Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKatarzyna Kubiak Został zmieniony 8 lat temu
1
Transakcja wiązana – czyli edukacja ekologiczna na przykładzie Magurskiego Parku Narodowego Magdalena Kuś
2
Plan prezentacji 1.Magurski Park Narodowy 2.Edukacja przyrodnicza 3.Jak to robimy? 4.Edukacja na obszarze chronionym - potencjał - ograniczenia 5.Rola Parku w edukacji terenowej 6.Osiągnięcia Fot. Martyna Miernik
3
Magurski Park Narodowy Fot. Damian Nowak
4
EDUKACJA
5
Edukacja na obszarze parku narodowego Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody: Art. 8b. 1.Do zadań parków narodowych należy w szczególności: …. 3) prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą. Fot. Aleksandra Cisek
6
Transakcja wiązana, czyli po co nam edukacja? Dzia ł anie Osobista Motywacja Wiedza Do ś wiadczenie przyrody Utrzymanie stabilno ś ci ekosystemów Zachowanie ró ż norodno ś ci biologicznej Zachowanie dziedzictwa geologicznego Zapewnienie ci ą g ł o ś ci istnienia gatunków Ochrona walorów krajobrazowych Utrzymanie lub przywracanie do w ł a ś ciwego stanu ochrony siedlisk przyrodniczych
7
Cele edukacji Lubię przyrodę, nie boję się jej Obserwuję przyrodę Rozumiem przyrodę Działam na rzecz przyrody Zdobywanie motywacji do brania odpowiedzialności za przyrodę
8
JAK TO ROBIMY?
9
Jak to robimy? Wiedza – wiem jak coś zrobić i po co. Tylko czy czuję potrzebę aby to robić? Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Staphylea_pinnata#mediaviewer/File:Staphylea_pinnata_MS_4410.jpg
10
Jak to robimy w MPN? Kształcenie umiejętności Fot. Magdalena Kuś
11
Jak to robimy w MPN? Oswajanie świata przyrody Fot. Magdalena Kuś
12
Jak to robimy w MPN? Pokazywanie, że przyroda jest fajna Fot. Magdalena Kuś
13
Jak to robimy w MPN? Pobudzanie dociekliwości Fot. Magdalena Kuś
14
Jak to robimy w MPN? Stawianie wyzwań Fot. Martyna Miernik Fot. Magdalena Kuś
15
Jak to robimy w MPN? Używanie zmysłów Fot. Martyna Miernik Fot. Magdalena Kuś
16
Jak to robimy w MPN? Edukacja pośrednia Fot. Magdalena Kuś
17
EDUKACJA NA OBSZARZE CHRONIONYM
18
Obszar chroniony - potencjał Unikalna przyroda Fot. Zenon Wojtas
19
Obszar chroniony - ograniczenia Zbiór roślin Fot. Magdalena Frączek
20
Obszar chroniony - ograniczenia Bariery Fot. Magdalena Kuś
21
ROLA PARKU W EDUKACJI TERENOWEJ
22
Co sprawiło, że zainteresowałeś się przyrodą? „Przy wprowadzaniu dziecka w świat przyrody wiedza nawet w połowie nie jest tak ważna jak odczucia” Rachel Carson Fot. Magdalena Kuś
23
Domyślne miejsce edukacji Fot. Agnieszka Nowak Fot. Zenon Wojtas
24
Domyślne miejsce edukacji Fot. Jolanta Maria Sułkowska
25
Merytoryczni pracownicy Fot. Magdalena Kuś
26
Edukacja edukatorów Fot. Magdalena Frączek Fot. Aleksandr Cisek
27
Animator życia okolicy Fot. Magdalena Kuś
28
Pozyskiwanie środków finansowych Fot. Aleksandra Cisek
29
Fot. Zenon Wojtas „Zaplecze”, czyli unikalne dziedzictwo przyrodnicze Fot. Stefan MichalikFot. Ewa Braun Fot. Sławomir Basista
30
Osiągnięcia Dzieci lubią przyrodę i się jej nie boją Dzieci szukają kontaktu z przyrodą Dzieci wiedzą, że są elementem przyrody i szanują każdą formę życia Dzieci wiedzą, że mieszkają w cennym przyrodniczo obszarze i potrafią to wykorzystać Fot. Martyna Miernik
31
Dziękuję za uwagę Fot. Magdalena Kuś
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.