Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia."— Zapis prezentacji:

1 Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.

2 CZYM SA UZALEŻNIENIA BAHAWIORALNE? Nadmierne i niekontrolowane wykonywanie danej czynności: -odczuwamy przymus – silne pragnienie wykonywania danej czynności, mimo jej negatywnego wpływu na nasze życie -kiedy nie możemy jej wykonywać, doznajemy różnych dolegliwości, np. rozdrażnienia, złości, niepokoju czyli… działają podobnie jak uzależnienie od narkotyków czy alkoholu!

3 OD JAKICH CZYNNOŚCI MOŻNA SIĘ UZALEŻNIĆ? Internet (Siecioholizm) Gry komputerowe i online Hazard Zakupy (Zakupoholizm) Telefon (Fonoholizm) Praca (Pracoholizm) Ćwiczenia fizyczne (Bigoreksja) Opalanie (Tanoreksja) Inne…

4 INTERNET – NARZĘDZIE CZY SPOSÓB NA ŻYCIE?

5 A JAKĄ ROLĘ INTERNET PEŁNI W WASZYM ŻYCIU?

6 38,1% nastolatków w Polsce „czuje się bardziej sobą online” niż w kontaktach bezpośrednich z innymi ludźmi 35% nastolatków w Polsce zaniedbuje rodzinę, znajomych, naukę szkolną albo hobby z powodu spędzania czasu w internecie *EU Kids Online 2011

7 32% nastolatków w Polsce bez powodzenia próbuje mniej czasu spędzać w Internecie. Oznacza to, że straciło nad tym kontrolę. 10% nastolatków w Polsce jest uzależnionych lub zagrożonych uzależnieniem od internetu *EU Kids Online 2011

8 CO DAJE INTERNET?  Poczucie tworzenia grupy z innymi (fora, grupy dyskusyjne, gry)  Szansę na poznanie osób z całego świata  Szybki dostęp do informacji  Możliwość bycia na bieżąco  Poczucie pewności w kontaktach z innymi  Możliwość zaplanowania ciekawego wyjazdu ze znajomymi

9 CO ZABIERA INTERNET?  Bliskość innych ludzi  Czas, jaki można spędzić ze znajomymi  Możliwość zdobywania nowych doświadczeń  Uczestnictwo w wartych zapamiętania wydarzeniach  Możliwość poznania nowych przyjaciół w świecie realnym  Możliwość poświęcenia czasu na rozwój zainteresowań

10 CZY WIESZ GDZIE LEŻY GRANICA, PO KTÓREJ PRZEKROCZENIU, KORZYSTANIE Z INTERNETU STAJE SIĘ RYZYKOWNE?

11 Ryzyko uzależnienia od Internetu pojawia się wówczas, gdy spełnione są wszystkie 4 następujące warunki… Codzienne lub prawie codzienne korzystanie z Internetu dla własnej przyjemności Przebywanie w sieci – dla własnej przyjemności – 4 lub więcej godzin dziennie Korzystanie z Internetu w godzinach nocnych Odczuwanie przymusu bycia w sieci dla poprawy własnego nastroju

12 Rozumiesz? To mechanizm błędnego koła, coś w co możesz wpaść nawet nie zdając sobie z tego sprawy, spędzając cały czas w Internecie. Zalogowanie się do Internetu Czuję się dobrze, kiedy jestem online Internet jako mój sposób na relaks Czuje się zestresowny/a, kiedy nie mam dostępu do Internetu Mam problem, którego rozwiązanie znajdę w sieci JAK TO WSZYSTKO DZIAŁA?

13 GRY – ROZRYWKA, PASJA CZY PROBLEM?

14 W JAKIE GRY najczęściej GRAmy? fabularne zręcznościowe sportowe strzelanki online offline logiczne przygodowe edukacyjne multiplayer strategiczne akcji

15 Wśród osób grających 12,8% nadużywa gier video ** W gry gra aż 92% polskich użytkowników Internetu * * Polscy internauci-gracze 2015 – raport z badania PBI * Gry online – korzystanie i nadużywanie wśród młodzieży. Wyniki badania EU NET ADB.

16 Kobiety wybierają częściej gry online i na smartfonach oraz tabletach, a mężczyźni gry komputerowe * Najpopularniejszymi grami wśród Polskich graczy są Battlefield i FIFA * ** Polscy internauci-gracze 2015 – raport z badania PBI

17 CO MOGĄ DAĆ GRY VIDEO?  Udoskonalić refleks i sprawność manualną  Poprawić umiejętność spostrzegania, kojarzenia i logicznego myślenia  Rozwinąć wyobraźnię przestrzenną i umiejętność planowania przestrzennego  Udoskonalić umiejętność podejmowania decyzji i zastanawiania się nad jej konsekwencjami  Poprawić koordynację wzrokowo – ruchową  Wzmocnić poczucie własnej wartości

18 CO MOGĄ ZABRAĆ GRY VIDEO?  Czas, który można spędzić ze znajomymi w realu  Możliwość zdobywania nowych doświadczeń  Możliwość poznania nowych przyjaciół w świecie realnym  Czas na rozwój innych zainteresowań  Zdrowie (wady postawy, otyłość)  Dobre kontakty ze znajomymi i bliskimi  Możliwość rozwoju (wagary, słabe stopnie etc.)

19 Jak temu zapobiec?

20 Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia. Chcesz dowiedzieć się więcej? Wejdź na Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń między 17:00 a 22:00 i porozmawiaj!


Pobierz ppt "Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google