Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„ W świecie wierszy Jana Brzechwy ” WebQuest dla dzieci przedszkolnych i ich Rodziców.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„ W świecie wierszy Jana Brzechwy ” WebQuest dla dzieci przedszkolnych i ich Rodziców."— Zapis prezentacji:

1 „ W świecie wierszy Jana Brzechwy ” WebQuest dla dzieci przedszkolnych i ich Rodziców

2 Spis treści 1.WprowadzenieWprowadzenie 2.ZadanieZadanie a)Zadania dla grupy żółtejZadania dla grupy żółtej b)Zadanie dla grupy niebieskiejZadanie dla grupy niebieskiej c)Zadania dla grupy zielonejZadania dla grupy zielonej 3.ProcesProces 4.ŹródłaŹródła 5.EwaluacjaEwaluacja 6.KonkluzjaKonkluzja

3 Wprowadzenie Drodzy Rodzice ! Każdy z Nas poznał w dzieciństwie wesołe wierszyki Jana Brzechwy. Ten WebQuest dotyczy wierszy Jana Brzechwy a zadaniem Waszym i Waszych dzieci będzie bliższe poznanie tych wierszy. Mam nadzieję, że ten webquest zachęci Państwa do ponownego przeniesienia się w świat swojego dzieciństwa wraz z Waszymi pociechami, i że miło spędzicie czas realizując wyznaczone dla Was zadania. PODCZAS ZEBRANIA INFORMACYJNEGO ZOSTANĄ PAŃSTWO ZAPOZNANI Z PRZEBIEGIEM PRAC W WEBQUEŚCIE. Drogie Dzieci! Dzisiaj rozpoczniemy wirtualną przygodę z wierszami Jana Brzechwy. Wraz z Waszymi rodzicami będziecie poznawać wybrane wiersze. Następnie podzielicie się Waszymi wrażeniami z kolegami i koleżankami z grupy.

4 Zadanie Drogie przedszkolaki! Waszym zadaniem do wykonania wspólnie z Rodzicami będzie zapoznanie się z konkretnym wierszem Jana Brzechwy (wg kolorów grup) i wykonanie dwóch zadań. Na wykonanie zadań będziecie mieli dwa tygodnie.

5 Proces W kolejny poniedziałek zaraz po przyjściu do przedszkola, każdy z Was wylosuje z „zaczarowanego” kapelusza kolorową karteczkę. Kolor karteczki oznacza grupę, do której będziecie przynależeć Każda grupa będzie musiała zapoznać się wspólnie z Rodzicami z przypisanym wierszem i wykonać specjalne zadania. Zadania są podzielone na zadania dla DZIECKA oraz DLA RODZICÓW i DZIECKA Wykonane prace plastyczne zaprezentowane będą na gazetce ściennej w szkole. Instrumenty wykorzystamy do utworzenia instrumentacji do piosenki „Na wsypach Bergamutach” Kostiumy zaprezentujemy podczas „BALU POSTACI JANA BRZECHWY”

6 Podział na grupy wg wylosowanych kolorów KOLOR ŻÓŁTY – wiersz „Kaczka Dziwaczka” KOLOR NIEBIESKI – wiersz „Na wyspach Bergamutach” KOLOR ZIELONY – wiersz „Do Biedronki przyszedł Żuk”

7 GRUPA ŻÓŁTA WIERSZ – „KACZKA DZIWACZKA”KACZKA DZIWACZKA Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Pracę wykonaj kredkami świecowymi. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy”– Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

8 „Kaczka-Dziwaczka” możesz też posłuchać: Nad rzeczką opodal krzaczka Mieszkała kaczka-dziwaczka, Lecz zamiast trzymać się rzeczki Robiła piesze wycieczki. Raz poszła więc do fryzjera: "Poproszę o kilo sera!" Tuż obok była apteka: "Poproszę mleka pięć deka." Z apteki poszła do praczki Kupować pocztowe znaczki. Gryzły się kaczki okropnie: "A niech tę kaczkę gęś kopnie!" Znosiła jaja na twardo I miała czubek z kokardą, A przy tym, na przekór kaczkom, Czesała się wykałaczką. Kupiła raz maczku paczkę, By pisać list drobnym maczkiem. Zjadając tasiemkę starą Mówiła, że to makaron, A gdy połknęła dwa złote, Mówiła, że odda potem. Martwiły się inne kaczki: "Co będzie z takiej dziwaczki?" Aż wreszcie znalazł się kupiec: "Na obiad można ją upiec!" Pan kucharz kaczkę starannie Piekł, jak należy, w brytfannie, Lecz zdębiał obiad podając, Bo z kaczki zrobił się zając, W dodatku cały w buraczkach. Taka to była dziwaczka!

9 GRUPA NIEBIESKA WIERSZ – „NA WYSPACH BERGAMUTACH”NA WYSPACH BERGAMUTACH Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Pracę wykonaj KREDKAMI OŁÓWKOWYMI. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy” – Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

10 Na wyspach Bergamutach możesz też posłuchać: Na wyspach Bergamutach Podobno jest kot w butach, Widziano także osła, Którego mrówka niosła, Jest kura samograjka Znosząca złote jajka, Na dębach rosną jabłka W gronostajowych czapkach, Jest i wieloryb stary, Co nosi okulary, Uczone są łososie W pomidorowym sosie I tresowane szczury Na szczycie szklanej góry, Jest słoń z trąbami dwiema I tylko... wysp tych nie ma.

11 GRUPA ZIELONA WIERSZ – „ŻUK”ŻUK Zadanie I – DLA DZIECKA Do przeczytanego lub wysłuchanego wiersza wykonaj ilustrację. Prace wykonaj FARBAMI PLAKATOWYMI. Pamiętaj aby obrazek był kolorowy. Zadanie II – DLA DZIECKA W PRZEDSZKOLU WSPÓLNIE WYKONAMY INSTRUMENT MUZYCZNY TYPU GRZECHOTKA (przygotuj kubeczek oraz ziarenka ) Zadanie III – DLA RODZICÓW Nagrodą a jednocześnie podsumowaniem naszych działań będzie „Bal postaci Jana Brzechwy”– Waszym zadaniem jest przygotowanie dla swojej pociechy przebrania na ten Bal. Stój musi oczywiście nawiązywać do postaci z wiersz przypisanego danej grupie

12 „Żuk” możesz posłuchać: Do biedronki przyszedł żuk, W okieneczko puk - puk - puk. Panieneczka widzi żuka: " Czego pan tu u mnie szuka?" Skoczył żuk jak polny konik, Z galanterią zdjął melonik. I powiada: "Wstań, biedronko. Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko. Wezmę ciebie aż na łączkę I poproszę o twą rączkę." Oburzyła się biedronka : " Niech pan tutaj się nie błąka, Niech pan zmiata i nie lata, I zostawi lepiej mnie, Bo ja jestem piegowata, A pan - nie!" Powiedziała, co wiedziała, I czym prędzej odleciała, Poleciała, a wieczorem Ślub już brała - z muchomorem. Bo od środka aż po brzegi Miał wspaniałe, wielkie piegi. Stąd nauka Jest dla żuka: Żuk na żonę żuka szuka.

13 Piosenka „Na wyspach Bergamutach”

14 Źródła Jan Brzechwa – „Wiersze” Wykorzystane filmy pochodzą z serwisu youtube.com g,25&id=1032&action=show g,25&id=1032&action=show

15 Ewaluacja Dzieci w wieku przedszkolnym bardzo angażują się w powierzone zadania, dlatego też każde z nich musi zostać docenione i pozytywnie ocenione. Jest to wtedy mobilizacja do dalszych działań. Dlatego też każde dziecko z pewnością zostanie docenione za zaangażowanie i poświęcony czas. Dla mnie najważniejsza jest dobra z zabawa i poznanie wierszy Jana Brzechwy w zabawie. Bardzo istotne w tym WebQueście jest również zaangażowanie Rodziców we wspólną pracę z dzieckiem. Na zakończenie każde dziecko otrzyma dyplom uczestnictwa w projekcie oraz order. Na przedszkolnym blogu: przedszkolekotulin.blogspot.com zostanie zamieszczona relacja z balu podsumowującego projekt gdzie zaprezentowane zostaną zdjęcia indywidualne dzieci oraz zdjęcia ze wspólnej zabawy.przedszkolekotulin.blogspot.com

16 Konkluzja To już koniec naszej przygody. Mam nadzieję, że zabawa z wierszami Jana Brzechwy była świetną zabawą i przygodą, którą mogliście przeżyć razem ze swoimi Rodzicami. Wasze prace były bardzo pomysłowe a kostiumy przygotowane przez Waszych Rodziców uczyniły nasz bal pięknym, kolorowym wydarzeniem. Dziękuję za wspólną zabawę.


Pobierz ppt "„ W świecie wierszy Jana Brzechwy ” WebQuest dla dzieci przedszkolnych i ich Rodziców."

Podobne prezentacje


Reklamy Google