Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Witam Państwa bardzo serdecznie. Zapraszam na krótką prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Mam nadzieję, że spodoba się Państwu i przyniesie wiele.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Witam Państwa bardzo serdecznie. Zapraszam na krótką prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Mam nadzieję, że spodoba się Państwu i przyniesie wiele."— Zapis prezentacji:

1 Witam Państwa bardzo serdecznie. Zapraszam na krótką prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Mam nadzieję, że spodoba się Państwu i przyniesie wiele korzyści z wzbogacenia wiedzy odnośnie zdrowego odżywiania, co jest obecnie coraz modniejsze i bardzo mnie to cieszy. Zachęcam do zapoznania się z materiałem i proszę o poświęcenie większej uwagi własnemu odżywianiu, co ma przede wszystkim wpływ na nasze cenne zdrowie. Życzę miłego oglądania.

2

3 to stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrego samopoczucia, to pełna sprawność fizyczna, psychiczna i społeczna. Z fizjologicznego punktu widzenia zdrowie jest to pełna zdolność organizmu do utrzymania równowagi między nim i środowiskiem zewnętrznym, do prawidłowego reagowania na zmiany środowiska i przystosowania do nich.

4

5

6

7

8 Organizm czerpie z nich bardzo potrzebną mu porcję witamin, składników mineralnych, błonnika a także inne substancje, które są istotne dla zdrowia. Powinno się ich zjeść ok. 500 g dziennie. W połowie powinny być surowe. Przy ustalaniu menu należy pamiętać, że najzdrowsze są selery, marchew, szpinak, pomidory i ogórki. Owoce natomiast powinno się jeść zamiast słodyczy.

9

10

11 Owoce, warzywa i soki oraz inne składniki pokarmowe codziennej diety są cennymi źródłem witamin niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu

12

13 Istnieje również kilka grup składników pokarmowych mających ważne znaczenie dla organizmu człowieka. Zaliczamy do nich: - tłuszcze - produkty mleczne - Węglowodany - mięso, ryby, jaja.

14  Dostarczane są w pożywieniu zazwyczaj pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Są niezbędne, by organizm mógł funkcjonować. Tłuszcz w organizmie odpowiada za regulację temperatury ciała, jako warstwa izolacyjna. Jednak spożywane w nadmiarze prowadzą do wielu chorób a przede wszystkim do otyłości. Dlatego też wystarczająca ilość dla organizmu to 30 – 40 g na dobę. Najczęściej spożywanymi pokarmami tłuszczowymi jest smalec, słonina, oliwa, oleje i margaryna. Najmniej zdrowe są smalec, słonina, masło. Powinno się je zatem zastąpić się tłuszczami roślinnymi, bogatymi w witaminy.

15  Dostarczają cennego białka oraz niezbędnego dla kości wapnia. Białka regulują procesy przemiany materii i wiele funkcji ustroju, zapewniając prawidłowy stan i funkcjonowanie naszego organizmu. Do tej grupy zaliczamy przede wszystkim mleko, jogurty, kefiry oraz sery.

16  To przede wszystkim produkty zbożowe, ryż, ziemniaki. dostarczają one bardzo dużo energii, a zawarty w nich błonnik daje uczucie sytości, przyspiesza przemianę materii. Organizm otrzyma należytą porcję węglowodanów, jeśli w ciągu dnia zjemy w sumie 5-6 kromek ciemnego pieczywa, 5 średnich ziemniaków i 3 łyżki mąki, kaszy lub makaronu.

17  Dostarczają duże ilości pełnowartościowego białka pochodzenia zwierzęcego, witamin z grupy B. Podobnie jednak jak tłuszcze, w nadmiarze szkodzą. Wystarczy więc, gdy każdy z tych produktów zjemy raz dziennie

18 Właściwe odżywianie się polega na spożywaniu 4-5 urozmaiconych posiłków w ciągu dnia, najlepiej zawsze o tej samej porze.

19

20

21

22  Szkodzą zdrowiu!:  narkotyki  papierosy  alkohol  Je ś li b ę dziesz ich u ż ywa ć nici ze zdrowego trybu ż ycia!

23

24

25

26

27

28 Bardzo dzi ę kuj ę za uwag ę. Prezentacj ę przygotowa ł a: Doniak Agnieszka Kl. IV C


Pobierz ppt "Witam Państwa bardzo serdecznie. Zapraszam na krótką prezentację na temat zdrowego odżywiania się. Mam nadzieję, że spodoba się Państwu i przyniesie wiele."

Podobne prezentacje


Reklamy Google