Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Programowanie aplikacji telefonicznych z wykorzystaniem TAPI autorzy : Szymon Bakowski Marcin Szymkowiak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Programowanie aplikacji telefonicznych z wykorzystaniem TAPI autorzy : Szymon Bakowski Marcin Szymkowiak."— Zapis prezentacji:

1 Programowanie aplikacji telefonicznych z wykorzystaniem TAPI autorzy : Szymon Bakowski Marcin Szymkowiak

2 Wprowadzenie Architektura Budowa przykładowej aplikacji Zastosowanie

3 - Wprowadzenie - jest prostym zbiorem funkcji pozwalających programistom na zarządzanie i manipulowanie każdym typem komunikacji między PC i linią telefoniczną. Telephony Application Programming Interface (TAPI)

4 - Wprowadzenie - Model TAPI jest zaprojektowany tak, aby dostarczyć abstrakcyjną warstwę dostępu do serwisu telefonii na każdej platformie Windows. Innymi słowy TAPI jest prostym zbiorem funkcji, które mogą być użyte do dostępu wszystkich aspektów serwisu telefonii wewnątrz systemu operacyjnego Windows.

5 - Wprowadzenie - Celem TAPI jest umożliwienie programistom pisania aplikacji, które pracują bez względu na fizyczne medium telefoniczne dostępne na PC. Aplikacje napisane przy użyciu TAPI zyskują bezpośredni dostęp do serwisu linii telefonicznej pracując tak samo na analogowych jak i cyfrowych liniach.

6 - Architektura - aplikacja 1aplikacja 2aplikacja 3 Telephony DLL service provider service provider service provider Telephony API Telephony Service Provider Interface TSPI Aplikacja jest zdolna realizować zadania przez podzielenie jej na dwie oddzielne warstwy : TAPI i SPI.

7 - Architektura - Każda warstwa (interfejs) jest zbiorem funkcji umożliwiających wykonanie podstawowych zadań telefonu. Klient API wysyła zapytania z aplikacji do SPI dla każdego zadania. Zadaniem SPI jest skompletowanie zadań i wysłanie rezultatów z powrotem do wywołującego programu przez klienta API.

8 - Architektura - TAPI udostępnia kompletną telefoniczną implementację dla systemu operacyjnego Windows bez obciążania programistów nauką. Inżynierowie aplikacji mogą skupić uwagę na dostarczaniu cech potrzebnych wielu użytkownikom i pozostawić detale implementacji programistom (hardware driver - SPI). W tym samym czasie programiści hardwar’u mogą spędzić więcej czasu implementując proste wywołania SPI, które mogą mogły zapewnić pracę na platformie Windows.

9 - Architektura - Model TAPI jest podzielony na dwie części, każda z własnymi zbiorami wywołań API :  Line device jest modelem fizycznej linii telefonicznej używanej do wysyłania i przyjmowania głosu i danych między różnymi punktami. Phone device jest to model używany do wybierania i odbierania połączeń.

10 - Architektura - W TAPI the line device nie jest prawdziwą fizyczną linią lecz modelem lub obiektem reprezentującym fizyczną linię.W Aplikacjach TAPI,program może śledzić kilka takich obiektów, z których każdy jest podłączona do fizycznej linii.Ich liczba może być większa niż całkowita liczba fizycznych linii dostępnych w PC. Line 1 Line 2 Line 3 Switch Fax Board Telephony Application Modem

11 - Architektura - Za każdym razem kiedy aplikacja uruchamia (line device), informuje pierwszą dostępną linię, że potrzebuje zasobów (głos, fax, dane, itd.). Jeśli żadna linia nie jest dostępna, wiadomość o tym jest zwracana do programu. W takim przypadku jak np. transmisja fax aplikacja może żądanie umieścić w kolejce.

12 - Architektura - Jeśli dostępne są dwie linie, aplikacja TAPI używa ich wedle potrzeby. Jeśli zostanie aktywowana trzecia linia, program wie że nie ma więcej dostępnych otwartych linii i powiadomi o tym użytkownika (lub umieści wywołanie w kolejce).

13 - Architektura - Drugi typ urządzenia modelowanego przez TAPI to (phone device). Ten model pozwala programiście TAPI na stworzenie wirtualnego telefonu do pracy na PC. Na przykład standardowy PC z kartą muzyczną, mikrofonem może emulować wszystkie funkcje telefonu.

14 - Budowa przykładowej aplikacji - Inicjalizacja TAPI Uzyskanie dostępu do linii telefonicznej Wykonanie telefonu Wysłanie danych Zakończenie połączenia

15 - Budowa przykładowej aplikacji - Inicjalizacja TAPI lineInitialize Dzięki funkcji lineInitialize uzyskujemy uchwyt do naszej aplikacji oraz liczbę dostępnych linii (line device)

16 - Budowa przykładowej aplikacji - Uzyskanie dostępu do linii telefonicznej Wybranie numeru Pobranie struktury LINEDEVCAPS lineNegotiateAPIVersion Wykonanie funkcji lineNegotiateAPIVersion Wykonanie funkcji lineOpen

17 - Budowa przykładowej aplikacji - Wykonanie telefonu Wykonanie funkcji lineMakeCall Struktura LPCALLPARAMS Struktura LINE_ CALLSTATE

18 - Budowa przykładowej aplikacji - Wysłanie danych XXX Ewaryst Jolanda

19 - Budowa przykładowej aplikacji - Zakończenie połączenia Wykonanie funkcji lineClose Struktura LINESHUTDOWN Struktura HANGUPCALL

20 - Budowa przykładowej aplikacji - Line NewCall Service-provider originated call......CloseCall MakeCall......CloseCall Line Open......Close Line Initialization......Shutdown Time

21 - Zastosowanie - Programy napisane przy pomocy TAPI umożliwiają : bezpośredni dostęp do sieci telefonicznej automatyczne wybieranie abonenta transmisja danych(pliki, faksy, poczta elektroniczna) usługa konferencji listy dźwiękowe (phone mail) identyfikacja dzwoniącego kontrolę zdalnego komputera

22 - Zastosowanie - TAPI 3.0 wspiera standard H.323 i oferuje narzędzia do jego obsługi. Standard ten jest standardem ITU który określa wytyczne dotyczące przesyłania głosu, danych i obrazu.

23 - Zastosowanie - TAPI 3.0 jest narzędziem, które wspiera protokół H.323, tak samo jak NetMeeting 2.0 SDK.

24 - Zastosowanie - Data Communication Traditional Telephony Video distribution UHF/FHF broadcast Cabel, microwave PBX Public switch PBX or PSTN FAX IP Router Corporate MAN, LAN, internet Serwer

25 - Zastosowanie - Media Convergence

26 - Zastosowanie - IP Router Corporate LAN, WAN, or internet

27 Koniec


Pobierz ppt "Programowanie aplikacji telefonicznych z wykorzystaniem TAPI autorzy : Szymon Bakowski Marcin Szymkowiak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google