Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Game Developement Wstęp do systemów AI Michał Drobot Visual Technical Director Paweł Weder Lead Game Designer Reality Pump.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Game Developement Wstęp do systemów AI Michał Drobot Visual Technical Director Paweł Weder Lead Game Designer Reality Pump."— Zapis prezentacji:

1 Game Developement Wstęp do systemów AI Michał Drobot Visual Technical Director Paweł Weder Lead Game Designer Reality Pump

2 Plan wykładu AI – nauka a praktykaAI – nauka a praktyka Znaczenie i zastosowanie w grachZnaczenie i zastosowanie w grach Podstawowe techniki AIPodstawowe techniki AI Podstawy budowy systemów AIPodstawy budowy systemów AI Praktyczne zastosowania na podstawie TW: The TemptationPraktyczne zastosowania na podstawie TW: The Temptation

3 AI – nauka a praktyka Nauka dąży do maksymalnego odwzorowania poprawności opisu matematycznego rzeczywistościNauka dąży do maksymalnego odwzorowania poprawności opisu matematycznego rzeczywistości Często mało wydajne rozwiązaniaCzęsto mało wydajne rozwiązania Na obecnym etapie nie istnieje system będący w stanie udawać człowieka w kompleksowym środowisku gryNa obecnym etapie nie istnieje system będący w stanie udawać człowieka w kompleksowym środowisku gry Produkcja AI do gier kładzie nacisk naProdukcja AI do gier kładzie nacisk na Tworzenie percepcyjnie poprawnego AITworzenie percepcyjnie poprawnego AI Wydajność oraz skalowalność systemuWydajność oraz skalowalność systemu

4 AI – nauka a praktyka AI w grach stanowi połączenieAI w grach stanowi połączenie Rozwiązań naukowychRozwiązań naukowych Przeskalowanych pod względem wydajności oraz skali do świata gierPrzeskalowanych pod względem wydajności oraz skali do świata gier Rozwiązań proceduralnychRozwiązań proceduralnych Rozwiązań odgórnych (skrypty itp..)Rozwiązań odgórnych (skrypty itp..)

5 Znaczenie i zastosowanie W przeciągu ostatniej dekady doszło do rewolucji graficznej oraz gameplayowejW przeciągu ostatniej dekady doszło do rewolucji graficznej oraz gameplayowej AI jedynie ewoluowało, często jednak pozostając na podobnym poziomieAI jedynie ewoluowało, często jednak pozostając na podobnym poziomie Pierwsze AI do FPP miały 20 linii koduPierwsze AI do FPP miały 20 linii kodu Obecnie zdarza się, że AI stoi na podobnym poziomieObecnie zdarza się, że AI stoi na podobnym poziomie

6 Znaczenie i zastosowanie Sytuacja wynikła zSytuacja wynikła z Braku wsparcia oraz istnienia konkretnej platformyBraku wsparcia oraz istnienia konkretnej platformy Brak SDK jak w środowiskach graficznychBrak SDK jak w środowiskach graficznych Stosunkowo duży nacisk lobby graficznegoStosunkowo duży nacisk lobby graficznego Małe zainteresowanie graczyMałe zainteresowanie graczy Brak zasobów pamięciowych oraz wydajnościowychBrak zasobów pamięciowych oraz wydajnościowych

7 Znaczenie i zastosowanie Obecnie coraz większy nacisk na rozwój AIObecnie coraz większy nacisk na rozwój AI Często ważny element gameplayuCzęsto ważny element gameplayu Wizualizacje efektownych zjawisk wymagają systemów AIWizualizacje efektownych zjawisk wymagają systemów AI Zarządzanie tłumemZarządzanie tłumem BitwyBitwy Symulacje miejskieSymulacje miejskie Zaawansowane systemu cząteczkoweZaawansowane systemu cząteczkowe

8 Znaczenie i zastosowanie Zaawansowane metody AI w grachZaawansowane metody AI w grach F.E.A.RF.E.A.R Zaawansowane AI oparte na FSM, Fuzzy Logic oraz pamięci udającej system uczącyZaawansowane AI oparte na FSM, Fuzzy Logic oraz pamięci udającej system uczący FORZA 2FORZA 2 Sieci neuronowe dokonujące korekt skrętów podczas przejazdu samochodów przez torSieci neuronowe dokonujące korekt skrętów podczas przejazdu samochodów przez tor SporeSpore Proceduralne AI grup oraz animacji szkieletowejProceduralne AI grup oraz animacji szkieletowej

9 Znaczenie i zastosowanie Zaczyna pojawiać się middlewareZaczyna pojawiać się middleware XaitementXaitement Kompletny system wraz z narzędziami do obsługi hierarchicznych FSM, Fuzzy Logic, Path Planning, Crowd control, Procedural BehaviourKompletny system wraz z narzędziami do obsługi hierarchicznych FSM, Fuzzy Logic, Path Planning, Crowd control, Procedural Behaviour EuphoriaEuphoria System animacji proceduralno-behawioralnej oparty na biomechanice i reakcjach natychmiastowych żywych organizmówSystem animacji proceduralno-behawioralnej oparty na biomechanice i reakcjach natychmiastowych żywych organizmów

10 Znaczenie i zastosowanie Wystarczająca moc obliczeniowaWystarczająca moc obliczeniowa GPUGPU Obliczenia równoległe na dużych zbiorach danychObliczenia równoległe na dużych zbiorach danych FlockingFlocking SteeringSteering ParticlesParticles MultithreadingMultithreading Możliwość desygnacji pojedynczego wątku / CPU na stałe dla obliczeń AIMożliwość desygnacji pojedynczego wątku / CPU na stałe dla obliczeń AI

11 Podstawowe techniki AI FSMFSM Autonomous agentsAutonomous agents Steering behavioursSteering behaviours Flocking behavioursFlocking behaviours Graph searchGraph search Path planningPath planning Fuzzy logicFuzzy logic

12 Podstawowe techniki AI FSMFSM

13 Podstawowe techniki AI Autonomous agentsAutonomous agents

14 Podstawowe techniki AI Steering behavioursSteering behaviours

15 Podstawowe techniki AI Flocking behavioursFlocking behaviours

16 Podstawowe techniki AI Graph searchGraph search

17 Podstawowe techniki AI Path planningPath planning

18 Podstawowe techniki AI Fuzzy logicFuzzy logic

19 Podstawy systemów AI System decyzyjnySystem decyzyjny Rodzaje rozwiązańRodzaje rozwiązań Decyzje strategiczneDecyzje strategiczne Decyzje taktyczneDecyzje taktyczne Reaktywność agentówReaktywność agentów Realizm systemuRealizm systemu GatunekGatunek

20 Podstawy systemów AI NawigacjaNawigacja systemy gridowesystemy gridowe pola stanówpola stanów mapy grafowemapy grafowe siatki nawigacyjnesiatki nawigacyjne

21 Podsumowanie For more information contact me Slides, whitepaper and code will be available at Drobot.org

22 Questions ?


Pobierz ppt "Game Developement Wstęp do systemów AI Michał Drobot Visual Technical Director Paweł Weder Lead Game Designer Reality Pump."

Podobne prezentacje


Reklamy Google