Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego."— Zapis prezentacji:

1 BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 Dokumenty aplikacyjne- zasady pisania Europass (CV) i listu motywacyjnego Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

3 Curriculum Vitae - twoją wizytówka u pracodawcy Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Curriculum Vitae to d okument wysyłany do pracodawcy w celu przedstawienia swojej kandydatury do pracy. Pisze się go pod konkretne stanowisko. Każde CV zawiera kilka podstawowych bloków tematycznych: dane osobowe, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, preferencje osobiste.

4 ZASADY PISANIA CURICULUM VITAE: 1. Pisz jasno i zwięźle( min. 1 max 2 strony A4) 2. Skoncentruj się na najważniejszych rzeczach, 3. Dostosuj zawartości do stanowiska, o jakie aplikujesz, 4. Trzymanie się kwestii formalnych – odpowiednia czcionka, papier, 5. Sprawdź poprawność dokumentu po wpisaniu wszystkich informacji. 6. Zamieść klauzul e zawierając ą zgodę na przetwarzanie danych osobowych Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

5 Układ CV: 1. Układ chronologiczny 2. Układ celowy 3. Układ funkcjonalny Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

6 Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UKŁAD CHRONOLOGICZNY: - Układ często stosowany przy podaniach o pracę, - Eksponuje doświadczenie zawodowe oraz wykształcenie, - Stosuje się odwrócony porządek chronologiczny wydarzeń zawartych w wykształceniu i doświadczeniu zawodowym - W dalszej części zamieszczane są informacje o pozostałych osiągnięciach, zakresie dodatkowych kompetencji, zainteresowaniach, referencjach.

7 Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UKŁAD CELOWY: - Przydatny dla osób o konkretnym celu zawodowym i bogatym doświadczeniu. - Ten układ ma zadanie przedstawić pracodawcy konkretnej wizji pracy, jaką zamierzamy realizować. W przypadku tego życiorysu ważne są jedynie informacje adekwatne do stanowiska: szkolenia, kursy, opis osiągnięć i predyspozycji. - Takie CV ma za zadanie skupić uwagę czytającego na tym, co zamierzamy wnieść do firmy

8 UKŁAD FUNKCJONALNY: - Układ ten zmniejsza niekorzystne wrażenie, jakie osoba czytająca może odnieść np. z powodu przerw w zatrudnieniu, wykształcenia nieadekwatnego do stanowiska, jakie chcemy pełnić. - Korzystają z niego również osoby zamierzające zmienić ścieżkę kariery. - Przy takim układzie szczególnie istotny jest opis kompetencji, osiągnięć, umiejętności przydatnych w branży, w której chcemy pracować. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

9 Życiorys Europass Europass jest inicjatywą Komisji Europejskiej, która umożliwia obywatelom Europy prezentację swoich kwalifikacji i umiejętności zawodowych w sposób jasny i zrozumiały, co zwiększa ich konkurencyjność na europejskim rynku pracy i stwarza nowe możliwości kształcenia i zdobywania doświadczeń za granica. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

10 ELEMENTY EUROPEJSKIEGO CV: 1. dane osobowe, 2. preferowane miejsce zatrudnienia/charakter pracy, 3. doświadczenie zawodowe, 4. wykształcenie i odbyte szkolenia, 5. umiejętności i kompetencje 6. język 7. informacje dodatkowe i załączniki. Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

11 NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W CV: a) niedopasowanie CV do oczekiwań konkretnej firmy i stanowiska b) wysyłanie wszędzie tego samego życiorysu c) nieczytelna i zbyt obszerna forma d) przesada lub nadmierna skromność przy opisie umiejętności e) brak adnotacji pozwalającej na przetwarzanie danych osobowych Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

12

13

14

15 List motywacyjny List motywacyjny razem z CV tworzy komplet dokumentów aplikacyjnych, wymaganych podczas rekrutacji do pracy. List motywacyjny jest rozwinięciem treści zawartej w CV Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

16 List motywacyjny powinien: Być napisany w formie komputerowej, Zawierać się tylko na 1 stronie A4, Zawierać konkretną, zwięzłą i dobrze dobraną treść, Być poprawny językowo, przejrzysty i czytelny Być przygotowany z pasją w odpowiedzi na konkretne stanowisko, Być oryginalny i przekonujący, Zawierać fakty, które są spójne i logiczne, Przekonywać, dlaczego właśnie TY… Być pozbawiony błędów Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

17 Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

18 Anna Nowak Nisko, r ul. Jana Pawła 2/ Nisko tel Adam Malinowski Starosta Niżański ul. Podleśna Nisko Szanowny Panie Starosto, Jestem zainteresowana pracą w Starostwie Powiatowym w Stalowej Woli na stanowisku urzędnika administracyjnego. W okresie pięcioletnich studiów oprócz wiedzy z zakresu funkcjonowania organów administracji oraz zasad postępowania administracyjnego zdobyłam również umiejętności potrzebne w pracy urzędnika. Swoimi zdolnościami organizacyjnymi i kreatywnością wykazałam się już w liceum podczas przy- gotowań obchodów 70-lecia szkoły, której jestem absolwentką. Dzięki dobrej organizacji pracy w pełni wywiązałam się z powierzonych mi zadań. Wykonanie zaproszeń oraz przygotowanie upominków dla gości okazało się sukcesem. W okresie pracy w Wielkiej Brytanii na stanowisku recepcjonistki poprawiłam moje zdolności interpersonalne oraz udoskonaliłam znajomość języka angielskiego. Obecnie biegle posługuję się językiem angielskim, co potwierdza zdany egzamin FCE. Odbyta praktyka w Urzędzie Miasta i Gminy w Nisku umożliwiłam mi zapoznanie się z zasadami rejestrowania i ewidencjonowania działalności gospodarczej prowadzonej przez osoby fizyczne. Poznałam wówczas zasady i sposób przepływu dokumentów pomiędzy różnymi działami urzędu, zaznajomiłam się z przebiegiem procedury administracyjnej od złożenia wniosku przez petenta do wydania decyzji administracyjnej kończącej sprawę. Dowiedziałam się, również jakie są zasady udostępniania informacji publicznej. W okresie praktyki wykonywałam codzienne czynności związane z pracą administracyjną (obsługa pakietu biurowego oraz poczty elektronicznej, obsługa urządzeń biurowych – kserokopiarka, fax, bindownica). Potrafię sprawnie obsługiwać komputer i dobrze radzę sobie z pozostałymi urządzeniami biurowymi. Cechuje mnie entuzjazm i odpowiedzialność. W sposób efektywny rozwiązuję problemy zawodowe. Zdecydowanie i umiejętności organizacyjne pozwalają mi skutecznie realizować zakres powierzonych obowiązków. W stosunku do ludzi jestem otwarta, chętnie pracuję zarówno w zespole, jak i samodzielnie. Dotychczasowe doświadczenie oraz zdobyte kwalifikacje dają mi pewność, że sprostam Państwa oczekiwaniom, a moja praca przyniesie wymierne korzyści Starostwu Powiatowemu. Wierzę, że jestem odpowiednią kandydatką na proponowane stanowisko. Mam nadzieję, że będę mogła zaprezentować swoją osobę podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Z poważaniem Anna Nowak

19 Dziękuję za uwagę Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Pobierz ppt "BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google