Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MAPA GOSPODARSTW EKOLOGICZNYCH W POWIECIE KARTUSKIM  Gospodarstwo Rolne "Stężyca" - Alicja i Marek Szutenberg  Gospodarstwo Ekologiczne Teresa i Andrzej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MAPA GOSPODARSTW EKOLOGICZNYCH W POWIECIE KARTUSKIM  Gospodarstwo Rolne "Stężyca" - Alicja i Marek Szutenberg  Gospodarstwo Ekologiczne Teresa i Andrzej."— Zapis prezentacji:

1

2 MAPA GOSPODARSTW EKOLOGICZNYCH W POWIECIE KARTUSKIM  Gospodarstwo Rolne "Stężyca" - Alicja i Marek Szutenberg  Gospodarstwo Ekologiczne Teresa i Andrzej Konkol (Kosy)  Gospodarstwo ekologiczne Michała Kordy (Kaplica)  Wojciech Gosz Kamienica Królewska, Kamienicki Młyn  ECOFARM Fundacja Polska Farma Ekologiczna (Żukowo)  Stanisław Hasse Banino, Miszewo  Brygida i Andrzej Kąkol Miechucino  Ryszard Pastuszak Żukowo  Leszek Plotta Żukowo  Regina Szylke Przyjaźń, Niestępowo

3 MAPA GOSPODARSTW EKOLOGICZNYCH W POWIECIE KARTUSKIM  Gospodarstwo Rolne "Stężyca" - Alicja i Marek Szutenberg  Gospodarstwo Ekologiczne Teresa i Andrzej Konkol (Kosy)  Gospodarstwo ekologiczne Michała Kordy (Kaplica)  Wojciech Gosz Kamienica Królewska, Kamienicki Młyn  ECOFARM Fundacja Polska Farma Ekologiczna (Żukowo)  Stanisław Hasse Banino, Miszewo  Brygida i Andrzej Kąkol Miechucino  Ryszard Pastuszak Żukowo  Leszek Plotta Żukowo  Regina Szylke Przyjaźń, Niestępowo

4 PIRAMIDA ZDROWEGO OD Ż YWIANIA Należy jeść codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnione w piramidzie i być codziennie aktywnym fizycznie

5 PIRAMIDA RUCHU Tygodniowa porcja ruchu

6 ZASADY ZDROWEGO Ż YWIENIA Zachowaj umiar w spożyciu cukru i słodyczy. Pij płyny przed posiłkiem lub 2 godziny po posiłku. Mięso spożywaj z umiarem. Spożywaj codziennie dużo warzyw i owoców. Strzeż się nadwagi i otyłości, nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej.

7 Unikaj palenia papierosów i picia alkoholu. Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, Ograniczaj ilości spożywanej kawy i zwykłej herbaty. Spożywaj minimum 1 litr dziennie wody niegazowanej Spożywaj ostatni posiłek najpóźniej na 2 godziny przed pójściem spać. ZASADY ZDROWEGO Ż YWNIENIA

8 Ograniczaj spożywanie soli Spożywaj codziennie co najmniej dwie duże szklanki mleka. Mleko można zastąpić jogurtem, kefirem, a częściowo także serem. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych, a także produktów zawierających dużo cholesterolu i izomery trans nienasyconych kwasów tłuszczowych.

9 ZESTAW WITAMIN, KTÓRE POWINNY WYSTĄPIĆ W NASZEJ CODZIENNEJ DIECIE

10 D- powstaje w skórze pod wpływem promieniowania słonecznego – potrzeba prawidłowej mineralizacji kości – źródło – ryby morskie – śledź, makrela, łosoś oraz tran, wątróbka, żółtko jajka, masło, sery, żółte, tłuste mleko. A – na dobre widzenie, prawidłowy stan skóry, tworzenie kości i produkcję niektórych hormonów –źródło – mięso zwierzęce, ryby morskie, tran, wątróbka, żółtko jaj, masło, tłusty twaróg, szpinak, morele, dynia, marchew, sałata, brzoskwinie. K – zapobiega krwawieniom (wspomaga prawidłowe krzepnięcie krwi), ułatwia gojenie złamań i wzmacnia kości – źródło – szpinak, sałata, brukselka, kalafior, wątróbka wołowa, masło, jajka, olej kukurydziany.

11 PRZETWORY MLECZNE Mleko zawiera dużo wapnia i fosforu. Te 2 składniki gwarantują nam mocne kości oraz zdrowe zęby. Mleko jak również jego przetwory dostarczają nam dużo elementów niezbędnych dla pełnego zdrowia. Najlepiej jest je spożywać na śniadanie w połączeniu z produktami zbożowymi. Takie śniadaniowe menu gwarantuje udany dzień pełen wigoru i sił witalnych.

12

13

14 PRODUKTY ZBO Ż OWE

15 Dziękujemy RZEPKI


Pobierz ppt "MAPA GOSPODARSTW EKOLOGICZNYCH W POWIECIE KARTUSKIM  Gospodarstwo Rolne "Stężyca" - Alicja i Marek Szutenberg  Gospodarstwo Ekologiczne Teresa i Andrzej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google