Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mgr Magdalena Kowalewska.  obecność  kolokwia  kolokwia poprawkowe  ocena końcowa  ZWOLNIENIE Z EGZAMINU  Materiały na ftp  kontakt:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mgr Magdalena Kowalewska.  obecność  kolokwia  kolokwia poprawkowe  ocena końcowa  ZWOLNIENIE Z EGZAMINU  Materiały na ftp  kontakt:"— Zapis prezentacji:

1 Mgr Magdalena Kowalewska

2  obecność  kolokwia  kolokwia poprawkowe  ocena końcowa  ZWOLNIENIE Z EGZAMINU  Materiały na ftp  kontakt: magdalena_kowalewska@pjwstk.edu.pl PJWSTK 2014/152

3 Podstawowa - Kisielnicki, J., Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym., PWE, Warszawa 2008 Uzupełniająca - Griffin, R., Podstawy zarządzania organizacjami., PWN, Warszawa 2004 - Koźmiński A., Piotrowski W. (red), Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2007 - Stoner, J., Freeman, R.E., Gilbert, D., Kierowanie., PWE, Warszawa 2001 PJWSTK 2014/153

4 4 Zasoby organizacji - społeczne, -finansowe, -rzeczowe, - informacyjne PLANOWANIEORGANIZOWANIE KONTROLOWANIEKIEROWANIE Osiągnięte cele - skutecznie - sprawnie

5  Dzień dyrektora Kowalskiego PJWSTK 2014/155

6 Kategorie rólRole składowePrzykładowe działania Interpersonalna (chcieć) ReprezentantUdział w uroczystym otwarciu nowego zakładu PrzywódcaZachęcanie pracowników do zwiększania wydajności ŁącznikKoordynacja działań dwóch grup projektowych Informacyjna (wiedzieć) Monitor/Radar/ Obserwator Śledzenie sprawozdań branżowych w celu nadążania za rozwojem wydarzeń Propagator/ Rozdzielający („rozsiewający”) informacje Wysyłanie notatek prezentujących nowe inicjatywy organizacji RzecznikWygłaszanie przemówienia omawiającego plany wzrostu Decyzyjna (móc) PrzedsiębiorcaOpracowywanie nowych pomysłów innowacyjnych Przeciwdziałający zakłóceniom Rozwiązywanie konfliktu między podwładnymi Dysponent zasobówDokonywanie przeglądów i rewizji wniosków budżetowych NegocjatorNegocjowanie porozumienia z kluczowym dostawcą albo związkiem zawodowym PJWSTK 2014/156

7 Cechy osobowości (predyspozycje) Umiejętności i postawy. PJWSTK 2014/157

8 Cechy osobowości (predyspozycje) Umiejętności i postawy nastawienie na sukces, zdecydowanie w działaniu i pewność siebie, asertywność, intuicja i wyobraźnia, charyzma, empatia, odporność na stres, satysfakcja z kierowania oraz silna presja na osiąganie założonych celów, skłonność do ryzyka, czyli do podejmowania trudnych zadań o ograniczonych możliwościach przewidywania ich skutków, poczucie odpowiedzialności za własne działania oraz za działania podwładnych, zdolność do wyciągania konstruktywnych wniosków. inicjowanie zmian, umiejętności strategiczne i wizjonerskie, otwartość na nowe idee, myślenie holistyczne i wielotorowe, mobilizacja związana z dokonywaniem zdecydowanych rozstrzygnięć w trudnych sytuacjach, profesjonalizm w zarządzaniu. PJWSTK 2014/158

9 9 Kierownik Nieetyczny kierownik:  Nieuczciwy  Dyletant  Manipulant  Awanturnik  Forsujący swoje zdanie  Kłamca/krętacz  Łapownik 9

10  Role kierownicze Kwiatkowskiego PJWSTK 2014/1510

11 Kategorie rólRole składowe Interpersonalna (chcieć) Reprezentant funkcje ceremonialne, tworzenie właściwego klimatu wewnątrz i na zewnątrz organizacji Przywódca wytyczenie celów, motywowanie pracowników, stworzenie zespołowi organizacyjnych i materialnych warunków działania Łącznik ułatwianie i organizowanie kontaktów ważnych dla prawidłowego funkcjonowania firmy Informacyjna (wiedzieć) Monitor/Radar/ Obserwator przeszukiwanie otoczenia i wnętrza organizacji w celu uzyskania ważnych informacji Propagator/ Rozdzielający („rozsiewający”) informacje przekazywanie podwładnym ważnych informacji Rzecznik zaspokajanie potrzeb informacyjnych przełożonych oraz komunikowanie się z otoczeniem Decyzyjna (móc) Przedsiębiorca wprowadzenie innowacji i podejmowanie skalkulowanego ryzyka Przeciwdziałający zakłóceniom reakcje na sytuacje które są poza kontrolą Dysponent zasobów decyzje ile, komu i jakie zasoby Negocjator prowadzenie rozmów i negocjowanie kontraktów 11

12 PJWSTK 2014/1512 Systematyczne nękanie, trwające co najmniej kilka miesięcy, zachowania mające na celu izolowanie pracownika od społecznego otoczenia, pozbawienie go godności, pokazaniu mu, że jest nikim, rozbicie jego dotychczasowej tożsamości, doprowadzenia go do całkowitej bezradności i bezsilności. Zachowania nieetyczne, mściwe

13  Taktyka upokarzania  Taktyka zastraszania  Taktyka pomniejszania kompetencji PJWSTK 2014/1513

14  indywidualne  organizacyjne PJWSTK 2014/1514

15  ”likwidowanie zagrożenia, konkurencji”  niedostosowanie wymagań do umiejętności pracownika  specyficzna sytuacja życiowa  wykrycie nieprawidłowości lub oszustw PJWSTK 2014/1515

16  organizacyjny nieporządek  autokratyczny styl zarządzania  liberalny styl zarządzania  atmosfera stosunków interpersonalnych  stosowanie wynagrodzenia niezależnie od wyników pracy  brak uznania w postaci pozytywnej gratyfikacji PJWSTK 2014/1516

17 PJWSTK 2014/1517 Symbole- artefakty Wartości i normy Założenia podstawowe Łatwiejsze do zmiany Trudniejsze do zmiany

18 PJWSTK 2014/1518 Kultura organizacji - artefakty  Artefakty językowe (specyficzny język organizacji, mity o założycielach i pracownikach)  Artefakty behawioralne (ceremonie, rytuały)  Artefakty fizyczne (flagi, logo, kolory) PJWSTK 2012/13 18

19 PJWSTK 2014/1519 Kultura organizacji - artefakty 19

20 PJWSTK 2014/1520 Kultura organizacji - artefakty 20 http://www.thecoca-colacompany.com http://www.pepsistyle.com/

21 PJWSTK 2014/1521 Kultura organizacji - artefakty  1886 - Drink Coca-Cola.  1904 - Delicious and refreshing.  1922 - Thirst knows no season.  1923 - Enjoy life  1924 - Refresh Yourself  1938 - The best friend thirst ever had.  1938 - Thirst asks nothing more.  1969 - It's the real thing  1976 - 1982 - Coke is it!  1985 - America's Real Choice  1986 You Can't Beat the Feeling.  1989 - Can't beat the real thing.  1993 - Always Coca-Cola.  2000 - Enjoy.  2001 - Life tastes Good.  2003 - Real.  2005 - Make It Real.  2006 - The Coke Side of Life.  2007 - Given The Love All comes back to you.  2011 - Life Begins Here  2012 - Enjoy Coca Cola 21

22 PJWSTK 2014/1522 Kultura organizacji - artefakty  1940: "BIGGER BETTER"  1950: "Any Weather is Pepsi Weather"  958: "Be Sociable, Have a Pepsi"  1961: "Now It's Pepsi for Those Who Think Young"  1963: "Come Alive, You're in the Pepsi Generation".  1981: "Pepsi's got your taste for life".  1983: "Pepsi Now! Take the Challenge!"  1984: "The Choice of a New Generation".  1986: "We've Got The Taste" (Commercial with Tina Turner)  1999: "Ask for More"/"The Joy of Pepsi-Cola".  2003: "It's the Cola"/"Dare for More".  2005: "Wild Thing"/"Ask For More" (With Jennifer Lopez & Beyoncé Knowles)  2007: "More Happy"/"Taste the one that's forever young". (Michael Alexander)  2009-present: "My Pepsi My Way PJWSTK 2007/08 22

23 PJWSTK 2014/1523 Kultura organizacyjna Przykłady z firm (prawdziwe wartości)  Wyglądaj na zajętego, nawet gdy nie masz nic do roboty  Jeśli podejmiesz ryzyko i skończy się to niepowodzeniem, drogo za to zapłacisz  Przed podjęciem decyzji omów ją z szefem, żeby szef nigdy nie był nią zaskoczony  To, dzięki czemu odnosiliśmy sukcesy w przeszłości zapewni nam sukces w przyszłości  Jeśli u nas chcesz awansować, musisz działać zespołowo 23

24 Język  to work judo (uprawiać dżudo): sztuka spychania pracy na kogoś innego, przy zachowaniu pozorów nieunikania owej pracy  flat food (płaskie jedzenie): artykuły z automatu które można przecisnąć pod drzwiami koledze, który do późna pracuje nad ukończeniem pilnego projektu  eating your own food (zjadanie własnego jedzenia): strategia używania własnego oprogramowania/własnych produktów już we wczesnych etapach testowania nawet jeśli proces ten jest niezbyt przyjemny PJWSTK 2014/1524

25  facemail („poczta twarzy”): rozmowa twarzą w twarz (technicznie przestarzałe rozwiązanie )  death march (marsz śmierci): końcowe odliczanie przed wypuszczeniem na rynek nowego produktu PJWSTK 2014/1525

26  Opisz znaną Ci firmę (ale nazwij ją X) i jej kulturę organizacyjną (w tym przykłady artefaktów, żargonu)  Ok. 1 str. A4, czcionka 12-14, interlinia 1,5)  Pod opisem ujawnij nazwę firmy  Wyślij ten opis (w Wordzie) do Prowadzącego  Deadline: 23.10.2014 r., godzina 23.59. PJWSTK 2014/1526


Pobierz ppt "Mgr Magdalena Kowalewska.  obecność  kolokwia  kolokwia poprawkowe  ocena końcowa  ZWOLNIENIE Z EGZAMINU  Materiały na ftp  kontakt:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google