Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

 Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż.,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: " Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż.,"— Zapis prezentacji:

1  Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż., A. Wajdy, „Biegnij, chłopcze, biegnij” w reż. P. Danquarta, „Kamienie na szaniec” w reż. R. Glińskiego  Spotkanie z twórcami filmu „Mój biegun”  Wyjazdy na warsztaty aktorskie i reżysersko- operatorskie do Warszawskiej Szkoły Filmowej  Udział w warsztatach na planie filmowym „Miasto 44” w WFDi F w Warszawie Edukacja filmowa w Publicznym Gimnazjum im. M. Rejewskiego w Białych Błotach

2  Warsztaty teatralno-filmowe dla klas II  Udział uczniów w wydarzeniach proponowanych przez CEO: Festiwal Filmoteki Szkolnej, Wirtualny Festiwal Filmoteki Szkolnej, konkursy, kursy internetowe  Noce filmowe  Lekcje filmowe połączone z projekcją filmów z Filmoteki Szkolnej  Projekt edukacyjny (Na)kręć się (na) film, etiuda filmowa  Pracownia Filmoteki Szkolnej Edukacja filmowa w Publicznym Gimnazjum im. M. Rejewskiego w Białych Błotach

3 Projekt edukacyjny (Na)kręć się (na) film

4 Zasada trzech aktów  Akt I  Ekspozycja  Pierwszy punkt zwrotny  Akt II  Komplikacje  Punkt bez powrotu  Drugi punkt zwrotny  Akt III  Finał -kulminacja Napisać scenariusz!

5 Fragment scenariusza naszego filmu Scena 2 W pokoju Ani, dziewczyna siedzi na sofie z laptopem widok na monitor, Ania czyta na facebooku informację, że Samanta umawia się z wszystkimi: Spotkanie tam, gdzie zawsze pojawiają się odpowiedzi, między innymi Piotrka : Wchodzę w to. Ania też pisze; O której? Pojawia się wpis anonimu : Ćwoki nie mają wstępu, Aniu! lub Niektórzy muszą się uczyć, Aniu, więc ich nie namawiamy. Anka z wściekłością zamyka komputer i rzuca go obok. Scena 3 Szkolny hol Ania czyta lekturę” Kamienie na szaniec” wszystkie dziewczyny skupione są wokół Samanty, która prezentuje swój nowy ciuch, śmieją się, wskazując na Anię, która czuje się upokorzona, ponieważ sądzi, że dziewczyny śmieją się właśnie z niej. Zawstydzona spuszcza głowę. Niespodziewanie tuż obok niej siada Piotrek, rzucając szkolną torbę, Nie zwraca uwagi na Anię, która uśmiecha się zadowolona do siebie. Sądzi, że nie jest przypadek.

6 Storyboard

7

8 Rejestr z planu filmowego

9 Praca na planie ustawienie kamery Perspektywa żabiaPerspektywa ptasia

10 Praca na planie walka ze światłem, z ostrością

11 Różnorodne plany filmowe detalzbliżenie

12 Różnorodne plany filmowe dalekiogólny

13 Postprodukcja

14 Muzyka

15 Montaż filmu

16 Werki

17

18

19 Wypowiedzi uczniów Kręcenie filmu to….  Przede wszystkim ciężka praca,  Dla mnie nowość,  Świetna zabawa,  Coś ważnego,  Szansa na lepsze życie w branży filmowej. Ewaluacja

20 Wypowiedzi uczniów Nie spodziewałem się, że na planie filmowym…  Będzie tak zabawnie,  Trzeba aż tak ciężko pracować,  Najwięcej czasu zajmują problemy ze sprzętem i przygotowania,  Panuje nieopanowany chaos,  Wymagana jest dyscyplina,  Tak długo będziemy kręcić jedną scenę Ewaluacja

21 Wypowiedzi uczniów Nauczyła/em się, że…  Najważniejsza jest współpraca,  Każdy film to wiele godzin przygotowań i ciężkiej pracy,  Światło ma wpływ na jakość ujęć,  Trudno jest napisać scenariusz, operować kamerą i realizować własne wizje. Ewaluacja

22 Wypowiedzi uczniów Chcę kręcić kolejny film, ponieważ…  W tym nie wystąpiłem,  Zdobywam nowe doświadczenia,  Jest to moja pasja,  Chcę jeszcze raz przeżyć te wspólne chwile,  Każdy z nas miał określone zadanie. Ewaluacja

23  Samodzielna praca uczniów koordynowana przez nauczyciela  Praca w grupie  Zdobywanie wiedzy i umiejętności  Interdyscyplinarność  Długoterminowość  Prezentacja publiczna Argumenty za metodą projektu w edukacji filmowej

24 Promocja idei edukacji filmowej  Prowadzenie szkoleń dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych w KPCEN.  Prowadzenie spotkań dla nauczycieli, poświęconych Filmotece Szkolnej.  Bieżąca współpraca z nauczycielami, inicjowanie i koordynowanie wymiany doświadczeń i dobrych praktyk z zakresu edukacji filmowej. Działalność lidera Filmoteki Szkolnej

25 Formy doskonalenia zawodowego w zakresie edukacji filmowej  podyplomowe studia praktycznej edukacji filmowej stART Warszawska Szkoła Filmowa,  warsztaty dla nauczycieli podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-MOBILE NOWE HORYZONTY Wrocław, warsztaty edukacyjne „Filmoteka Szkolna. Akademia!” Centrum Edukacji Obywatelskiej, warsztaty filmowe „Analitycznie, metodycznie, praktycznie” Centralny Gabinet Filmowy Łódź

26 Dziękuję za uwagę Ewa Jakubowska lider lokalny Filmoteki Szkolnej telefon


Pobierz ppt " Wyjścia do Multikina poprzedzone godzinną prelekcją filmoznawczą przed każdym seansem, w roku szkolnym 2013/2014: „Wałęsa. Człowiek z nadziei” w reż.,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google