Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE
2
Rower – pojazd napędzany siłą mięśni
Rower – pojazd napędzany siłą mięśni osoby nim kierującej za pomocą przekładni mechanicznej, wprawianej w ruch (najczęściej) nogami. PODZIAŁ ROWERÓW: Ze względu na przeznaczenie: Ze względu na budowę: Wojskowe Górskie BMX Rower do dirtu i streetu Wyścigowe szosowe Torowe Turystyczne Miejskie Dziecięce Stacjonarne Cyrkowe Transportowe Speedrowerowy Trialowe Składane Monocykle Poziome Tandemy
4
ROWER NA JEZDNI Jazda po jezdni w wielu przypadkach jest dla rowerzysty obowiązkowa. Nie jest to absolutnie żadna złośliwość wobec cyklistów, ani tym bardziej kierowców. Rower jest pojazdem, a miejsce pojazdów jest na jezdni, jeśli rowerom nie wytyczono drogi rowerowej.
5
Jeżeli dopiero zaczynamy jeździć na rowerze, przed pierwszym wyjechaniem na ulicę warto poćwiczyć oglądanie się za siebie przez lewe ramię oraz sygnalizowanie manewrów (także jednoczesne). W momencie obrócenia się za siebie, albo wyciągnięcia ręki w bok, musimy umieć utrzymać odpowiedni kierunek jazdy. Osobom początkującym sprawia to czasem problemy, zwłaszcza gdy wieje silny wiatr lub droga jest nierówna. Dlatego najlepiej ćwiczyć właśnie wtedy, gdy pogoda jest wietrzna i na drogach o nie najlepszej nawierzchni (i niewielkim ruchu aut). Rowerem na jezdni nie należy jechać przy samym krawężniku. Zwykle są tam nierówności, dziury i studzienki, na których można uszkodzić koło lub się przewrócić. Jazda zbyt blisko krawędzi jezdni sprawia też, że jesteśmy nieprzewidywalni, gdy zaczynamy te nierówności omijać.
6
Jazda na rowerze po polskich drogach nie jest bezpieczna.
Kierowcy lekceważą rowerzystów i nie traktują jako pełnoprawnych uczestników ruchu. Notorycznie zdarza się, że kierowca nie zachowuje bezpiecznego odstępu od rowerzysty czy wymusza pierwszeństwo. Nieliczne ścieżki rowerowe często zbudowane są nieudolnie. Dziury, wysokie krawężniki, słabe oświetlenie czy brak oznakowania poziomego to najczęstsze wady polskich dróg.
7
Kilka przydatnych rad, których przestrzeganie powinno zwiększyć bezpieczeństwo każdego rowerzysty
Skręcając, zawczasu sygnalizuj manewr wyciągniętą ręką. Kierowcy muszą znać twoje zamiary. Przed zmianą pasa upewnij się dwa razy, czy możesz to zrobić. Jeśli możesz nakładaj porządny kask. Urazy głowy to częsty rezultat upadku. Najlepiej jechać z taką prędkością, która pozwoli ci na szybkie zatrzymanie roweru. Jadąc, w mieście na rowerze bądź skoncentrowany. Zachowania pieszego czy kierowcy nigdy nie przewidzisz. Szczególnie uważaj, gdy po prawej stronie zaparkowane są samochody. W każdej chwili może jakiś wyjechać albo mogą zostać otwarte drzwi.
8
5. Twój rower musi być sprawny
5. Twój rower musi być sprawny. Musisz mieć pewność, że masz sprawne hamulce, odpowiednie oświetlenie i ciśnienie w kołach. 6. Zaopatrz się w jak najwięcej odblaskowych elementów. Zwykła odblaskowa opaska sprawi, że będziesz z daleka widoczny po zmroku. 7. Nie są to wymysły kodeksu drogowego – od tego może zależeć twoje życie.
9
Znak ostrzega przed miejscem, w którym rowerzyści wyjeżdżają z drogi dla rowerów.
Umieszcza się go też przed przejazdem dla rowerzystów na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h lub przed przejazdem poza skrzyżowaniami, albo gdy przejazd może być niewidoczny odpowiednio wcześniej.
10
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWALI UCZNIOWIE KLASY I D
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWALI UCZNIOWIE KLASY I D RYTCZAK IWONA - POROWSKA OLIWIA -KRUPIŃSKI KORNEL
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.