Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Aleksandra Kiełbania I G
Metody komunikacji Aleksandra Kiełbania I G
2
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy też sygnały elektryczne albo fale radiowe. Ważne jest, aby były one zrozumiałe dla nadawcy i odbiorcy.
3
1.Komunikacja werbalna Komunikacja werbalna to podstawowy sposób porozumiewania się międzyludzkiego przy pomocy słów.
4
2. Komunikacja niewerbalna
Komunikacja niewerbalna to przede wszystkim język gestów, mowa ciała. Informuje ona o stanach emocjonalnych, intencjach, oczekiwaniach wobec rozmówcy. Dotyczy wszystkich ludzkich zachowań.
5
3. Język migowy Język migowy składa się z gestów, które zastępują słowa. Istnieje on dla ludzi głuchoniemych.
6
4. Bariery komunikacyjne
Bariery komunikacyjne są to czynniki, które utrudniają zrozumienie przekazu zawartego w wypowiedzi (o charakterze fizycznym i psychologicznym).
7
Częstymi barierami komunikacyjnymi mogą być:
- utrudnienia percepcyjne - wybiórczość uwagi - brak umiejętności decentracji (przyjęcie perspektywy rozmówcy) - różnice kulturowe - stereotypy (chętniej słuchamy osób o wysokim statusie społecznym) -samopoczucie
8
Powszechnie spotykane bariery komunikacyjne mogą zakłócać uwagę słuchacza. Najczęściej zakłócenia wywoływane są przez: * porównywanie * skojarzenia * przygotowywanie odpowiedzi * domyślanie się * osądzanie * udzielanie rad
9
5. Środki komunikacji Facebook Twitter Skype Instagram.
Najpopularniejszym środkiem komunikacji ludzkiej jest rozmowa. Ludzie komunikują się także poprzez internet, telefon, drogą pisemną. Najczęściej używane środki komunikacji internetowej to wszelkiego typu powszechne portale społecznościowe m. in.: Facebook Twitter Skype Instagram.
10
Źródła : http://informatorects. uw. edu. pl/pl/courses/view
11
Dziękuję za uwagę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.