Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
WYKŁAD 1 Dr Szymon Strojny
2
CEL PRZEDMIOTU Przekazanie zakresu wiedzy niezbędnego do zarządzania działem sprzedaży w przedsiębiorstwie
3
LITERATURA Ch.M. Futrell – Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004. M.Caroselli – Podręcznik profesjonalnego handlowca, Helion, 2002.
4
PROGRAM PRZEDMIOTU ISTOTA SPRZEDAŻY ZARZĄDZANIE DYSTRYBUCJĄ
PLANOWANIE SPRZEDAŻY OBSZARY SPRZEDAŻY ORGANIZACJA DZIAŁU SPRZEDAŹY
5
ZADANIA SPRZEDAWCY ZADANIA ZEWNĘTRZNE Poszukiwanie klienta
Komunikowanie się – budowanie wizerunku Sprzedawanie – wartość dla firmy Obsługa klienta Rozwiązywanie problemów klientów Tworzenie trwałych relacji Zbieranie informacji o rynku
6
ZADANIA SPRZEDAWCY ZADANIA WEWNĘTRZNE Reprezentowanie klienta w firmie
Przekazywanie informacji o kliencie Budowanie wartości dla klienta Odpowiedzialność za klienta (relacje)
7
SPECYFIKA PRACY SPRZEDAWCY
Reprezentuje firmę na zewnątrz Tworzy wizerunek firmy Nie podlega bezpośredniej kontroli przełożonych Muszą posiadać specyficzne cechy psychiczne (empatia, inteligencja emocjonalna, takt, asertywność itd.) Są uprawnieni do wydawania pieniędzy firmowych Poświęcają dużo czasu na podróże Mają nienormowany czas pracy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.