Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tworzenie prezentacji w PowerPoint Kurs zrealizowany w oparciu o grant przyznany przez Fundację Batorego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tworzenie prezentacji w PowerPoint Kurs zrealizowany w oparciu o grant przyznany przez Fundację Batorego."— Zapis prezentacji:

1 Tworzenie prezentacji w PowerPoint Kurs zrealizowany w oparciu o grant przyznany przez Fundację Batorego.

2 Spis treści 1. Preliminaria planowanie prezentacji podstawowe funkcje 1. Preliminaria planowanie prezentacji podstawowe funkcje 2. Grafika osadzanie obiektów teksty, tabele, wykresy 2. Grafika osadzanie obiektów teksty, tabele, wykresy 3. Multimedia dźwięk, film, animacje hiperłącza, Internet 3. Multimedia dźwięk, film, animacje hiperłącza, Internet

3 1. Preliminaria + jakie są cechy dobrej prezentacji?cechy dobrej prezentacji + jak zaplanować prezentację? + jak skutecznie trafić do odbiorcy? + sposób używania PowerPoint w tworzeniu prezentacji: - uruchamianie programu PowerPoint, - wykorzystanie kreatorów, jako narzędzia w tworzeniu prezentacji, - efektywne korzystanie z Asystenta Pomocy, - korzystanie z pasków narzędzi i menu kontekstowych,

4 1. Preliminaria – cd. + tryby pracy w programie PowerPoint: podgląd slajdu, zestawienie slajdów, spis treści, notatki wykładowcy i materiały dodatkowe (hand-outs) pokaz prezentacji

5 Cechy dobrej prezentacji plan - intuicyjny: strona tytułowa - kto, co, komu, za co? strona tytułowa streszczenie - czego dotyczy prezentacja? streszczenie spis treści - gdzie czego szukac? spis treści tezy - a dokładnie o co chodzi? podsumowanie - co z tego wynika? slajd - czytelny: luźny układ obiektów - prostota! stosowanie kilku kolorów - konsekwencja!

6 tekst - czytelny: prosta czcionka - przeczytać z dala bez wysiłku! wielkość liter i atrybuty tekstu - konsekwencja! tezy - zrozumiałe: krótkie - slajd jest tylko pomocą! podane jasno - dla kogo prezentacja? przykłady - dźwięki, filmy, animacje, podsumowanie - zebranie wyników. Cechy dobrej prezentacji – cd.

7 intuicyjność - szanujmy odbiorcę! prostota - bez zbędnych ozdobników! czytelność - pamiętajmy o wzroku! konsekwencja - poprawia przejrzystość! kilka dobranych kolorów maksimum! podstawowe czcionki - Arial, Courier, Times Cechy dobrej prezentacji – podsumowanie

8 tutaj umieszczamy tytuł tutaj wpisujemy podtytuł a tu autora prezentacji Przykładowa strona tytułowa

9  tutaj wpisujemy krótkie streszczenie prezentacji zawierające wszystkie niezbędne tezy w formie ogólnej,  stosujemy zdania proste, starając się upraszczać tekst jak to tylko możliwe,  tekst możemy łatwo wypunktować. Przykładowe streszczenie

10 nasza teoria: – założenia, – dowód, – przykłady występowania, nasza hipoteza: – założenia, – przykłady zastosowań, możemy tu też użyć hiperłączy! Przykładowy spis treści

11 ćwiczenie praktyczne  Wspólne stworzenie prostej prezentacji w PowerPoint połączone z omawianiem programu:  Uczenie się miejsc i funkcji programu  wykorzystanie i porównanie różnych sposobów podglądania prezentacji.

12  czytelnie i przejrzyście zaplanowana,  maksymalnie uproszczona,  dostosowana do grupy odbiorców.  tworząc zręby prezentacji lub też krótką prezentację można skorzystać z kreatorów,  w przypadku trudności szukamy pomocy u Asystenta Pomocy przez [Pomoc | Pomoc] lub z klawiatury naciskając [F1]. Podsumowanie – jaka powinna być prezentacja

13 + stosowanie gotowych projektów prezentacji, + wykorzystanie tabel w prezentacji,wykorzystanie tabel + efekty tekstowe - ustalanie kroju, koloru i układuustalanie kroju + efekty cieniowania i uwypuklania tekstu,cieniowania i uwypuklania + efekty przejścia w listach i napisach,przejścia w listach i napisach 2. Grafika

14 + wykorzystanie narzędzia WordArt do kreowania napisów,WordArt + standardowe efekty przejścia i animacji obiektów na slajdach,standardowe efekty przejścia i animacji + dodawanie faktury, cieni i 3. wymiaru do obiektów,dodawanie faktury, cieni i 3. wymiaru + stosowanie efektów przejścia do animacji obiektów.stosowanie efektów przejścia do animacji 2. Grafika – cd.

15 ćwiczenie praktyczne  do przygotowanej wcześniej prezentacji wybierz nowy styl,  dodaj slajd z przykładową tabelą,  dodaj slajd z elementem WordArt,  dodaj przykład zastosowania cienia i 3. wymiaru do tekstu,  w przykładach wykorzystaj kilka różnych elementów przejścia.

16  wygląd prezentacji szybko zmienimy przez [Format | Zastosuj projekt...],  obiekty można obracać, dodawać cieniowanie, wypełnienie i 3. wymiar,  zgrupowane obiekty traktowane są, jak jeden obiekt,  obiekty animujemy stosując efekty przejścia. Grafika - podsumowanie

17 Przykład tabeli FiguraWzór na pole pow. Kwadrata*a Prostokąta*b Prostopadłościan2(ab+bc+ac)

18 Arial - proporcjonalna prosta, pochylona, wytłuszczona. Wybieramy krój najbardziej czytelny! Ustalanie kroju czcionki Courier - ustalona prosta, pochylona, wytłuszczona. Times - proporcjonalna prosta, pochylona, wytłuszczona.

19 Arial - zwykła, uwypuklona i wytłuszczona. Courier - zwykła, uwypuklona i wytłuszczona. Times - zwykła, uwypuklona i wytłuszczona. Starajmy się nie mieszać efektów! A tak wygląda czcionka Arial z cieniem: uwypuklona i wytłuszczona. A tak wygląda czcionka Arial z cieniem: zwykła, uwypuklona i wytłuszczona. Cieniowanie i uwypuklanie

20 animacja [najazd z lewej] w liście, podpunkt animowany razem z punktem, punkt drugi. pole tekstowe 1 - [rozwijanie symetryczne] pole tekstowe 2 - [wynurzenie z dołu] pole tekstowe 3 - [rozciąganie od prawej] Wybierajmy przejścia zgodne z tempem i kierunkiem naszej prezentacji! Efekty przejścia w tekście

21 Kierujemy się potrzebą i czytelnością!

22 opis jest animowany - [pełzanie od dołu], Animacja przyciąga uwagę! Przykład animacji wykresu to jest zestawienie roczne, dane podane kwartalnie i zestawione w/g stron świata

23 3 wymiar podkreśla szczegóły. Przykład nadawania faktury i 3 wymiaru

24 prostokąt e l i p s a Obiekty [zgrupowane] traktowane są jak jeden obiekt... Stosowanie efektów przejścia do animacji

25 + łączenie i osadzanie obiektów, + wstawianie obiektów z innych aplikacji pakietu Office, + kreowanie i wstawianie: - tabel, - wykresów, - formuł matematycznych, - schematów blokowych,formuł matematycznych,schematów blokowych, 3. Multimedia

26 + formatowanie wykresów, + wstawianie grafiki z plików zewnętrznych,grafiki z plików zewnętrznych + zasady wykorzystywania dostępnych formatów plików graficznych, + Clipart Gallery - biblioteka gotowych obrazków,Clipart Gallery + reguły doboru rozdzielczości i formatu obrazków, 3. Multimedia – cd.

27 + wstawianie dźwięków i sekwencji video,sekwencji video + zasady wykorzystywania dostępnych formatów plików audio i video, + stosowanie slajdów pionowych, + tworzenie nowych wzorców prezentacji, + zasady wstawiania elementów do wzorca slajdu, 3. Multimedia – cd.

28 + sterowanie prezentacją przez umieszczenie elementów sterujących, elementów sterujących + sterowanie prezentacją przez zadanie ograniczeń czasowych, + zapisanie prezentacji w formacie HTML i udostępnienie jej w Internecie. 3. Multimedia – cd.

29 ćwiczenia  dodaj do prezentacji slajdy zawierające omawiane elementy multimedialne,  dodaj slajd o innych wymiarach,  dodaj odnośnik do innego dokumentu,  zastosuj hiperłącza oraz elementy sterujące.

30  W prezentacji PowerPoint możemy osadzać praktycznie dowolne obiekty z Windows.  Możemy zautomatyzować prezentację ustalając czas wyświetlania slajdów.  Stosujemy pliki graficzne o rozdzielczości pomiędzy 96 dpi a 300 dpi.  Możemy wkleić tekst lektora lub film!  Prezentację możemy przygotować do Sieci! 3. Multimedia - podsumowanie

31 Przykładowy film

32 Wstawianie grafiki

33 Clipart Gallery

34 Formuła matematyczna

35 Staramy się zachować czytelną formę! Schemat organizacyjny

36 Elementy sterujące

37 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Tworzenie prezentacji w PowerPoint Kurs zrealizowany w oparciu o grant przyznany przez Fundację Batorego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google