Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

15 sposobów, jak dożyć setki Nakładaj na talerz mniejsze porcje jedzenia - Eksperymenty na szczurach wykazały, że gryzonie, które jedzą o 30 proc. mniejsze.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "15 sposobów, jak dożyć setki Nakładaj na talerz mniejsze porcje jedzenia - Eksperymenty na szczurach wykazały, że gryzonie, które jedzą o 30 proc. mniejsze."— Zapis prezentacji:

1

2 15 sposobów, jak dożyć setki

3 Nakładaj na talerz mniejsze porcje jedzenia - Eksperymenty na szczurach wykazały, że gryzonie, które jedzą o 30 proc. mniejsze porcje - żyją dwa razy dłużej. Naukowcy przekonują, że można odnieść wyniki ty badań do świata ludzi …

4 Codziennie chodź na spacery - badania dowodzą, że nawet krótki spacer poprawia pracę mózgu i chroni przed demencją

5 Wybieraj boczek zamiast kieł basy - lepiej rób jajecznicę z boczkiem niż kiełbasą. To prawda, że jest równie kaloryczny i zawiera podobną ilość tłuszczu co kiełbasa, ale zwykle dodajemy go mniej do dań, a więc spożywamy mniejszą ilość tłuszczy nasyconych odpowiedzialnych za chorzenia układu krążenia, otyłość i demencję

6 Utrzymuj dom w czystości - najlepszym wskaźnikiem długowieczności jest to, jak bardzo jesteśmy sumienni - twierdzą amerykańscy psychologowie dr Howard Friedman i dr Leslie Martin. Sumienne osoby (dbają m.in.o czystość w domu) mają wysoki poziom serotoniny, która wpływa na odpowiednią dietę i dobry sen

7 Oddychaj przez słomkę - poświęć kilka minut dziennie na głębokie oddychanie. Wykorzystaj do tego słomkę - wykonaj wdech przez nos i powoli wydmuchaj powietrze przez słomkę albo bierz oddech przez słomkę i wydycha przez nos. Tak usprawnisz pracę płuc i spowolnisz rytm serca oraz obniżysz ciśnienie krwi

8 Uważaj podczas korzystania z publicznej toalety - po każdej wizycie w publicznej toalecie należy starannie umyć ręce, by pozbyć się bakterii (bardzo dużo jest ich na drzwiach i klamkach), które nie tylko grożą wywołaniem choroby, ale i mogą silnie osłabić odporność - tłumaczy Hugh Pennington, emerytowany profesor bakteriologii na University of Aberdeen

9 Jedz banany - obniża ciśnienia krwi (i zmniejsza ryzyko chorób serca oraz udaru mózgu), gdyż obfituje w potas. Poza tym potas pomaga przeciwdziałać szkodliwym skutkom nadmiaru soli w diecie - przekonuje dietetyk dr Sarah Schenker

10 Rób przysiady - to proste ćwiczenie, które można wykonywać niemal wszędzie wzmacnia kluczowe mięśnie, które w przyszłości (w podeszłym wieku) przydadzą się m.in. do tego by przeciwdziałać upadkom

11 Pij jedną herbatę dziennie - Dzięki temu obniżysz poziom hormonów stresu, a nawet zwiększysz szanse na przeżycie ataku serca o 28 procent - wynika z badań prowadzonych przez naukowców z Harvard Medical School. Zawarte w herbacie przeciwutleniacze wzmacniają naczynia krwionośne

12 Kładź się spać godzinę wcześniej - zaledwie godzina snu więcej pomaga skutecznie obniżyć ciśnienie krwi - wynika z 6-tygodniowego eksperymentu przeprowadzonego przez naukowców z Harvard Business School. Osoby, które kładą się spać wcześniej mają ciśnienie krwi w normie, co zmniejsza ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Poza tym odpowiednia dawka snu pomaga lepiej radzić sobie ze stresem

13 Jedz w szpitalu jogurt - pacjenci, którzy podczas pobytu w szpitalu codziennie piją napój z probiotykami (np. jogurt) są mniej narażeni na atak bakterii Clostridium difficile (C.diff), odpowiedzialnych za zapalenie jelit - tłumaczy dietetyk dr Sarah Schenker. Poza tym przyjmowanie probiotyków przez kilka dni przed operacją zapobiega powikłaniom pooperacyjnym

14 Stosuj nić dentystyczną - badania dowodzą, że czyszczenie zębów nicią dentystyczną pomaga pozbyć się bakterii, które sprzyjają rozwojowi próchnicy. W efekcie chroni przed chorobami serca, cukrzycą i demencją

15 Wybieraj boczek zamiast kiełbasy - lepiej rób jajecznicę z boczkiem niż kiełbasą. To prawda, że jest równie kaloryczny i zawiera podobną ilość tłuszczu co kiełbasa, ale zwykle dodajemy go mniej do dań, a więc spożywamy mniejszą ilość tłuszczy nasyconych odpowiedzialnych za chorzenia układu krążenia, otyłość i demencję

16 Biegaj na pełnych obrotach - według badań prowadzonych przez naukowców z Cooper Institute w Dallas w Teksasie, szybkie bieganie (lub przynajmniej chodzenie szybkie) - zapobiega śmierci z powodu chorób serca. Wystarczy osiem minut biegania w przypadku mężczyzn i 9 minut w przypadku kobiet, aby ryzyko schorzeń układu krążenia spadło aż o 30 proc.

17 Jak przedłużyć życie - Besse Cooper, najstarsza osoba na świecie, zmarła w wieku 116. Na pytanie, jaki jest sekret jej długiego życia, mówiła: "Nie jem fast foodów i nie robię niczego wbrew sobie„. Uwaga - ogromna część zgonów na świecie (12,9 mln w 2010 roku) spowodowanych było udarami i - problemami nasilającymi się w związku z nieodpowiednią dietą, nadmiernym piciem alkoholu, paleniem papierosów i się zbyt słabą aktywnością fizyczną ! Życzmy sobie zdrowie, ale i i zadbajmy o nie !!!


Pobierz ppt "15 sposobów, jak dożyć setki Nakładaj na talerz mniejsze porcje jedzenia - Eksperymenty na szczurach wykazały, że gryzonie, które jedzą o 30 proc. mniejsze."

Podobne prezentacje


Reklamy Google