Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRenata Janicka Został zmieniony 8 lat temu
1
Rok szkolny 2015/16
2
1. Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
3
U: współpracujemy, bezpiecznie kontaktujemy się za pomocą e- maili, skype, gg zwracamy się kulturalnie nosimy pendive, do zapisu własnych prac nie podajemy danych osobowych, nie obrażamy nikogo na stronach internetowych, nie wysyłamy obraźliwych sms, e-maili korzystamy z bezpłatnych aplikacji korzystamy z e – podręczników, e – learningu, e - dziennika korzystamy odpowiedzialnie z portali społecznościowych N: uświadamiamy uczniom, co to jest netykieta wszyscy nauczyciele korzystają z TIK na zajęciach kontaktujemy się z uczniami za pomocą e-maili korzystamy z tablicy interaktywnej i e- podręczników K: pomoc w rozwiązywaniu problemów D: dbałość o dobry sprzęt i dostęp do internetu
4
U: nie wchodzimy na cudze konta i profile nie podajemy nikomu swoich haseł i loginów, danych osobowych podpisujemy udostępnione dokumenty zgłaszamy przykłady naruszenia nauczycielom skrupulatnie piszemy źródła z których korzystamy: adresy stron z których wykorzystujemy informacje i datę dostępu N: pogadanki z uczniami szkolenie e-learningowe z wykorzystaniem platformy www.sieciaki.pl www.fdn.pl/kursy www.sieciaki.plwww.fdn.pl/kursy K: przygotowanie szkoleń dla uczniów, rodziców i nauczycieli udostępnienie informacji na szkolnej stronie www D: umożliwienie szkoleń rodzicom i nauczycielom
5
U: przy korzystaniu z materiałów z internetu - podajemy żródło, autora, datę dostępu wybieramy wiarygodne źródło, nie kopiujemy "bezmyślnie" z internetu reagujemy na oszustwa innych udział w szkoleniu o prawach autorskich i jak podpisywać prace N: karanie za plagiaty – uczeń wykonuje nową samodzielnie wykonaną pracę wymaganie podawania źródeł informacji (bibliografii) udział w szkoleniu o prawach autorskich i jak podpisywać prace sprawdzać źródła danych w pracach uczniów K: uczulić uczniów na korzystanie z zasobów internetu: szkolenia e- learningowe przygotowanie wykazu stron z darmową grafiką pomoc w rozwiązywaniu problemów D: umożliwia przeprowadzenie szkoleń dla rodziców i nauczycieli
6
U: tubylcy i nowicjusze - szkolenia dla rodziców prowadzimy zajęcia dla rodziców i dziadków z zakresu TIK zapraszamy do współpracy dorosłych; np.: zakładamy konta e-mail, uczymy korzystać z internetu konkursy dla dzieci i rodziców N: wykorzystanie TIK podczas zebrań z rodzicami zadania dla uczniów i rodziców z wykorzystaniem TIK K: przygotowanie szkoleń i ciekawych stron dla uczniów i rodziców D: umożliwia przeprowadzenie szkoleń dla rodziców i nauczycieli
7
U: wykorzystujemy zasoby komputera i internetu zarówno do zajęć jak i do rozrywki, nauki, komunikacji, sprawdzianów, prac domowych - e-mail, e-booki, informacji, przekazywania informacji nieobecnym korzystanie z własnych, telefonów, tabletów i sieci wi-fi dotyczące lekcji korzystamy z e-dziennika (IV – VI) N: wprowadzają zadania na strony www do rozwiązań kontaktowanie się z uczniami za pomocą e-maili - prace domowe, informacje dla nieobecnych uczniów umożliwienie dostępu do komputerów na przerwach prace domowe z wykorzystaniem zasobów internetu, e- podręczników, korzystanie na zajęciach z różnych urządzeń TIK samokształcenie nauczycieli, wymiana doświadczeń K: przygotowanie oprogramowania i wykazu ciekawych stron www dla uczniów pomoc w rozwiązywaniu problemów D: dbanie o sprawny sprzęt i stały dostęp do internetu
8
U: wiemy jak się zachować w kontaktach z nieznajomymi w sieci, nie podajemy danych osobowych uczestniczymy w zajęciach związanych z bezpieczeństwem w sieci nie wchodzimy na niebezpieczne strony nie otwieramy podejrzanych stron i e-maili, nie „klikamy” w reklamy zgłaszamy, gdy coś jest „nie tak” N: pogadanki dla uczniów i rodziców kontrola stron www z których korzystają uczniowie podczas zajęć K: przygotowanie szkoleń dla uczniów i rodziców D: umożliwia przeprowadzenie szkoleń dla rodziców i nauczycieli
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.