest dostępny jako... Pracując ze swymi partnerami, Microsoft stworzył dla Microsoft Operations Framework: Wskazówki i wiedzę Operations guides (podręczniki obsługi operacyjnej) dla: Windows, Exchange, SQL Server, SMS, MOM Serwisy Szkolenia Gotowe rozwiązania

5 5 IT Infrastructure Library (ITIL) Sponsorowane przez brytyjską agencję teraz Office of Government Commerce (OGC) Początki we wczesnych latach 90-tych ITIL jest zbiorem najlepszych metod pracy i doświadczeń przedsiębiorst polegających na informatyce

6 6 Modele MOF Procesu Zespołu Ryzyka

7 7 Model procesu w MOF Cykl z 4 fazami Zarządzanie oparte o ryzyko Unikamy wielu potencjalnie kosztownych błędów Zmiany OperacjeWsperianie Optymizcja

8 8 Faza Zmian Zarządzanie zmianami Zarządzanie konfiguracją Zarządzanie wdrażaniem Changing

9 9 Faza Operacji Zarządzanie systemem Administracja serwisami Administracja siecią Zarządzanie drukarkami Zarządzanie bezpieczeństwem Śledzenie i sterowanie procesem Zarządzanie przechowalniami danych Operating

10 10 Proces: Faza Wspierania Zarządzanie incydentami Zarządzanie problemami Supporting

11 11 Proces: Faza Optymalizacji Zarządzanie poziomem serwisów (service level) Zarządzanie dostępnością i niezawodnością Zarządzanie wydajnością i pojemnością Zarządzanie finansowe Przygotowanie na katastrofy Zarządzanie siłą roboczą Optimizing

12 12 Model Zespołu w MOF Opisuje Jak stworzyć zespół obsługi IT Zadania i wymagane zdolności dla ról Jakościowe cele skutecznych zespołów Wskazówki dla rozporoszonych środowisk Komunikacja OperationsPartner Security Release Infrastruc- ture Support

13 13 Już nie- ryzyka Risk Assessment Document Priorytety exposure 3. Plany 5. Steruj 2. Analiza 1. Znajdź Zdania o ryzyku 4. Śledź Proces zarządzania ryzykiem

14 14 Podsumowując Najtypowsze problemy utrudniające tworzenie dużego oprogramowania i obsługę oddziałów informatyki są związane z ludźmi i procesami Nikt nie może sobie pozwolić by zignorować te duże oszczędności i ulepszenia


Pobierz ppt "1 MOF Microsoft Operations Framework Stworzona w 1999 w oparciu o dojrzały ITIL (IT Infrastructure Library) Odświeżona w grudniu 2002 Do zarządzania etapem."

Podobne prezentacje


Reklamy Google