Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę."— Zapis prezentacji:

1 Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID

2 Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę. Na komunikację składają się następujące działania: *zakodowanie myśli przez nadawcę, *nadanie nośnika (fizyczne przekazanie go odbiorcy poprzez kanał formalny lub nieformalny), *odebranie nośnika poprzez odbiorcę komunikatu *odtworzenie treści informacji (dekodowanie). *sprzężenie zwrotne Nadawca inicjuje komunikat przez zakodowanie pewnej myśli. Komunikat jest fizycznym wynikiem kodowania przez nadawcę. Komunikatem jest mowa, pismo, gestykulacja (np. ruch ramion). Kanał jest środkiem poprzez, który komunikat wędruje. Odbiorca jest adresatem komunikatu. Zanim jednak będzie mógł odebrać komunikat, symbole należy przełożyć na postać dla niego zrozumiałą. Tym etapem jest proces dekodowania.

3 Sposoby komunikacji  komunikacja ustna: formalne rozmowy, dyskusje lub nieformalne sieci plotek i pogłosek. Zaletami komunikacji ustnej są: prędkość i sprzężenie zwrotne. Główna wada takiej komunikacji ujawnia się w organizacjach albo wszędzie tam gdzie komunikat musi przejść przez większą liczbę pracowników. Im więcej ich jest tym większa występuje możliwość zniekształceń.  komunikaty pisemne: notatki, listy, poczta elektroniczna, telefaksy, biuletyny wewnętrzne. Są one materialne i łatwo sprawdzalne. Komunikat można przechowywać przez nieograniczony czas. Ujemnymi stronami komunikatów pisemnych jest ich czasochłonność.  komunikacja niewerbalna: możemy do niej zaliczyć ruchy ciała, intonację lub akcentowanie słów, wyraz twarzy i fizyczną odległość pomiędzy nadawcą a odbiorcą. Bardzo często te komunikaty są wyrażane nieświadomie niezależnie od woli nadawcy.

4 Metody komunikacji

5 Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić: Gestykulacja, Malowidła na ścianach, Wydawanie z siebie dźwięków, Wymachiwanie pierwotnym narzędziami, Używanie ognisk i dymów, Dotyk,

6 Od chwili kiedy już mówił do czasów wynalezienia elektryczności  Człowiek kiedy umiał już mówić mógł wymieniać swoje myśli i poglądy z innymi ludźmi.Dzięki wymienianiu swoich uwag i przemyśleń ludzie stawali się mądrzejsi, udoskonalali swoje zdolności i tworzyli pierwsze przedmioty codziennego użytku.Przekazywali swoje myśli słownie i na papierze.Pisali na tabliczkach glinianych, papirusach i ścianach różnych świątyń, jaskini czy grobowców np. hieroglify (niektóre z nich zachowały się do dziś).Wysyłali posłańców z wiadomościami słownymi lub zapisanymi.W codziennym życiu posługiwali się również gestami, mimiką ciała.

7 Od elektryczności do czasów komputerów  Wysyłanie listów pocztą morską, lądową i powietrzną,  Nadawanie telegrafów,  Nadawanie depeszy,  Rozmowy,  Telefonicznie,  Dzięki posłańcom,

8 Komputery i czasy współczesne W czasach współczesnych i w dobie komputerów komunikowanie jest bardzo proste, wygodne i szybkie.Komunikatorów w tych czasach używa większość ludzkości do porozumiewania się, ponieważ jest ono szybki, zazwyczaj bezpłatne i możemy przesyłać pomiędzy sobą różne pliki, zdjęcia, czy nawet filmiki.Używamy ich w telefonach, tabletach i na komputerach. Do najpopularniejszych stron w sieci i komunikatorów na całym świecie należą:  Skype,  Gadu-Gadu (tylko Polacy),  Facebook,  nk (tylko Polacy),  różne poczty e-mail,  Twitter,  YouTube,  ebay.com.  Wikipedia,  Windows Live Messenger  Tlen,  Tumblr,  Instagram,  Snapchat,  Vine,


Pobierz ppt "Metody Komunikacji Jakub Zydroń ID. Komunikacja to proces mający na celu spowodowanie u odbiorcy informacji zmiany świadomości zamierzonej przez nadawcę."

Podobne prezentacje


Reklamy Google