Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?. SPIS TREŚCI 1.Istota aktywności ruchowej. 2.Korzyści wynikające dla zdrowia z uprawiania aktywności ruchowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?. SPIS TREŚCI 1.Istota aktywności ruchowej. 2.Korzyści wynikające dla zdrowia z uprawiania aktywności ruchowej."— Zapis prezentacji:

1 Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?

2 SPIS TREŚCI 1.Istota aktywności ruchowej. 2.Korzyści wynikające dla zdrowia z uprawiania aktywności ruchowej. 3.Zasady ćwiczeń. 4.Aby uzyskać najlepsze efekty… 5.Zalecany czas ćwiczeń. 6.Od czego zależy aktywność fizyczna dzieci? 7.Sport na wesoło.

3 ,,Życie polega na ruchu i ruch jest jego istotą'' (A. Schopenhauer) Aktywność ruchowa stanowi kluczowy i integrujący składnik zdrowego stylu życia. Uaktywnia wszystkie procesy zachodzące w organizmie. Poprawia funkcjonowanie umysłu i jednocześnie zmniejsza ryzyko zapadalności na choroby przewlekłe.

4 Korzyści wynikające dla zdrowia z uprawiania aktywności ruchowej Zmniejszenie ryzyka otyłości Zwiększenie wydolności organizmu Poprawa ogólnej sprawności fizycznej Poprawa sprawności układu oddechowego Poprawa samopoczucia, zmniejszenie napięć i stresów Poprawa ogólnego stanu zdrowia Zmniejszenie ryzyka występowania chorób serca, cukrzycy, nowotworów Wzmocnienie siły mięśniowej i koordynacji ruchów Kształtowanie woli i charakteru

5 Zasady ćwiczeń Aktywność ruchowa powinna być odpowiednio dozowana, umiarkowana, a obciążenia powinny wzrastać stopniowo i systematycznie.

6 Aby uzyskać najlepsze efekty… Zgodnie z obowiązującą wiedzą, uważa się, iż najlepsze efekty zdrowotne uzyskuje się uprawiając aktywność fizyczną przez większość, jeśli nie przez wszystkie dni tygodnia. Szereg korzyści przynosi np. energiczny, szybki trzydziestominutowy marsz każdego dnia albo przez większość dni tygodnia.

7 Zalecany czas ćwiczeń Zalecany czas trwania pojedynczych ćwiczeń wynosi 30 min, jednakże nawet kilka krótkich sesji, aby łącznie osiągnąć 30 min dziennie daje korzystne efekty z punktu widzenia zdrowia człowieka. Jeśli chodzi o dzieci i młodzież to powinni poświęcać 60 min dziennie na aktywność fizyczną o umiarkowanej lub dużej intensywności fizycznej (stanowisko American Heart Association, 2005 r.)

8 Aktywność fizyczna dzieci zależy od aktywności fizycznej rodziców AKTYWNI RODZICE = AKTYWNE DZIECI

9 Na koniec sport na wesoło!!! Żona żali się mężowi: - Wcale o mnie nie myślisz. Ciągle tylko sport i sport. Pewnie nawet nie pamiętasz już daty naszego ślubu. - Ależ pamiętam doskonale! To było tego dnia, kiedy Górnik wygrał z Legia 2:1! – Dlaczego tak mało kobiet gra w piłkę nożną? - Bo niełatwo znaleźć jedenaście kobiet, które chciałyby się ubrać w takie same kostiumy. Dziękujemy za uwagę Opracowały: mgr Marta Zaczeniuk mgr Magdalena Pełszyńska


Pobierz ppt "Dlaczego warto być aktywnym fizycznie?. SPIS TREŚCI 1.Istota aktywności ruchowej. 2.Korzyści wynikające dla zdrowia z uprawiania aktywności ruchowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google