Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TiK w edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie technologii i komunikacji w klasie Ia SP w Zespole Szkół Nr 3 w Pile.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TiK w edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie technologii i komunikacji w klasie Ia SP w Zespole Szkół Nr 3 w Pile."— Zapis prezentacji:

1 TiK w edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie technologii i komunikacji w klasie Ia SP w Zespole Szkół Nr 3 w Pile

2 „Używanie nowoczesnych technologii nie może być celem samym w sobie. Celem powinno być takie korzystanie z nowoczesnych technologii, aby wspomagać uczniów w zdobywaniu i pogłębianiu potrzebnej im wiedzy i umiejętności (także społecznych i cyfrowych) w XXI wieku”. cyt. Jolanta Okuniewska, „Technologie są dla dzieci”, epub

3 Klasa Ia ma swoją własną stronę internetową, prowadzoną przez ich wychowawczynię Aleksandrę Schoen-Kamińską. Nazwa strony została wymyślona przez dzieci, a związana była z zabawą. Są na niej zamieszczane najważniejsze wydarzenia klasowe, efekty pracy realizowanych projektów oraz gry dydaktyczne (przygotowywane przez ich nauczycielkę), ułatwiające dzieciom zapamiętanie treści.

4 zamiast słupków i tzw. kserówek… uczniowie poszerzają i bogacą swą wiedzę oraz utrwalają poznane wiadomości i umiejętności dzięki grom dydaktycznym, przygotowywanym przez wychowawcę na platformach edukacyjnych. To dla dzieci atrakcyjna forma pracy, efekty znakomite. uczenie ortografii ffac3 ffac3

5 graj i utrwalaj czyli… gamifikacja pozwala dzieciom w nauce i przygotowaniu się do sprawdzianów. Założone konta uczniowskie na platformie dają możliwość obserwować wyniki całej klasy i poszczególnych uczniów. Po analizie wyników nauczyciel wie, co jeszcze należy ćwiczyć.

6 Założone na konta dla każdego ucznia pozwalają dokonać nauczycielowi wnikliwej analizy wyników podczas gamifikacji.www.zondle.com

7 Uczniowie wspólnie napisali książeczkę. Wykorzystali do niej programy chmurowe. Rymy i teksty napisali w swoim udostępnionym dokumencie google. Dzieci wiedzą, że wspólne pisanie to odpowiedzialność za powierzone im zadanie. Uczą się też systematyczności i obowiązkowości. Mają świadomość, że autorem dokumentu może być kilka osób. kamiska/docs/ksi____eczka_w_chmurkach_powsta__a?e= /

8 Tablety w pierwszej klasie?

9 Pierwszy projekt Patyczaków - wykorzystanie urządzeń mobilnych czyli… Patyczaki – Tableciaki. Projekt rozpoczął się w styczniu 2014r. Dzieci pracują na własnym prywatnym sprzęcie. Zaczęły od 10 sztuk na 20 osób – był jeden tablet na parę. Teraz tablety mają wszyscy.

10 tablet – współczesne wyposażenie piórnika Uczniowie doskonalą swą wiedzę z zakresu rozmaitych edukacji dzięki aplikacjom tabletowym lub stworzonym przez n-la grom (aplikacje: Zondle, Zondle Beta, LearningApss). Oczywiście wszystkie są darmowe. I tak n-l realizuje treści programowe przy wykorzystaniu tabletów np. uczniowie zrobili kartki walentynkowe i plakaty o zwierzętach. Potrafią zapisać proste zdania, dokonują analizy i syntezy wzrokowej, utrwalają litery, poznane zasady ortograficzne.

11 Układanki tangram rozwijały logiczne myślenie, zaś mapa myśli pozwoliła zapisać najważniejsze wiadomości o zwierzętach (to już inny projekt, o którym dalej).

12 Dzieci mają tabletowe czwartki. Uwielbiają te zajęcia.

13

14 Wychowawczyni wykorzystuje aplikacje, pozwalające w realnym czasie zobaczyć wyniki głosowania, sondażu czy badania na dany temat. Jest to szybka, efektowna i efektywna metoda zobaczenia „live” wyników uczniów.

15 drugi projekt - webquest „Zwierzęta zagrożone wyginięciem” Patyczaki zrealizowały międzyszkolny projekt webquest. Ich partnerami była klasa I ze szkoły podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim. Zapraszamy na stronę projektu.

16 Dzięki wykorzystaniu narzędzi TiK uczniowie poszerzyli wiedzę nt. gatunków zagrożonych wyginięciem oraz sposobach niesienia im pomocy. Ponadto poznali nowych kolegów, ich miejscowość, szkołę i zainteresowania.

17 prezentacja podsumowująca projekt webquest

18 trzeci projekt – „Poznajemy tajemnice komputera” Dzieci poznały wiele programów „chmurowych”, dzięki którym wzbogaciły swe umiejętności TiK. Praca w tych programach sprawiała wiele radości nie tylko dzieciom, również ich rodzicom. To „szalony obraz”.

19 Praca z programem do animacji

20 edytowanie zdjęć i dodawanie efektów

21 muzykowanie na ekranie czyli jak zrobić muzyczną grafikę tonematrixtonematrix

22 „Włączając umiejętnie w proces edukacyjny różne narzędzia TIK, umożliwiamy uczniom zdobycie wiadomości i umiejętności przewidzianych zapisami podstawy programowej”. cyt. Jolanta Okuniewska, „Technologie są dla dzieci”, epub Realizujemy również jedną z kompetencji w ramach EO/EPC (kompetancja 10 – korzystanie z różnorodnych źródeł informacji).

23 Dziękuję za uwagę Aleksandra Schoen-Kamińska


Pobierz ppt "TiK w edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie technologii i komunikacji w klasie Ia SP w Zespole Szkół Nr 3 w Pile."

Podobne prezentacje


Reklamy Google