Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw."— Zapis prezentacji:

1 Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw

2 2

3 Dlaczego ważne? Technologie cyfrowe – rewolucjonizują sposób prowadzenia działalności gospodarczej. pozwalają poszerzać zasięg działania (nowi klienci, nowe rynki), pozwalają budować relacje z otoczeniem firmy upraszczają i przyśpieszają procesy decyzyjne i zarządcze ułatwiają dostęp do informacji i przetwarzanie danych upraszczają transakcje pomagają bardziej efektywnie wykorzystywać zasoby. – są szansą na skokowy rozwój Umiejętność wykorzystania potencjału technologii cyfrowych – kompetencje cyfrowe przedsiębiorstw i ludzi, stają się tym samym źródłem przewagi konkurencyjnej firm i gospodarek 3

4 Indeks DESI dla państw Unii Europejskiej (2014) 4 NIECYFROWA POLSKA

5 5 POLSKIE MSP ZAKŁADAJĄ STRONY INTERNETOWE

6 6 POLSKIE MSP NIE WYKORZYSTUJĄ POTENCJAŁU MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH

7 7 POLSKIE MSP NIE WYKORZYSTUJĄ POTENCJAŁU SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH WSPOMAGAJĄCYCH ZARZĄDZANIE

8 8 POLSKIE MSP NIE KORZYSTAJĄ Z MOŻLIWOŚCI CHMURY OBLICZENIOWEJ

9 9 POLSKIE MSP W NIEWIELKIM STOPNIU ANGAŻUJĄ SIĘ W HANDEL ELEKTRONICZNY

10 10 POLSKIE MSP PRZYJMUJĄ E-FAKTURY, ALE ICH NIE WYSYŁAJĄ

11 11 E-administracja (e-government) - wykorzystanie przez administrację publiczną technologii informatycznych i komunikacyjnych w celu interakcji (świadczenia usług): z obywatelami (G2C), firmami (G2B) między instytucjami publicznymi (G2G)

12 12 Interakcja MŚP z administracją publiczną, wyłączając kontakt poprzez e-mail (2013) 90% polskich małych i średnich przedsiębiorstw wchodzi w interakcje z instytucjami publicznymi za pośrednictwem Internetu Jest to optymalny wynik, porównywalny z pozostałymi krajami członkowskimi UE POLSKIE MSP KOMUNIKUJĄ SIĘ Z INSTYTUCJAMI PUBLICZNYMI ZA POMOCĄ STRON INTERNETOWYCH

13 13 polskie MŚP w porównaniu do przedsiębiorstw z pozostałych krajów UE nieco częściej generalnie składają wnioski w postaci formularzy oraz deklarują składki społeczne w pełni elektronicznie polskie MŚP natomiast bardzo rzadko składają deklaracje VAT w pełni elektronicznie Interakcja za pośrednictwem strony internetowej – główne cele (2013) W pełni elektronicznie, bez potrzeby papierkowej roboty (2013) POLSKIE MSP KOMUNIKUJĄ SIĘ Z INSTYTUCJAMI PUBLICZNYMI W NASTĘPUJĄCYCH CELACH:

14 14 Poszukiwanie dokumentów i specyfikacji na temat przetargów (B2G) poprzez systemy elektronicznych zamówień publicznych ( Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa relatywnie często poszukują dokumentów dotyczących przetargów za pomocą platform elektronicznych (Urząd Zamówień Publicznych, BZP, przetargi.egospodarka.pl) POLSKIE MSP KORZYSTAJĄ Z SYSTEMÓW ELEKTRONICZNYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

15 15 Oferowanie dóbr i usług (B2G) poprzez systemy elektronicznych zamówień publicznych (eTendering) Zaskakująco wysoki rezultat polskich MŚP w zakresie e-przetargów może wynikać z różnej interpretacji pytania przez ankietowanych W Polsce rzadko dochodzi do licytacji elektronicznej – ze względu na preferencje uczestników, co do klasycznej formy Popularnym rozwiązaniem są aukcje elektroniczne (dogrywki) POLSKIE MSP UCZESTNICZĄ W AUKCJACH ELEKTRONICZNYCH (E-PRZETARGI)

16 Rekomendacje Otoczenie biznesu – utrzymanie postępu w cyfryzacji usług publicznych – działania legislacyjne - zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowego – zachęty finansowe Infrastruktura 16

17 Rekomendacje Przedsiębiorcy – Pokazywanie konkretnych, wymiernych korzyści płynących z wprowadzania technologii cyfrowych do MSP – Uświadamianie zagrożeń (JRC) – Podkreślanie bezpieczeństwa stosowania technologii cyfrowych 17

18 Rekomendacje Pracownicy – Pokazywanie osobistych korzyści – Wskazywanie konkretnych możliwości zdobywania nowych kompetencji cyfrowych 18

19 Rekomendacje A najważniejsze: – Przełamywanie zachowawczości i „wyuczonej nieudolności” – Motywowanie do zdobywania nowych umiejętności i kompetencji cyfrowych zarówno na własną rękę (samokształcenie), jak i w formie przystępnych, niedrogich szkoleń dostosowanych do potrzeb MSP z różnych sektorów gospodarki. 19


Pobierz ppt "Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw."

Podobne prezentacje


Reklamy Google