Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.poloniatychy.info1 Mistrzowski mecz trenera piłki nożnej Materiały przygotowane dla trenerów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.poloniatychy.info1 Mistrzowski mecz trenera piłki nożnej Materiały przygotowane dla trenerów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym."— Zapis prezentacji:

1 Mistrzowski mecz trenera piłki nożnej Materiały przygotowane dla trenerów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym

2 As a kid they teach you not to play to win but to grow in ability as a player" Leo Messi

3 Mecz oczami dziecka Mecz piłkarski to dla młodego zawodnika, wielkie przeżycie emocjonalne… tak wielkie, że nikt z nas nie potrafi opisać tego co przeżywa młody piłkarz.Mecz piłkarski to dla młodego zawodnika, wielkie przeżycie emocjonalne… tak wielkie, że nikt z nas nie potrafi opisać tego co przeżywa młody piłkarz. Zadajmy sobie teraz pytanie: Co ma na celu budowanie atmosfery oczekiwania zwycięstwa przez osoby trzecie?Zadajmy sobie teraz pytanie: Co ma na celu budowanie atmosfery oczekiwania zwycięstwa przez osoby trzecie? Oczekujmy zaangażowania, walki do końca, realizowania celów i przestrzegania zasad fair playOczekujmy zaangażowania, walki do końca, realizowania celów i przestrzegania zasad fair play

4 Mecz oczami rodzica Każdy rodzic chce, żeby jego pociecha była uśmiechnięta podczas meczu, ale większość z rodziców, opiekunów kojarzy radość z wygrywaniem… dziecko niekoniecznie.Każdy rodzic chce, żeby jego pociecha była uśmiechnięta podczas meczu, ale większość z rodziców, opiekunów kojarzy radość z wygrywaniem… dziecko niekoniecznie. Ważne jest wyjaśnienie rodzicom jakie są cele na dany mecz i co młodzi piłkarze będą starali się realizować podczas zabawyWażne jest wyjaśnienie rodzicom jakie są cele na dany mecz i co młodzi piłkarze będą starali się realizować podczas zabawy.

5 Mecz oczami trenera Każdy lubi wygrywać, jednak misja wychowywania oraz nauczania gry w piłkę zawsze powinna być dla nas priorytetem Pokażmy naszym piłkarzom, że dla nas najważniejsze są chęci oraz realizacja tego, czego uczyliśmy się przez cały tydzień…Okazujmy radość po zwycięstwie i reagujmy pozytywnie podczas niepowodzeń

6 Cele treningowe, a cele meczowe Przygotowując się do turnieju musimy pamiętać o tym, że sparing jest częścią mikrocyklu treningowego, dlatego musimy dostosować cele meczowe do tego czego nauczamy podczas treningu. Np. gdy doskonalimy zwody, to podczas meczu wymagajmy i wzmacniajmy podejmowanie pojedynków 1x1 oraz wykonywanie zwodów przez naszych zawodników! Jak mamy przekonać dzieci do swojego systemu pracy, jeśli sami nie jesteśmy konsekwentni w swojej pracy? Ważne: Ważne: Nie dawajmy naszym zawodnikom więcej niż 1-2 celów podczas meczu ( np. pokazywanie się na wolne pole w ofensywie, krycie 1x1 w defensywie)

7 Przed gwizdkiem sędziego =>Wyjaśnienie zasad gry=>Wyjaśnienie zasad gry => Przypomnienie pojęcia gry Fair Play=> Przypomnienie pojęcia gry Fair Play => omówienie zasad w jaki sposób będą przebiegały zmiany zawodników=> omówienie zasad w jaki sposób będą przebiegały zmiany zawodników => przypomnienie tego, czego nauczyliśmy się podczas treningów, czego chcemy się uczyc podczas meczu! Nie zwycięstwo najważniejsze, ale doskonalenie swoich umiejętności. Widział Trener ten zwód? To zapytanie dziecka, które pokazuje, że dziecko jest dobrze umotywowane do meczu.=> przypomnienie tego, czego nauczyliśmy się podczas treningów, czego chcemy się uczyc podczas meczu! Nie zwycięstwo najważniejsze, ale doskonalenie swoich umiejętności. Widział Trener ten zwód? To zapytanie dziecka, które pokazuje, że dziecko jest dobrze umotywowane do meczu. => Przywitanie z sędziami oraz zawodnikami drużyny przeciwnej=> Przywitanie z sędziami oraz zawodnikami drużyny przeciwnej

8 5 minuta meczu… Zawodnicy twojej drużyny rozgrywają piłkę… Podczas, gdy twoi zawodnicy są w posiadaniu piłki, to oni powinni decydować o tym, jak przebiega ich akcja… to ich mecz, nie Trenera, ani rodziców. Wykorzystujemy komunikaty otwarte!

9 Pojęcia: Decyzyjność: parametr oceniający zdolność do podejmowania suwerennych decyzji, decyzyjność to wymiernik kreatywności oraz fantazji dzieckaDecyzyjność: parametr oceniający zdolność do podejmowania suwerennych decyzji, decyzyjność to wymiernik kreatywności oraz fantazji dziecka Komendy otwarte: Podpowiedzi trenera nie sugerujące wykonania czynności, ale informujące o możliwościach w danej sytuacji meczowej np.: szukaj gry, pokazujemy się na wolne pole, czas, szukaj rozwiązania, szukaj miejsca, chcemy graćKomendy otwarte: Podpowiedzi trenera nie sugerujące wykonania czynności, ale informujące o możliwościach w danej sytuacji meczowej np.: szukaj gry, pokazujemy się na wolne pole, czas, szukaj rozwiązania, szukaj miejsca, chcemy grać

10 10 minuta- 0:1 tracimy bramkę Pozytywne nastawieniePozytywne nastawienie Doping do dalszej gry, zabawy!Doping do dalszej gry, zabawy! Podbudowanie na duchuPodbudowanie na duchu Informacje, że jesteśmy z zawodników zadowoleni, to, że przegrywamy, nie wpływa na to, że mamy cały czas te same cele, i próbujemy je realizować.Informacje, że jesteśmy z zawodników zadowoleni, to, że przegrywamy, nie wpływa na to, że mamy cały czas te same cele, i próbujemy je realizować. Dziecko utratę bramki odbiera bardzo osobiście… ale po 10 sekundach po dobrej reakcji środowiska( trenera) zapomina o tragedii i bawi się dalejDziecko utratę bramki odbiera bardzo osobiście… ale po 10 sekundach po dobrej reakcji środowiska( trenera) zapomina o tragedii i bawi się dalej

11 25 minuta- niecelny strzał po udanej akcji Pochwała zbiorowaPochwała zbiorowa Docenienie strzelającego, podającego, oraz wszystkich, którzy brali udział w akcji.Docenienie strzelającego, podającego, oraz wszystkich, którzy brali udział w akcji. Motywacja do powrotu do defensywy i podjęcia starań odbioru piłkiMotywacja do powrotu do defensywy i podjęcia starań odbioru piłki

12 Ale vs i Ale vs i Zawodnik strzela na bramkę, uderza piłkę bardzo dobrze, jednak trafia ona w słupek, miał możliwość podania do partnera, który stał przed pustą bramką Ale:Ale: Podczas użycia tego łącznika, automatycznie kasujemy pierwsze zdanie z głowy dziecka:Podczas użycia tego łącznika, automatycznie kasujemy pierwsze zdanie z głowy dziecka: Super strzał, ale mogłeś podać ( dziecko zapamiętuje tylko to, że mogło podać)Super strzał, ale mogłeś podać ( dziecko zapamiętuje tylko to, że mogło podać) I Podczas użycia tego łącznika, automatycznie zwracamy uwagę, na równość dwóch zdań, czynności:Podczas użycia tego łącznika, automatycznie zwracamy uwagę, na równość dwóch zdań, czynności: Super strzał i mogłeś podaćSuper strzał i mogłeś podać

13 35 minuta- Faul na przeciwniku Zainteresowanie się zdrowiem dziecka sfaulowanegoZainteresowanie się zdrowiem dziecka sfaulowanego Sugestia dla zawodnika dotycząca przeproszenia za grę wbrew przepisom,Sugestia dla zawodnika dotycząca przeproszenia za grę wbrew przepisom, Przypomnienie zasad gry fair playPrzypomnienie zasad gry fair play

14 51 minuta- 1:1 Pochwała zbiorowa ( jak wcześniej)Pochwała zbiorowa ( jak wcześniej) Przekonać, zawodników do tego, że warto się cieszyć razem ( proces, rozpoczęty na treningach)Przekonać, zawodników do tego, że warto się cieszyć razem ( proces, rozpoczęty na treningach) Uspokojenie szalejących rodzicówUspokojenie szalejących rodziców

15 65 minuta- Zmiana zawodnika Rozmowa motywacyjna oraz przypomnienie celów gry, wskazanie pozycji na której gra zawodnik wchodzącyRozmowa motywacyjna oraz przypomnienie celów gry, wskazanie pozycji na której gra zawodnik wchodzący Przybicie piątki przez zawodnika schodzącego oraz wchodzącegoPrzybicie piątki przez zawodnika schodzącego oraz wchodzącego Pochwała za występPochwała za występ Zadbanie o uzupełnienie płynów oraz ubranie dresuZadbanie o uzupełnienie płynów oraz ubranie dresu

16 Sytuacja na ławce rezerwowych Zawodnicy nie rozchodzą się po trybunach, boiskach, nie szukają rodzicówZawodnicy nie rozchodzą się po trybunach, boiskach, nie szukają rodziców Napoje, termosy, kurtki, koce są w jednym miejscu, na ławce, lub w bazieNapoje, termosy, kurtki, koce są w jednym miejscu, na ławce, lub w bazie Zawodnicy nie podpowiadają partnerom grającym, nie komentują ich gry, wskazane natomiast życie meczem, kibicowanie.Zawodnicy nie podpowiadają partnerom grającym, nie komentują ich gry, wskazane natomiast życie meczem, kibicowanie.

17 75 minuta – Faul na naszym zawodniku Zawodnicy często roszczeniowo patrzą na ataki na swoją osobę, zapominają o tym, że sami faulują i agresywnie reagują na faul, nawet przypadkowy. Jeśli zawodnik odpowiada agresywnie na faul zdarzenie to wymaga natychmiastowej reakcji trenera. Inną sytuacją jest moment, kiedy to zawodnikowi faulowanemu stała się rzeczywista krzywda, wtedy należy udzielić zawodnikowi pomocy medycznej.

18 Sędziowie… sędziowanie Już dawno doszedłem do wniosku, że sędzia prowadzący zawody często zaognia sytuacje na boisku zamiast tłumić przemotywowanych piłkarzy. W mojej opinii lepiej wyglądają turnieje, mecze, kiedy to trenerzy sędziują. Zawodnik musi pamiętać o jednej zasadzie! Na boisku należy słuchać sędziego i ten warunek musimy wymagać od najmłodszych lat od piłkarzy

19 90 minuta zakończenie meczu Zawsze należy podziękować piłkarzom drużyny przeciwnej, sędziemu, trenerowi za udział w zawodach, trenerzy dajmy przykład młodym zawodnikom, jeśli wymagamy od zawodników gry fair play nie można unosić się i pokazywać rozczarowania na oczach dzieci.

20 Omówienie meczu! Bez względu na wynik spotkania należy poświecić dobre kilka minut na rozmowę z zawodnikami. Powinien to być schemat naszego działania. Dziecko powinno mieć zaszczepione to, że po meczu wysłuchuje kilka zdań od swojego trenera!

21 Omówienie meczu c.d. Podziękowanie za włożony wysiłekPodziękowanie za włożony wysiłek Nakreślenie pozytywówNakreślenie pozytywów Podejście indywidualnie do osiągnięć każdego z zawodników podczas meczu( pięknie kiwnąłeś Janek)Podejście indywidualnie do osiągnięć każdego z zawodników podczas meczu( pięknie kiwnąłeś Janek) Przypomnienie tego, że w dalszym ciągu się uczymy i starajmy się wspólnie wyciągać wnioski z naszej gryPrzypomnienie tego, że w dalszym ciągu się uczymy i starajmy się wspólnie wyciągać wnioski z naszej gry Poinformowanie o terminie i miejscu następnego treninguPoinformowanie o terminie i miejscu następnego treningu

22 Dzięki za uwagę! Materiał został przygotowany z myślą, o trenerach pracujących w AMT Polonii Tychy, jednak został upowszechniony z szacunku dla moich kolegów trenerów, którzy chcą się uczyć i poszerzać swoją wiedzę. Dzieląc się wiedzą oraz doświadczeniem pracujemy dla dobra wszystkich dzieci! Czekam na konstruktywne uwagi oraz zachęcam do merytorycznej dyskusji Pozdrawiam Dawid


Pobierz ppt "Www.poloniatychy.info1 Mistrzowski mecz trenera piłki nożnej Materiały przygotowane dla trenerów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google