Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch."— Zapis prezentacji:

1 Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch

2 Kryzys w przedsiębiorstwie „Nie ten przetrwa, kto jest najsilniejszy, ale ten, który dostosuje się do zmian” Darwin R E S T R U K T U R Y Z A C J A – procesy i działania z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi i z zastosowaniem odpowiednich technik Istota restrukturyzacji - Dostosowywanie działań przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia w sposób ciągły Cel działań restrukturyzacyjnych naprawczych: umożliwienie przetrwania przedsiębiorstwa, (utrzymanie płynności, wypłacalności), podniesienie efektywności działania oraz w dłuższym okresie zapewnienie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa i wzrost jego wartości poprzez wykorzystanie narzędzi: ekonomicznych/ organizacyjnych/ prawnych w podejściu indywidualnym w stosunku do każdego przedsiębiorstwa. NaprawczaRozwojowa Dostosowawcza

3 Proces restrukturyzacji – faza diagnostyczna D I A G N O Z A Analizy – poznanie zjawisk i procesów, danych liczbowych, wskaźników, Przetwarzanie i wnioski, wyniki analiz, Ocena stanu z identyfikacją ryzyk Wyniki analiz i wyciągnięte wnioski to podstawa do: podjęcia decyzji, których skutek nastąpi w przyszłości kontroli weryfikacji decyzji podjętych w przeszłości Źródła informacji do analizy Podstawowa sprawozdawczość finansowa Pozostała sprawozdawczość Pozostałe pierwotne źródła informacji Uzyskane z przedsiębiorstwa Informacje zewnętrzne

4

5 Budżetowanie, plany finansowe D I A G N O Z A Analizy – poznanie zjawisk i procesów, danych liczbowych, wskaźników, Przetwarzanie i wnioski, wyniki analiz, Ocena stanu z identyfikacją ryzyk Wyniki analiz i wyciągnięte wnioski to podstawa do: podjęcia decyzji, których skutek nastąpi w przyszłości kontroli weryfikacji decyzji podjętych w przeszłości Źródła informacji do analizy Podstawowa sprawozdawczość finansowa Pozostała sprawozdawczość Pozostałe pierwotne źródła informacji Uzyskane z przedsiębiorstwa Informacje zewnętrzne Koszty operacyjne13 822, , ,3 Koszty zakupu paliwa (suma komórek 1 i 2)10 154, , ,3 Koszty zakupu benzyn (II.1a x I.1b x I.1c)3 037,83 188,23 341,3 Średnia cena zakupu 1 litra w zł2,812,923,03 Koszty zakupu oleju napędowego (II.2a x I.2b x I.2c)7 116,57 467,67 825,1 Średnia cena zakupu 1 litra w zł2,822,933,04 Koszty zakupu gazu (LPG) (II.3a x I.3b x I.3c)873,8953,21 039,5 Średnia cena zakupu 1 litra w zł1,31,41,5 Koszty zakupu akcesoriów samochodowych (II.4a. x I.4)1 440,01 483,21 527,7 Procent od przychodów ze sprzedaży akcesoriów samoch., artykułów pozapaliwowych (od I.4)80% Koszty zakupu żywności, napojów, artykułów spożywczych (II.5a. x I.5)415,8623,7642,4 Procent od przychodów ze sprzedaży (od I.5)35% Koszty transportu40,041,242,4 Koszty wynagrodzeń z narzutami pracowników stacji (7a x 7b x 12)220,8227,4234,2 Ilość pracowników stacji888 Wynagrodzenia z narzutami za 1 pracownika stacji w tys. zł za 1 miesiąc2,32,4 Koszty wynagrodzeń z narzutami pracowników części gastronomiczno-motelowej (8a x 8b x 12)144,0222,5305,5

6 Plan restrukturyzacyjny – dokument czy proces. Wstępna i szybka diagnoza Opanowanie kryzysuStabilizacja kryzysu Zapewnienie wsparcia i zarządzanie kontaktami z grupami interesu Zasadnicza diagnoza Powołanie zespołu ds działań restrukturyzacyjnych i przypisanie odpowiedzialności Przyjęcie i wdrożenie planu działania i strategii Plan restrukturyzacyjny Realizacja Monitoring, Bieżące reagowanie na zmiany Postaudyt, wyjście z kryzysu Restrukturyzacja rozwojowa Uzyskanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa i wzrost jego wartości Przywództwo


Pobierz ppt "Kryzys w przedsiębiorstwie „Najtrudniej zmienić się wtedy, kiedy nie wydaje się to jeszcze konieczne……” Jack Welch."

Podobne prezentacje


Reklamy Google