Pobierz prezentację
OpublikowałSeweryn Dąbrowski Został zmieniony 8 lat temu
1
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Cezary Molski
3
czy odpowiedzialne podejście do turystyki?
Ekoturystyka czy odpowiedzialne podejście do turystyki? „Turystyka jest pożeraczem środowiska, wężem zjadającym swój własny ogon” J. Kippendorf
4
Czym jest EKOturystyka?
korzyści społeczne aspekt społeczny i kulturowy środowiskowy edukacja ochrona środowiska trend ekoturystyka aspekt ekonomiczny
5
Podstawowe wyzwania ekoturystyki
pojemność turystyczna turyści przestrzeń turystyczna ekoturystyka Pojemność turystyczna oznacza maksymalną liczbę turystów, jaką w tym samym czasie może korzystać z infrastruktury turystycznej i paraturystycznej regionu, nie powodując obniżenie jakości i zakresu usług i nie zakłócając życia społeczno – ekonomicznego w regionie. Chłonność turystyczna jest to zdolność środowiska do przyjęcia określonej wielkości obciążenia ruchem turystycznym, to maksymalna liczba uczestników ruchu turystycznego, którzy mogą równocześnie przebywać na danym obszarze nie powodując dewastacji i degradacji środowiska naturalnego, a tym samym pogorszenia warunków wypoczynku. chłonność turystyczna
6
Rozwój ekoturystyki szeroka współpraca PPP realne korzyści
poprawa ładu przestrzennego rozpoznawalność produktu i miejsca ograniczenie poziomu zanieczyszczeń przywrócenie tradycji podniesienie kwalifikacji oraz tożsamości szeroka współpraca PPP szanse realne korzyści ekonomiczne w krótkim okresie
7
Rozwój ekoturystyki wysoka sezonowość i niska rentowność
ryzyko inwestycyjne dominacja ochrony zamiast udostępniania brak popytu brak wytrwałości brak konsensusu zagrożenia walka o dominację
8
Proces budowania ekoturystyki
władze samorządowe organizacje społeczne produkt ekoturystyczny organizatorzy turystyki turyści społeczność lokalna
9
Proces budowania ekoturystyki
analiza – audyt – zebranie informacji; wypracowanie strategii; konsultacje i wdrożenie strategii; zarządzanie produktem ekoturystycznym marketing
10
Proces budowania ekoturystyki - zarządzanie
jakość usług i zarządzanie podmiotem; strategia działania – opracowana, wdrażana i powszechna, kompetencje oparte o kwalifikacje i doświadczenie oraz ich systematyczne podnoszenie, monitoring i aktualizacja standardu jakości wewnętrznej i zewnętrznej; pełna przejrzystość działań. prowadzenie podmiotu ekoturystycznego; analiza i zmiana wykorzystywania zasobów, wprowadzanie produktów i usług lokalnych i przyjaznych środowisku, oszczędność i wykorzystywanie „zielonej energii” – od kranu po baseny, kontrola wykorzystywania środków chemicznych oraz innych zasobów (papier – drogi), segregacja i recykling odpadów oraz transport. wykorzystywanie zasobów przyrodniczych i kulturowych; wielkość popytu – wielkość hałasu, ograniczone stosowanie oznakowania, szkolenia w zakresie korzystania z zasobów przyrodniczych, profil i rynek działalność i kontrybucja lokalna firm – rejestracja i działalność, współpraca i aktywność na poziomie lokalnym - organizacje, dostarczanie informacji nt. zasobów przyrodniczych i kulturowych – społeczność, architektura profesjonalizm obsługi klienta – szybkość obsługi.
11
Proces budowania ekoturystyki - zarządzanie
marka współpraca oferta marketing i zarządzanie jakość rozwój pomysł produkt turystyczny
12
Komunikacja ekoturystyki
13
Komunikacja międzynarodowa
14
Komunikacja międzynarodowa
15
Komunikacja regionalna i ponadkrajowa
16
Komunikacja regionalna i ponadkrajowa
17
Komunikacja krajowa
18
Ekoturystyka - destynacja
Komunikacja efektywna – spójna jakość Ekoturystyka - destynacja
19
Podziękowania dla wszystkich uczestników!
Podziękowania dla wszystkich uczestników!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.