Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?"— Zapis prezentacji:

1 Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?

2 r. na debacie dowiesz się więcej Co mi dasz Euro-Mikołaju? Dam Tobie szansę! ???

3 Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej Warsztaty prowadzone przez Europa Direct Warsztaty przygotowujące do wykonania zadania rekrutacyjnego organizowane przez CEO Wywiady z mieszkańcami Poznania i uczniami ZSE Wizyta w urzędach w celu pozyskania danych Wywiad z praktykantką z Niemiec w ramach programu Leonardo da Vinci (film w załączniku)

4 Warsztaty z Europa Direct

5 Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej Wywiady z mieszkańcami Poznania oraz uczniami naszej szkoły- przykładowe pytania i odpowiedzi: 1)Czy przystąpienie Polski do UE było słuszne? 1)Czy korzysta pan/i ze środków unijnych? 2)Czy w pana/i otoczeniu są inwestycje z funduszy UE? Tak 90 %Nie 10 % Tak 37 %Nie 63 % Tak 100 %

6 Skutki przygotowań Opinie Polaków na temat korzyści i kosztów z członkostwa w UE Zbadanie potrzeb społeczności lokalnej Poznanie podejścia młodzieży z Niemiec do korzyści z UE Zbadanie podstawowej wiedzy dotyczącej wyborów do Parlamentu Europejskiego

7 DEBATA

8 I CZĘŚĆ – DYSKUSJA PANELOWA Prezentacja badań opinii publicznej. Analiza korzyści wskazanych przez uczniów - ekspertów przeprowadzona przy udziale gości i publiczności. Wnioski, które prezentujemy na kolejnym slajdzie. Co osiągnęliśmy? Jak działaliśmy?

9 WNIOSKI Większość ma pozytywne nastawienie do UE ale niewiele o niej wie Rozwój regionu, poprawa oferty szkoły to istotne korzyści z UE W czasie projektów realizowanych z młodzieżą innych krajów UE uczniowie uzyskali potwierdzenie swoich kompetencji często wyższych niż mają nasi partnerzy Młodzi ludzie chętniej korzystają z szans, które daje UE Nie wiemy gdzie szukać informacji, które wskażą nam możliwości działań Wzrost przedsiębiorczości w społeczeństwie jest widoczna ale nie satysfakcjonująca Polacy słabo znają języki obce, co przeszkadza skorzystać z wielu możliwości Widoczna jest większa tolerancja i otwartość u osób uczestniczących w projektach unijnych

10 II CZĘŚĆ – DYSKUSJA PLENARNA Dyskusja zmierzająca do odpowiedzi na pytania: Co powoduje brak inicjatywy części społeczeństwa? Jakie działania zwiększą motywację do korzystania z możliwości, które daje członkostwo w UE ? Pomysły na nasze działania, które prezentujemy na kolejnym slajdzie Co uzyskaliśmy? Jak działaliśmy?

11 POMYSŁY Promowanie indywidualnej przedsiębiorczość poprzez spotkania z absolwentami ZSE, którzy korzystają z funduszy UE Pytanie znajomych- obcokrajowców jak młodzież w ich krajach wykorzystuje szanse w UE (pierwszy wywiad już mamy z Sophi z Niemiec). Spotkania w szkole ze specjalistami ds. programów unijnych, które dają możliwości młodzieży i ich rodzinom. Pierwsze ustaliliśmy już z gościem z Europa Direct Działania informujące rodziny uczniów o szansach, dowiemy się jak skutecznie pisać wnioski bo chętnych na dotacje jest więcej niż można przyznać z funduszy unijnych Strona internetowa UE daje szansę. Uczniowie zrozumiałym językiem stworzą ABC możliwości w UE i forum wymiany doświadczeń. Współpraca z instytucjami informującymi o korzyściach z UE Należy mówić o potrzebie zapobiegania marnowaniu funduszy unijnych na zbędne wydatki

12 III CZĘŚĆ – DEBATA ZA I PRZECIW Analiza pomysłu powołania grupy do stworzenia strony internetowej UE daje szansę informującej w prosty sposób o programach unijnych, które dotyczą młodzieży, ich rodzin, otoczenia Przegłosowaliśmy powstanie takiej strony, część debatujących zgłosiła chęć udziału w pracach grupy realizującej pomysł. Opis na następny slajdzie Co osiągnęliśmy? Jak działaliśmy?

13 PORTAL - UE DAJE SZANSĘ W tworzenie portalu zaangażowani będą uczniowie naszej szkoły. W czasie debaty zgłosili się pierwsi chętni, którzy stworzą grupę Na portalu będą informacje o sposobie uczestnictwa w projektach unijnych dla szkół, uczniów i ich rodzin, forum wymiany doświadczeń. Postawimy na zrozumiały przekaz Musimy nawiązać współpracę ze specjalistami

14 Dwa filmy profrekwencyjne Scenariusz i ulotki do happeningu w mieście 2 kwietnia przeprowadziliśmy pierwszy happening w szkole Prace w toku Do kampanii przygotowaliśmy Folder informacyjny o Parlamencie Europejskim i wyborach, plakat profrekwencyjny Spotkania profrekwencyjne Działania związane z programem Młodzi Głosują

15 Happening profrekwencyjny w ZSE 2 kwietnia 2014

16 Jedna z naszych ulotek List od EuroMikołaja Stworzony dla potrzeb happeningu w mieście

17


Pobierz ppt "Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google