Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania."— Zapis prezentacji:

1

2 Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania

3 Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających, korzyści z tego wynikających, oprogramowania potrzebnego do projektowania i odtwarzania, oprogramowania potrzebnego do projektowania i odtwarzania, wymagań sprzętowych, wymagań sprzętowych, sposobów i zasad tworzenia. sposobów i zasad tworzenia.

4 Zakres zastosowań prezentacji Kształtowanie obrazu rzeczywistościKształtowanie obrazu rzeczywistości Kształtowanie umiejętności intelektualnychKształtowanie umiejętności intelektualnych Przedstawienie elementów wychowawczychPrzedstawienie elementów wychowawczych Przedstawienie sposobu postępowaniaPrzedstawienie sposobu postępowania

5 Sposób wykorzystania prezentacji w edukacji Przedstawianie nowego problemuPrzedstawianie nowego problemu Przekazanie wyników działańPrzekazanie wyników działań Sprawdzenie wiadomościSprawdzenie wiadomości Wprowadzenie uogólnieńWprowadzenie uogólnień

6 Korzyści z zastosowań prezentacji w edukacji skuteczność nauczania jest większa o 56% skuteczność nauczania jest większa o 56% zrozumienie tematu jest 56 – 60% wyższe zrozumienie tematu jest 56 – 60% wyższe nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są o 20 – 40% rzadsze nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są o 20 – 40% rzadsze oszczędność czasu wynosi 38 – 70% oszczędność czasu wynosi 38 – 70% tempo uczenia się jest o 60% szybsze tempo uczenia się jest o 60% szybsze zakres wiedzy przyswojonej jest o 25 – 50% szerszy[1] zakres wiedzy przyswojonej jest o 25 – 50% szerszy[1][1] [1] G. Adams: Why Interactive? w Multimedia & Videodise Monitor, marzec [1]

7 Sposoby tworzenia prezentacji: Ustalenie celu i treściUstalenie celu i treści Przygotowanie scenariuszaPrzygotowanie scenariusza Dobór i układ wiadomościDobór i układ wiadomości Dobór struktury obrazowo - słownejDobór struktury obrazowo - słownej Tworzenie motywacji do uczenia sięTworzenie motywacji do uczenia się Wykorzystanie video, animacjiWykorzystanie video, animacji Prawidłowy układ na ekraniePrawidłowy układ na ekranie

8 Oprogramowanie Microsoft PowerPointMicrosoft PowerPoint Micrografx Charisma 4,0Micrografx Charisma 4,0 Corel DRAWCorel DRAW Lotus Freelance GraphicsLotus Freelance Graphics

9 Badania fiksacji wzroku 45,5 % 29 % 11,5 %14 %

10 Zasady tworzenia prezentacji Przy tworzeniu prezentacji należy : dbać o prostotę przekazudbać o prostotę przekazu używać jak najmniejszej ilości słówużywać jak najmniejszej ilości słów używać kluczowych słów i znakówużywać kluczowych słów i znaków wykorzystywać wizualizację przekazuwykorzystywać wizualizację przekazu stosować wykresy i diagramystosować wykresy i diagramy nie wizualizować, jeśli można opowiedziećnie wizualizować, jeśli można opowiedzieć nie rywalizować ze swymi pomocaminie rywalizować ze swymi pomocami nie pokazywać obrazów bez ich objaśnienianie pokazywać obrazów bez ich objaśnienia nie mówić do swoich obrazównie mówić do swoich obrazów

11 Pokaz gotowej prezentacji Pokaz można zaplanować na wiele sposobów dzięki PowerPoint

12 Podsumowanie Komputerowe prezentacje dydaktyczne powstałe w oparciu o bazę sprzętową i oprogramowanie, tworzone samodzielnie przez nauczyciela przedmiotu, muszą opierać się na zasadach: prawidłowym wykorzystaniu ekranu,prawidłowym wykorzystaniu ekranu, ekonomicznym projektowaniu i zastosowaniu prezentacji,ekonomicznym projektowaniu i zastosowaniu prezentacji, doborze struktury obrazowo – słownej,doborze struktury obrazowo – słownej, dydaktycznej:dydaktycznej: –celach i treściach programu –warunkach realizacji –możliwościach uczniów –umiejętnościach i wiedzy nauczyciela.

13 Wnioski Właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej zależy przede wszystkim od przygotowania zawodowego nauczycieli, świadomości, osobistego zaangażowania i inwencji twórczej. Właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej zależy przede wszystkim od przygotowania zawodowego nauczycieli, świadomości, osobistego zaangażowania i inwencji twórczej. Możliwości i pomoc w tym zakresie oferuje między innymi program do tworzenia prezentacji multimedialnych Microsoft PowerPoint. Możliwości i pomoc w tym zakresie oferuje między innymi program do tworzenia prezentacji multimedialnych Microsoft PowerPoint.Dziękuję.


Pobierz ppt "Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google