Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMaksym Zborowski Został zmieniony 10 lat temu
2
Manuscript Project : Podręcznik skarb powierzony Cele projektu: Książka dostępna dla dziecka Kieszeń rodzica nienadwyrężona Wychowanie w szacunku do powierzonych rzeczy Ponoszenie odpowiedzialności
3
Geneza pomysłu W pracy często podobnie korzystamy z powierzonych rzeczy pracownik musi mieć wyposażenie do pracy (firmowy komputer, samochód, biurko itp.) Są kraje w których książki dziecko dostaje do użytkowania jak ławkę czy klasę (Niemcy, Słowacja) Rodzic ponosi koszty: na podręczniki rocznie na 1 dziecko ok. 400zł Rodzina wielodzietna – np. 3 dzieci to jest już 1200 zł na rok Dziecko wie że nie musi dbać o książkę bo i tak ją wyrzuci, albo odsprzeda za grosze. Stąd cel: Obniżyć te koszty Nauczyć szacunku do książki i powierzanych rzeczy
4
Trudności i obawy Dlaczego moje dziecko ma używać stare podręczniki, skoro płacę jak za nowe? - rodzic Dlaczego szkoła ma płacić za książki – to zawsze kosztowało rodzica Przecież w książkach się pisze... To jak używać powtórnie...? – podręczniki językowe A co jak książka się zniszczy? Odpowiedź: Jak ktoś chce... to szuka sposobów, Jak ktoś nie chce... to szuka wymówki. Odpowiedzi i szczegółowe propozycje rozwiązań na następnych slajdach
5
Statystyka 1
6
Statystyka 2 opracowano na podstawie danych dla 1 kl. gimnazlum
7
Bilans na ucznia proponowany w projekcie lub jeśli młodzież zniszczy jednak jakieś książki:
8
Globalnie bilans Stan obecny na 20 dzieci w ciągu 3 lat: Wydatki rodziców razem: 22 800 zł Realizacja projektu z udziałem 20 dzieci w ciągu 3 lat: Wydatki rodziców razem: 15 000 zł Oszczędność: 7 800 zł A w skali szkoły np. dla 80 dzieci: 23 400 zł
9
Bilans dla całej szkoły – 4 lata
10
Karta książki
11
Propozycja rozwiązań: Wkład pieniężny 260 zł starcza na 3 lata Wkładem mogą być książki po 1 roku użycia (60% wartości) plus dopłata (czyli 90 zł). Karta książki wklejona na końcu – świadczy o mnie jak dbam o książkę – Pozwala śledzić zużycie książki Zniszczoną książkę ponad 30% należy odkupić (dodać wkład) w procencie zniszczenia Uczeń użytkować będzie co roku przynajmniej 30 % nowych książek, a 60 % używanych Ale ktoś musi to nadzorować!
12
Ewidencja Banku Książki Przykład dla GIMNAZJUM
13
Co trzeba zrobić: 1. Zebrać zespół osób do realizacji projektu 2. Przedstawić rodzicom i dzieciom koncepcję – decyzje udziału (oszacować ilość osób chętnych) 3. Bibliotekarz – jako koordynator i ewidencja 4. Ustalić i wprowadzić system ewidencji kont banku książki: kto, ile, status wkładu, zużycie, jakie książki posiada obecnie, jakie miał poprzednie,... 5. Zaplanować zakupy: starych podręczników (skąd, kto to zrobi, kto przewiezie itd.) 6. Zebrać wkłady pieniężne na dokupienie książek – Książki (po 1 roku) – Wpłaty 7. Po zakupach starych książek będziemy wiedzieć jakie należy zakupić nowe
14
Możliwe trudności czyli... Co się stanie gdy: 1. Dziecko odejdzie lub wypisze się ze szkoły 2. Gdy ktoś zrezygnuje w trakcie 3. Gdy ktoś nie będzie miał na wpisowe 4. Gdy zniszczy się używaną książkę Zwrot wkładu % korzystania z systemu jw. Mniejsze możliwe wpisowe, ale możliwe, że podręczniki starsze niż 3 lata Wpłata za zniszczoną książkę
15
Plan działania Jeśli decyzja TAK to czas nagli !!! Określić wielkość projektu (szkoła czy klasa) 1. Ustalić zespół do koordynacji – Ktoś kto może poświęcić czas, ok. 2 m-ce – Podzielić zadania zespołu: – kupujący 2. Ustalić miejsce przechowania książek w czasie wakacji i część nawet na stałe w ciągu roku 3. Wywiad – gdzie w szkołach są stare książki, których nam potrzeba 4. Zakupy starych podręczników od dzieci z innych szkół 5. Inwentaryzacja zasobów – określenie co trzeba jeszcze zakupić z nowych podręczników przy zasadzie 30% nowych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.